Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor lenge før utlevering registreres bilen hos Statens vegvesen?

Startet av Vesel, mandag 11. mars 2019, klokken 16:56

« forrige - neste »

Vesel

Jeg har utlevering i Kristiansand på onsdag, men bilen min har tilsynelatende ennå ikke blitt registrert hos Vegvesenet. Lurer på når bilen ble registrert for dere som allerede har fått den. Kan sjekke registreringsdato her.

Frykter utleveringen skal bli forsinka, men har ennå ikke hørt noe ihvertfall.  :laugh:
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Carl Anton Stenling

Min bil ble registrert mens jeg ventet - og det tror jeg var temmelig vanlig praksis i Drammen. Det er altså ingen selvfølge at registrering skjer på forhånd.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Vesel

Sitat fra: Carl Anton Stenling på mandag 11. mars 2019, klokken 17:03
Min bil ble registrert mens jeg ventet - og det tror jeg var temmelig vanlig praksis i Drammen. Det er altså ingen selvfølge at registrering skjer på forhånd.
Aha, nice. Trodde bilen min var på vei mot forsinkelse, men da får jeg nok bilen på onsdag likevel. Siste jeg hørte noe til den, 20. februar, var den i Belgia ihvertfall.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Pocoloco

For at banken min skal utbetale billån, krever de at jeg får en reg-nummer og midlertidig vognkort... Tesla leverer naturligvis ikke biler uten at den er betalt på forkant (minst tre/fem dager før) https://www.tesla.com/no_NO/support/frequently-asked-delivery-questions#accepted-payment

Hva skal jeg gjøre? Høna eller egget?
Tesla Model ≡ 06.04.19

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Nickelilltroll

Sitat fra: Pocoloco på mandag 11. mars 2019, klokken 17:40

For at banken min skal utbetale billån, krever de at jeg får en reg-nummer og midlertidig vognkort... Tesla leverer naturligvis ikke biler uten at den er betalt på forkant (minst tre/fem dager før) https://www.tesla.com/no_NO/support/frequently-asked-delivery-questions#accepted-payment

Hva skal jeg gjøre? Høna eller egget?

Er i samme sits. DNB nekter å betale ei krone før de har fått regnr og bilen er registrert på meg. Tesla sier noe helt annet...Så det hele slutter med at jeg avtaler leveringsdato med Tesla, blir enten sittandes hele dagen på stedet el bare avlyser på plass før å få betalt bilen og møte opp et par dager etterpå....2019 lissom... >:(
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

gruffalo

E-tron 55 sportback 2022

kalkulatoren

Min bil ble registrert 4 dager før. Faktisk før jeg betalte for den.

Elmo

Sitat fra: kalkulatoren på mandag 11. mars 2019, klokken 18:23
Min bil ble registrert 4 dager før. Faktisk før jeg betalte for den.
Har du sjekket at den ikke ble registert på en annen person først ??  :o (har lest om et par eksempler på det på FB)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

VikingWithWings

Hadde avtale i dag klokken 16:00 for utlevering. Fikk e-post om manglende betaling klokken 13:00, lånebeløpet som skulle utbetales av bank. Stod 2 timer i telefonkø uten å komme igjennom for å forklare at garanti fra bank var sendt til deliveryNO@tesla.com. Ingen registrert bil på mitt VIN nummer når jeg reiste hjemmefra 15:30.
Men på vei ringte en hyggelig kar fra Tesla og trengte fødselsnummer for å registrere bilen (hvilket han under tvil fikk, vil jo ha bilen nå). Vel fremme hos Tesla ble jeg møtt av hyggelige unge mennnesker og budt på kaffe. Lurte på om jeg tilfeldigvis hadde noe fra banken han kunne bruke, hvilket jeg hadde. Han sendte en e-post med kopi av midlertidig vognkort, og så gikk vi å så på bilen. En rask gjennomgang og han lot meg være alene med bilen en stund. Da han kom tilbake var alt iorden.

Altså, ingen grunn til bekymring. Har du papirer og alt på stell, ordner det seg.
11.mars -19 TM3P Deep Blue Metallic
EAP -> FSD | HW2.5 -> HW3.0 | FW2022.40.4.1

ZaphOdd

---------------------------------------------
Tesla Model 3 LR AWD
Citroën C-Zero 2011 (kjøpt brukt)
Think City 2001  - nå solgt

Pocoloco

Sitat fra: VikingWithWings på mandag 11. mars 2019, klokken 23:04
Altså, ingen grunn til bekymring. Har du papirer og alt på stell, ordner det seg.

Bra at du deler din erfaring. Jeg må nemlig kjøre 500km fra Lofoten til Tromsø og har ikke tenkt å kjøre bomtur pga manglende papirarbeid fra banken/Tesla
Tesla Model ≡ 06.04.19

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA