Ladefart poll. Hva maxet du på SuC? (Gjelder kun lading fra 10-50%)

Startet av stefse, mandag 11. mars 2019, klokken 20:39

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: ladov på tirsdag 12. mars 2019, klokken 19:29
Kan man se det i etterkant? Jeg brukte superladeren ved Holmestrand i dag (min første superlading!) men jeg satt ikke i bilen under hele ladesesjonen. Ruslet bort til Meny og kjøpte+spiste en matbit før jeg kjørte videre. Det høyeste jeg så før jeg gikk i butikken var 115kW.

Hvir langt hadde du kjørt før sette, og hadde du nylig kjørt langt før turen som endte på SuC?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

ladov

Sitat fra: GOS på tirsdag 12. mars 2019, klokken 20:35
Sitat fra: ladov på tirsdag 12. mars 2019, klokken 19:29
Kan man se det i etterkant? Jeg brukte superladeren ved Holmestrand i dag (min første superlading!) men jeg satt ikke i bilen under hele ladesesjonen. Ruslet bort til Meny og kjøpte+spiste en matbit før jeg kjørte videre. Det høyeste jeg så før jeg gikk i butikken var 115kW.

Hvir langt hadde du kjørt før sette, og hadde du nylig kjørt langt før turen som endte på SuC?
Litt oppstykket dag, startet hjemmefra med kaldt batteri på 95%-ish. Kjørte 45 min i kulda, sto et par timer i oppvarmet parkeringskjeller før jeg kjørte snaue to timer på motorvei(ca null), parkerte ute en time, og kjørte en time til på motorvei før jeg superladet. Merket meg at den stiplete regenereringslinjen var helt borte før jeg ladet. Batteriet var på 30%-ish da jeg startet ladingen.


Ligger det ladehistorikk i bilen?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

GOS

Sitat fra: ladov på tirsdag 12. mars 2019, klokken 21:36
Sitat fra: GOS på tirsdag 12. mars 2019, klokken 20:35
Sitat fra: ladov på tirsdag 12. mars 2019, klokken 19:29
Kan man se det i etterkant? Jeg brukte superladeren ved Holmestrand i dag (min første superlading!) men jeg satt ikke i bilen under hele ladesesjonen. Ruslet bort til Meny og kjøpte+spiste en matbit før jeg kjørte videre. Det høyeste jeg så før jeg gikk i butikken var 115kW.

Hvir langt hadde du kjørt før sette, og hadde du nylig kjørt langt før turen som endte på SuC?
Litt oppstykket dag, startet hjemmefra med kaldt batteri på 95%-ish. Kjørte 45 min i kulda, sto et par timer i oppvarmet parkeringskjeller før jeg kjørte snaue to timer på motorvei(ca null), parkerte ute en time, og kjørte en time til på motorvei før jeg superladet. Merket meg at den stiplete regenereringslinjen var helt borte før jeg ladet. Batteriet var på 30%-ish da jeg startet ladingen.


Ligger det ladehistorikk i bilen?

Ok, det ble nok varmt batteri.


Nei, ladehistorikk ligger ikke i bilen. (Men ligger på Tesla's server)


Hvis du abonnerer på f.eks. TeslaFi.com så kan du blant annet få all lade og kjørehistorikk.

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

indianrunner70

Hurtig ladet for første gang via SC på Vikeså i dag, med skuffende resultat. Kjapp 25km kjøretur før lading i +2 C, batteri startet på 34% og ladet til 74%. Lading startet på 55 og endte opp med slappe 40 kW..
Er det andre som har erfaringer fra denne SC'en som skal teoretisk gi 120 kW?

Wibla

Den gir høyst reelle 120 kW ... men ikke når du kommer til SuC med nesten stivfrossent batteri!
2018 Tesla Model S 75D

Jejl

Sitat fra: indianrunner70 på onsdag 13. mars 2019, klokken 23:55
Hurtig ladet for første gang via SC på Vikeså i dag, med skuffende resultat. Kjapp 25km kjøretur før lading i +2 C, batteri startet på 34% og ladet til 74%. Lading startet på 55 og endte opp med slappe 40 kW..
Er det andre som har erfaringer fra denne SC'en som skal teoretisk gi 120 kW?
Hva er vitsen med å lade etter bare 25 km? Du får ikke nok varme på batteriet etter en så kort tur. Du bør vel klare over 400 km før det blir nødvendig å lade.

GOS

Sitat fra: indianrunner70 på onsdag 13. mars 2019, klokken 23:55
Hurtig ladet for første gang via SC på Vikeså i dag, med skuffende resultat. Kjapp 25km kjøretur før lading i +2 C, batteri startet på 34% og ladet til 74%. Lading startet på 55 og endte opp med slappe 40 kW..
Er det andre som har erfaringer fra denne SC'en som skal teoretisk gi 120 kW?


Du måtte nok ha kjørt i ca 1 time mer for at batteriet ditt skulle blitt varmt og gitt deg skikkelig effekt
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

ladov

Hvordan er sammenhengen mellom 'regenereringslinjen' og ladefart? Er man garantert 120kW når den stiplete linjen har blitt heltrukken?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

olekvi

Sitat fra: ladov på torsdag 14. mars 2019, klokken 17:49
Hvordan er sammenhengen mellom 'regenereringslinjen' og ladefart? Er man garantert 120kW når den stiplete linjen har blitt heltrukken?

Nei, det er du ikke.
'19 TM3P

ohowl

Kjørte Trondheim-Stjørdal og ladet fint med 118kW. Noen minusgrader ute og bilen hadde stått utendørs i lang tid før avreise.
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

GOS

Sitat fra: ohowl på søndag 17. mars 2019, klokken 16:37
Kjørte Trondheim-Stjørdal og ladet fint med 118kW. Noen minusgrader ute og bilen hadde stått utendørs i lang tid før avreise.

Det hørtes utrolig i forhold til det en del av oss andre opplever. Hvilken software versjon har bilen.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Dani3l

Nytt forsøk i dag. Hadde kjørt ganske lenge og med masse guffe på varmeanlegget. Peaket på 119kW mellom 15-50% SoC et sted.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

Handyman

Etter 2timer kjøring i 0-3 grader fikk jeg 70kW og dalende på 45% SoC
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

RuneW

Kjørte fra Sarpsborg til Rygge i går for å teste SuC. Selvsagt alt for kort til at batteriet skal få i nærheten av god ladetemperatur. I tillegg hadde jeg nok rundt 50% SoC. Ikke optimalt altså.

Men det som forundret meg litt var at ladefarten  begynte på ca 34kW og sakte men sikkert avtok. Jeg ga meg da den hadde den dalt til 29 kW. Det var vel etter 5 minutter eller så.

Nå vet jeg ikke i hvilken grad SoC hadde betydning her, men er det ikke litt rart at ladefarten avtar? Skulle tro selve ladingen varmer batteriet nok til at det i alle fall ikke stod og ble kjøligere under superlading?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Zett

Tok en tur til Sverige og ladet på Rygge på returen. 10% batteri igjen og nok ganske kaldt batteri. Startet på 45 kW, men var oppe på 115 kW når jeg kom tilbake etter å ha kjøpt en kaffe på McDonalds.

Møtte også på to nye Model 3 eiere som prøvde å lade på ladere med type2 kabler og som lurte på hvorfor ladingen ikke begynte.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA