Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elon: Prisene går tilbake til de opprinnelige, reverseres mandag

Startet av fnatiC, tirsdag 12. mars 2019, klokken 15:26

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: hELgenen på onsdag 13. mars 2019, klokken 08:59
Sitat fra: fonberg på onsdag 13. mars 2019, klokken 08:37
Det du kaller «en bølge av merkelige nyheter» er først og fremst et resultat av at avisoverskrifter med Tesla i seg er klikkvinnere.

Så du mener noen sitter og produserer Tesla nyheter bare fordi det gir klikk - og at en egentlig ikke bryr seg så mye om innholdet?

Jeg ikke om du tuller eller ikke... Men, ja, selvsagt blir det publisert Tesla-nyheter i alle slags media for å få klikk - det er vel rimelig opplagt, for å si det mildt...

Hvorfor tror du alt fra Sarpsborg Arbeiderblad til IT Avisen strør om seg med Tesla-artikler, gjerne med polariserende overskrifter ala "Tesla knuser konkurrentene!" eller "Tesla-eiere tjener 3x snittet!".

Tesla = klikk = penger
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

hELgenen

Sitat fra: RuneW på onsdag 13. mars 2019, klokken 09:44
Sitat fra: hELgenen på onsdag 13. mars 2019, klokken 08:59
Sitat fra: fonberg på onsdag 13. mars 2019, klokken 08:37
Det du kaller «en bølge av merkelige nyheter» er først og fremst et resultat av at avisoverskrifter med Tesla i seg er klikkvinnere.

Så du mener noen sitter og produserer Tesla nyheter bare fordi det gir klikk - og at en egentlig ikke bryr seg så mye om innholdet?

Jeg ikke om du tuller eller ikke... Men, ja, selvsagt blir det publisert Tesla-nyheter i alle slags media for å få klikk - det er vel rimelig opplagt, for å si det mildt...

Hvorfor tror du alt fra Sarpsborg Arbeiderblad til IT Avisen strør om seg med Tesla-artikler, gjerne med polariserende overskrifter ala "Tesla knuser konkurrentene!" eller "Tesla-eiere tjener 3x snittet!".

Tesla = klikk = penger

Og "So what?"
Det er innholdet i teksten om betyr noe - ikke omslaget/overskriften - jeg tror i alle fall at de fleste norske journalister har litt integritet og ikke dytter på med svada - på overskriften ja - men ikke i innholdet - eller tror du det løper rundt nisser som finner på historier og at alle har en agenda som enten er å prise Tesla opp i himmelen, eller tråkke ned på bilen? Jeg har null tro på slikt vås mhp. omtale av en bil - vi snakker ikke om politisk drittpakke i en
maktkamp her - vi snakker om noe så enkelt, eller vanskelig avhengig av ståsted, som en bil.

N0ya

Jeg antar at bestillinger gjennomført i periode med prisreduksjon og mini-ap (25K) (første uken i mars) ikke blir berørt av nye endringer i priser?
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

runel

Har noen fått bestilt  mini-ap (25K) til halv pris? I så fall hvordan?

N0ya

Bestillte mini-ap "Autopilot" til 25.100,- 05.03.2019 til min TM3P 05.03.2019.

2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

tuono

Nå håper jeg ikke at jeg tar illusjonene fra noen her, men i dagens marked er alle artikler angjeldende elbil å regne som klikkmagneter. Absolutt alt! Til og med diverse mer eller mindre gode artikler om hjemmeladere.
Trauste og trege Motor har slått seg voldsomt opp på å kjøre ut elbilartikler. Bl.a. på facebook. Kommentarfeltene under flommer over av håndveskedasking mellom hat/elsk fraksjonene og dette tjener Motor på.

Med tanke på Tesla, så har det vært overraskende få artikler om TM3 etter lansering i Norge.

Når det gjelder det som er å regne som rent klikkbait helt uten redaksjonelt innhold, så kan det synes som at tesla er mer "utsatt". Her fra dagens nettaviser
https://www.vgtv.no/video/172999/kjoerer-tesla-paa-motorveien-saa-skjer-dette

RuneW

Sitat fra: hELgenen på onsdag 13. mars 2019, klokken 09:54

Sitat fra: hELgenen på onsdag 13. mars 2019, klokken 09:54
Og "So what?"
Det er innholdet i teksten om betyr noe - ikke omslaget/overskriften - jeg tror i alle fall at de fleste norske journalister har litt integritet og ikke dytter på med svada - på overskriften ja - men ikke i innholdet - eller tror du det løper rundt nisser som finner på historier og at alle har en agenda som enten er å prise Tesla opp i himmelen, eller tråkke ned på bilen? Jeg har null tro på slikt vås mhp. omtale av en bil - vi snakker ikke om politisk drittpakke i en
maktkamp her - vi snakker om noe så enkelt, eller vanskelig avhengig av ståsted, som en bil.

Enten du liker det eller ikke så er dessverre overskriftene (i ekstrem grad) og innholdet (i mindre grad) klikk-drevet. Derfor er det så mye svada-overskrifter. Med mindre du er under 25 år, så kan du vel ikke ha unngått å legge merke til hvordan overskriftene har forandret karakter de siste 10-15 årene?

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Espen Hugaas Andersen

I dag er det vel mer sånn at *i beste fall* er det en lokkeoverskrift som er litt misvisende.

Ellers er overskriften ren løgn, f.eks: https://www.tek.no/artikler/tesla-utsetter-billigste-model-3-igjen/460016
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Erlingni

Jeg har lest en del på forumet, uten å skjønne dette helt:
For oss som IKKE har bestilt bil enda, konkret hva vil skje med prisene på TM3 på mandag?

Tenkte å bestille vanlig long range med liten AP (25k), og lurer da på om det haster med å få lagt inn bestillingen før mandag.

Espen Hugaas Andersen

Mitt inntrykk er at prisendringene på AP/FSD kun gjelder eksisterende eiere. Men ikke ta det som fasit.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

kirky

Ja dette er et viktig spørsmål, vil det på ny bil etter mandag øke til 45000kr eller hva det var for AP (light)?

Mange mener denne reverseringen kun gjelder tilbudet for etteraktivering av allerede kjøpte biler.
2023 Model S

K.M.L

Sitat fra: hELgenen på onsdag 13. mars 2019, klokken 09:23
Tja..i min vennekrets er prosentene du nevner snudd på hodet...Men de er alle familiemennesker og kanskje hadde de høyere forventninger både mhp. kvalitet og størrelse sett opp mot pris? Virker på meg som dette med ytelser ikke betydde så mye for disse menneskene uansett - de ville bare ha en elbil i passe størrelse og Tesla så ut til å gi mest bil for pengene
Innholdet i mange av disse «nyhetene» er ofte hentet fra videoer på YouTube. Mange av dem har relevans, men etterhvert som de deles videre synes ihvertfall jeg at relevansen og korrektheten i nyheten svinner hen. Derfor oppsøker jeg alltid kilden om den er synlig. Det ender stort sett med at pulsen roer seg og redselen legger seg igjen. Er dog enig i at Tesla har litt å gå på når der gjelder løsninger. De ligger først på noe, langt fremme på mye men langt etter på en del. Det er vel uunngåelig så lenge de er så ferske som bilprodusent. Synd å høre at mange av dine venner har kjøpt seg Tesla Model 3, og at 99% av dem er meget misfornøyde med bilen og kjøpet. Det overrasker meg litt, all den stund jeg har tilgode å møte noen som ikke er fornøyde så langt, bortsett fra her på forumet. Sier selvfølgelig ikke at du lyver, men tydeligvis handler det også litt om å kjøpe bil etter behov? Ser du skriver at det er feil størrelse på bilen til deres bruk. Bør de ikke sjekke slike ting på forhånd?

Sent from my iPhone using Tapatalk
*Cybertruck Dual motor AWD - reservert nov 19
*TM3 LR AWD (MissBlue) - mars 2019
18 vinter/19 sommer, EAP, FSD

34.300 feilfrie km pr 15.12.19 - meget fornøyd

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

fjongfasong

Beklager et kanskje noe dumt spørsmål;
Men betyr det at vi som har fått "Final Invoice" med "rabattert pris" bør betale denne fort som bare rakkern, før den går opp igjen?

Fornybarbil

Det kan jeg aldri tenke meg. Det tilbud til kunde må være gjeldende, selv for Tesla.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA