Hovedmeny

Model Y - Bilder

Startet av xderia, fredag 15. mars 2019, klokken 05:45

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: model3citizen på fredag 15. mars 2019, klokken 08:23
Sitat fra: turfsurf på fredag 15. mars 2019, klokken 08:13
Sitat fra: 1000kwh på fredag 15. mars 2019, klokken 06:35
Synes den er lekker!

Enkelt og moderne design. Sterk konstrast til tyskernes tåpelige griller som de snart på pensjonere.
Må si meg enig. Liker design som reflekterer funksjonalitet. Dvs aerodynamikk og plass i dette tilfellet. Skjønner ikke hvorfor tyskerne skal henge igjen med det tåpelige designet sitt. Etron ser jo helt latterlig ut med den svære plastikkgrillen uten funksjon.

Hvis du henger et bilde på en blank vegg. Er det uten funksjon også?
Hvis det er en ramme uten et bilde i så ser det dumt ut  ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kodax

Frunk(?) og bagasjerom (skjermdump fra presentasjonen:)

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Lepet65

Ser også at de har kuttet ut crom-lister og -dørhåndtak til fordel for matt svart. MYE bedre [emoji106]

Tellus

Var redd for at den ble seende slik ut. Det er tydeligvis umulig å lage en pen SUV/CUV bil som også er tilstrekkelig aerodynamisk. Tesla vektlegger igjen kun aero og det er jo helt greit, men bilen er skikkelig stygg dessverre.

Neppe noen Model Y for mitt vedkommende i hvert fall.

Prisen virker attraktiv. Under 500K for en LR med firhjulsdrift høres veldig bra ut. Kan Tesla overleve med slike priser så er det oppløftende med tanke på elektrisifisering av verdens bilpark.

Synd de ikke vil forsøke å lage en pen bil med 10% dårligere effektivitet.

Øyvind.h

Så en closeup video av den nå. Den gjør seg veldig dårlig på bilder sammenlignet med video.
Fra nettsiden ser den jo helt dass ut. Noe helt annet live.

Bra det store frontvinduet er på plass så man slipper bunkers-følelsen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

kodax

Model Y - Model 3

lirekassa

Sitat fra: s3xy på fredag 15. mars 2019, klokken 06:57
Ikke veldig fin på bilder dessverre. I forhold til Skoda Vision iV ser denne ut som ei lirekasse

Ey!

Diravi

Dette ble minste felles multiplum i mine øyne. Litt skuffet over at den fremstår mindre elegant enn silhuetten i teaseren skulle tilsi, men akseptabel design totalt sett, og vesentlig bedre enn X. Proporsjonene i teaseren løy litt - hekken framsto relativt sett høyere og bilen litt lengre/lavere. Men de var vel nødt til å øke takhøyden for å få til syv seter, og for å få dråpeformen.

Enig med det som er nevnt her: Tesla leverer en lynrask SUV med utbygd ladenett og syv seter i en (pris)klasse hvor fossilkonkurrentene kun har fem. Konkurransefortrinn!

For eksempel er BMW X4 476 x 190 x 162 cm - det er vel temmelig nær dimensjonene på Model Y, bortsett fra at jeg mistenker Y for å være litt høyere. X4 har ikke tre seterader. Det vil heller ikke den mindre e-Tron-utgaven til Audi få, og sannsynligvis ikke den nye eldrevne X3 fra BMW heller.

Såvidt jeg kan bedømme er tredje seterad dog kun egnet for kortere turer - halve fotballaget på vei til trening f.eks. Da bør vel resterende bagasjerom + frunk holde til det man har med seg også. Men til langreise fremstår den som bilsykefremkallende - seteryggen er tydeligvis ganske vinklet for å få nok takhøyde, slik at man reelt sett sitter lavere enn på rad 2. Likevel imponerende.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Øyvind.h

Ser jeg bommet på påstanden om at Y ikke får mulighet for 7 seter. Om det blir bestilling her dropper jeg nok rad 3 til fordel for bagasjeplass. Med mindre den får røslig hengerkapasitet og takstativ. Da kan jeg vurdere å ta med en ekstra rad. Men tow pack ligger pt ikke i konfigurator. Den kommer nok.

Når jeg ser videoer av Model Y lurer jeg virkelig på hvem som fikk ansvaret for å legge ut bilde av den på tesla.com
På nettsiden ser den jo tragisk ut. På video ser den bra ut.

https://youtu.be/aSrW2Olqi_Q
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

kodax

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 15. mars 2019, klokken 09:58...Med mindre den får røslig hengerkapasitet og takstativ. ...
Har ikke MY3 takstativmulighet??
Model Y - Model 3

turfsurf

Hvis det er ett bilde av en tv, så ja. Fake grill har ingen nytteverdi og er der bare for å etterape fossilbiler. Viser bare dårlig fantasi. Sier ikke at de ikke skal bruke designelementer, men når det går på tvers av funksjon bare for å ligne fossilbiler, så blir det dumt. Der var BMW flinke med i3, bevarte familieidentitet uten å lage en teit grill.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Strøm Tycoon

Sitat fra: turfsurf på fredag 15. mars 2019, klokken 10:12
Hvis det er ett bilde av en tv, så ja. Fake grill har ingen nytteverdi og er der bare for å etterape fossilbiler. Viser bare dårlig fantasi. Sier ikke at de ikke skal bruke designelementer, men når det går på tvers av funksjon bare for å ligne fossilbiler, så blir det dumt. Der var BMW flinke med i3, bevarte familieidentitet uten å lage en teit grill.

Nyrene på i3 er ikke noe særlig større enn nyrene på E46, eneste forskjellen er at det er hull i de på sistnevnte.

Grillen på e-tron er det faktisk hull i, og det er en radioator bak. Så nytteverdi, det har den.

Strøm Tycoon

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 15. mars 2019, klokken 09:58
Ser jeg bommet på påstanden om at Y ikke får mulighet for 7 seter. Om det blir bestilling her dropper jeg nok rad 3 til fordel for bagasjeplass. Med mindre den får røslig hengerkapasitet og takstativ. Da kan jeg vurdere å ta med en ekstra rad. Men tow pack ligger pt ikke i konfigurator. Den kommer nok.

Når jeg ser videoer av Model Y lurer jeg virkelig på hvem som fikk ansvaret for å legge ut bilde av den på tesla.com
På nettsiden ser den jo tragisk ut. På video ser den bra ut.

https://youtu.be/aSrW2Olqi_Q

Må innrømme at jeg syntes denne ser skikkelig bra ut. Av en eller annen grunn så "sitter" dette designet mye bedre enn Model X, som har for kort snute.

AJ82

Sitat fra: ProsjektX på fredag 15. mars 2019, klokken 07:20
Sitat fra: s3xy på fredag 15. mars 2019, klokken 06:57
Ikke veldig fin på bilder dessverre. I forhold til Skoda Vision iV ser denne ut som ei lirekasse
Må si meg enig her. Føler tiden har løpt fra Tesla når denne kommer på markedet. Møter den f.eks noe som er tro til Skoda E /IV, Byton M, og diverse andre så føles TMY ganske gammeldags... Hadde sett for meg denne men står nok glatt over, som med TM3. Skuffet...

Er nok dessverre enig. Innen denne er mulig å få i Norge vil nok dette designet føles enda mer gammeldags, har jo tross alt vært på veien endel år allerede. Håper Tesla kommer med en nytt design snart.

A.J.
- 2024 Polestar 3
- 2022 Kia EV6
x 2022 Mercedes EQE 43 AMG
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA