Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgraderte til FSD for kr 16700,- inkl moms. No brainer?

Startet av romeoS, tirsdag 12. mars 2019, klokken 11:23

« forrige - neste »

rfagerdal

Jeg er heller litt begge veien, mest for pga oppgradering til AP3.0 og salgsverdien holder seg gjerne bedre lenger nedi veien.
Klarer meg personlig fint med sånn som bilen er nå uten FSD, men er jo litt "kjekt å ha også" så ender vel med å spytte inn pengene før Mandag, blir jo nesten for dumt å ikke gjøre det ?!  :blank:

kakemiks

Då kjøpte eg FSD for den nette sum av 16700,- også.
Ser for meg at Tesla uansett tener meir når dei har gjort dette stuntet med å sette ned prisen såpass, sånn at XX antal kjøper FSD kontra kanskje X på den høgare prisen.  ;D
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP, FSD

EXCEL

Full elektrisk fra 18.06.16
e-Golf (2014) mars 2019
Model S 75D desember 2017 oppgradert til MCU2/HW3, CCS og takfeste.
Think Lithium 4-seter (2011) 18.06.16
Model S 70D 20.11.15 (Solgt)
e-UP (Solgt)
Think Zebra (solgt)

JorEl

God følelse, når man har den mest avanserte bilen og at på til er klar for fremtiden.
Nå er det opp til Tesla, nå har vi gjort vårt :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

dejavu

For meg som ennå ikke eier en modell 3,men vurderer å bestille før mandag: Prisen på komplett autopilot er 61900. Var denne lavere før den senere tids "prisjusteringer"? Og vil den stige etter mandag?

edit: Øyensynlig postet i feil forum. Sorry.
Mod.3,2021,AWD,HF

Kenneth Mokkelbost

Det er en feil på teslakontoen min som gjør at jeg ikke får bestilt FSD via nettet. Vet noen av dere andre om jeg bør ringe salg eller kundeservice for å få kjøpt dette manuelt?

romeoS

Sitat fra: Kenneth Mokkelbost på torsdag 14. mars 2019, klokken 09:21
Det er en feil på teslakontoen min som gjør at jeg ikke får bestilt FSD via nettet. Vet noen av dere andre om jeg bør ringe salg eller kundeservice for å få kjøpt dette manuelt?
etter login, har du trykket administrer? På min konto lå det ihvertfall under administrer. Halv time etterpå fikk jeg Mail med bekreftelse.
S85,pano,vin 240xx,finalized primo sept 2013. forventes til Hamar januar 2014 «SOLGT»
S75D, pano, luft, 2017

Øggen

Sitat fra: chaglen på tirsdag 12. mars 2019, klokken 15:13
16.700,- er en meget god pris for å oppgradere fra Enhanced Autopilot til Full Self Driving (FSD), spesielt hvis det også inkluderer "gratis" oppgradering til AP3 hardware. Man får nok sikkert disse pengene igjen også ved fremtidig salg. Dette bør være en "no brainer" for Tesla-eiere som allerede har AP2/AP2.5.

"Brennt barn skyr ilden"
E det nokken som he fått bekrefta/verifisert at det blir bytta til HW3 enhet om en kjøpe FSD no??
Spurte påTesla idag, men ingen kunne sei nokke anna enn at dei "antar det".
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Kenneth Mokkelbost

Sitat fra: romeoS på torsdag 14. mars 2019, klokken 10:12
etter login, har du trykket administrer? På min konto lå det ihvertfall under administrer. Halv time etterpå fikk jeg Mail med bekreftelse.

Ja, har trykket administrer, og har ingen tilvalg der. Bare brukermanualer og superchargerstatus.

Det var mye kluss med min Teslakonto da jeg kjøpte min S, men jeg trodde alt var ok nå (jeg visste ikke at jeg skulle ha mulighet til å kjøpe tilvalg under administrer). Har gitt beskjed til Tesla at jeg mangler dette, men dessverre er min erfaring at Tesla bruker lang tid på å fikse slike ting. Og jeg stoler derfor ikke på at kontoen er fikset før mandag. Så må finne en alternativ måte å bestille FSD på.

o.b.lix

Sitat fra: Øggen på torsdag 14. mars 2019, klokken 10:21
"Brennt barn skyr ilden"
E det nokken som he fått bekrefta/verifisert at det blir bytta til HW3 enhet om en kjøpe FSD no??

Det ble vel sagt på conference call eller hva det heter nå igjen.

Ap2.5 er svært sannsynlig at de får da det er bare kjapt bytte av prosessor eller hovedkort.
Ap2.0 har jeg liten tro på, for her er det ganske omfattende ledningsnett som også må byttes og det tror jeg de ikke gidder.

Men time will show.

Husk også når Elon snakker om nye ting som kommer (som sentry mode), så sier han til ap2+ som betyr ap2.5
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

DagfinnN

Sitat fra: Øggen på torsdag 14. mars 2019, klokken 10:21
"Brennt barn skyr ilden"
Ingen ting er sikkert her i verden. Enten så tror du på Tesla eller så har du ikke Tesla. Spissformulert ja, men mye sant her.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

SabreMan

Sitat fra: Kenneth Mokkelbost på torsdag 14. mars 2019, klokken 10:41

Ja, har trykket administrer, og har ingen tilvalg der. Bare brukermanualer og superchargerstatus.

Det var mye kluss med min Teslakonto da jeg kjøpte min S, men jeg trodde alt var ok nå (jeg visste ikke at jeg skulle ha mulighet til å kjøpe tilvalg under administrer). Har gitt beskjed til Tesla at jeg mangler dette, men dessverre er min erfaring at Tesla bruker lang tid på å fikse slike ting. Og jeg stoler derfor ikke på at kontoen er fikset før mandag. Så må finne en alternativ måte å bestille FSD på.

Jeg har samme problem. Du har vel ikke tilfeldigvis AP HW 2.0 du også?
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Kenneth Mokkelbost

Sitat fra: SabreMan på torsdag 14. mars 2019, klokken 11:18
Sitat fra: Kenneth Mokkelbost på torsdag 14. mars 2019, klokken 10:41

Jeg har samme problem. Du har vel ikke tilfeldigvis AP HW 2.0 du også?

HW2.5

Elbil fundamentalist

Da jeg byttet fra S85D til S75D så var det alle forbedringer og oppgraderingene på AP1 til AP2,5 som var motivasjonen. Droppet FSD da, men kjøpte EAP, og var veldig fornøyd med det valget iom at det tok så lang til før AP2,5 ble bedre enn AP1. Nå som AP2,5 etterhvert er blitt bedre enn AP1 begynner jeg å tenke fremover, samt at de siste prisnedsettelser må jeg benytte denne muligheten for at bilen skal holde seg godt i pris. FSD er ganske dyrt på nye biler nå, så det er nok naturlig at mange dropper FSD fremover.

Derfor er FSD til 16.700kr kjøpt å betalt i dag. :D

Merker godfølelsen. Også fordi jeg trodde at jeg kom til å bytte til S100D om kort tid, men 75 batteriet holder like langt eller lenger enn forrige S85D. Merker også forskjell på 140kg forskjell på bilen i hverdagen. Kommer til å beholde S75D'n leeenge, og heller satse på å bytte ut Leafen med en Y (hvis den kommer med gabrielsen)
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Joachim@sancon.no

Får alle opp 16700 som pris på oppgradering til FSD?

Jeg har en demo TMX 100d med EAP i bestilling og jeg sa at at ville ha FSD oppgradering om jeg fikk den til 16700. Selger sjekket med leveranse men de skulle ha 25100.

16700 er litt nobrainer, men 25100 for ingenting i dag og kanskje noe i fremtiden er litt være. Spesielt når eiere med samme bil får tilbud 16700. En plass må man sette grensen. Var i utgangspunkt ute etter en TMS 75 og endte på TMX 100. :)

Får vel kanskje vente til neste kvartal avslutning og se hvilke krumspring Elon kommer opp med da...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA