Lillestrøm utlevering - etter 14.03.2019 -->

Startet av Jarv!s, torsdag 14. mars 2019, klokken 22:47

« forrige - neste »

hawK

Sitat fra: kristtorp på tirsdag 19. mars 2019, klokken 12:47
Sitat fra: hawK på tirsdag 19. mars 2019, klokken 12:44
Sitat fra: begiljen på tirsdag 19. mars 2019, klokken 12:34
Sitat fra: hawK på tirsdag 19. mars 2019, klokken 12:17
Har dere på forhånd ordnet med forsikring basert på VIN da? eller fikk de registrert bilen uten forsikring?

Forresten noen som vet hvordan det praktiske fungerer rundt finansiering gjennom DNB? Skal jeg selv overføre avtalt egenkapital, også håndterer Tesla og DNB resten, eller må jeg initiere dette etter innvilget søknad?

Jeg hadde ordnet med forsikringen på forhånd (når jeg mottok FI for et par uker siden). Bilen kan ikke bli registrert uten at forsikringen ligger klar, såvidt jeg har fortstått.

Jeg overførte EK i dag, og sendte midlertidig vognkort til banken, som også overførte lånebeløpet til Tesla i dag.

Ok. Bestilte forsikring i dag selv, så får se om bilen blir registrert snart. Har overtakelse på torsdag.
VIN er hvert fall ikke registrert ut fra elbilstatistikk.no..

Får overføre EK, og ta en prat med banken rundt resterende.

Ringte mitt forsikringsselskap i dag (Storebrand) og da fikk jeg beskjed om at forsikringen ville gjelde fra og med i dag om jeg bestilte. Han anbefalte meg å ringe tilbake når jeg har fått vite utleveringsdag osv. Dette er jo ikke det andre har fått beskjed om i andre selskaper.

Dette er beskjeden jeg fikk da jeg bestilte forsikring gjennom Codan i dag.
Jeg har registrert forsikring på Teslaen sånn at Tesla får omregistrert bilen til ditt navn. Du vil betale for den forsikringen fra den dagen du står som registrert eier av den bilen.

stefn92

Fikk tekstmelding for en time siden om at bilen var klar for levering i morgen kl.13.00... Stemmer dette? Var da kort tid man fikk til å planlegge

ok67

Sitat fra: hawK på tirsdag 19. mars 2019, klokken 14:06
Dette er beskjeden jeg fikk da jeg bestilte forsikring gjennom Codan i dag.
Jeg har registrert forsikring på Teslaen sånn at Tesla får omregistrert bilen til ditt navn. Du vil betale for den forsikringen fra den dagen du står som registrert eier av den bilen.
Tilsvarande melding som står på Gjensidige sine sider når du kjøper forsikring på uregistrert bil med VIN-nr.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Magnus Hansen

Sitat fra: stefn92 på tirsdag 19. mars 2019, klokken 14:29
Fikk tekstmelding for en time siden om at bilen var klar for levering i morgen kl.13.00... Stemmer dette? Var da kort tid man fikk til å planlegge

Det er vel ikke tilfeldig at de har 1.5time kø bla med folk som prøver å booke om utlevering..

Strøm Tycoon

Sitat fra: stefn92 på tirsdag 19. mars 2019, klokken 14:29

Samme her, heldigvis hadde de rotet til med innbyttebilen, så da fikk jeg utsatt til Torsdag ettermiddag.

Berglund

Da sitter jeg her å krysser fingrene for at jeg skal få melding kl03:00 i natt for levering i morgen. Syntes det hadde vært helt greit faktisk. :)
fra Ford Focus 2012 til en Tesla M3 LR. Digg? Ja.

enjikaka

Nå har jeg endelig fått SMS om levering. Fredag 22/3 kl 09 i Lillestrøm :)
Blå Model 3 LR-AWD FSD.
VIN 216 XXX
Tog levering: 2019-03-22

Dere som har fått SMS med ny dato for utlevering: hvordan stod det til med forsikring for deres del? Er det noen av dere som har fått sms om levering uten at forsikringen har vært aktiv?
Min forsikring ble aktiv i dag, og bilen ble betalt forrige uke. Nå bare venter jeg på ny SMS

Jarv!s

Nå har jeg også fått beskjed om å hente bil 22. Mars rundt 1300.

Forsikringen "gjør seg selv" har meldt inn VIN nummer til banken min, så fort bilen er regga hos vegvesenet, begynner forsikringen å løpe :)
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

hawK

Sitat fra: hawK på mandag 18. mars 2019, klokken 21:45
Sitat fra: hawK på fredag 15. mars 2019, klokken 09:13
AWD
Lakk: Blå
Interiør: Svart
Final invoice: Ja (2stk, med og uten EAP)
VIN: Ja
SMS: Ja, estimert 14/3-27/3. 22/3 på FI. Ingen bekreftet.

Muntlig beskjed om at min bil var på båt 6 (den som ankom i går.?)

Samme som over her.
Mottok sms om at utlevering var booket til 21/3 kl16, deretter e-post.

Oppdatering:
Bestilte forsikring basert på VIN i går, EK ble betalt, bilen ble registrert i dag litt før kl16 og i kveld ringte Tesla for å bekrefte utlevering i morgen kl16 :+1:

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA