Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Barneseter til Leaf

Startet av sven erik, mandag 19. desember 2011, klokken 10:08

« forrige - neste »

sven erik

hei noen som vil følge med  turen min her ?
har tenkt å kjøre min i Miev  til Malaga hvære der på ferie å kjøre  opp i jenn  er dette noe intresangt her ?

rossifan46

http://maps.google.com/maps?saddr=Oslo,+Norge&daddr=malaga&hl=no&ll=48.341646,3.164063&spn=38.920428,86.572266&sll=59.913869,10.752245&sspn=0.228561,0.676346&geocode=FY02kgMd9RCkACk58GfyYW5BRjGaHiPTX2CSfg%3BFSBMMAIdUI68_ylR0TCNafZyDTGA5naleNIDBA&vpsrc=0&mra=ls&t=h&z=4

3640 km! Hvis vi sier du  hypotetisk kan hurtiglade i 45 min for hver 90 km må du gjøre dette 40 (!) ganger på turen ned a 0,75*40=30 timer. Snitt på 80 km/t for å få den rekkevidden gir 46 timer i ren kjøretid. Totalt hypotetisk ca 80 timer totalt, eller 3 dager og 8 timer på turen ned :)

Sjansen for at dette vil ta vesentlig lengre tid er vel stor  ;D
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

sven erik

ja har en kalkulasjom på 7 dager  men  har et par dager å gå på  så har avsatt 9 dager uten hurtiglading men vet det det er en del hurtig lading så muligens det blir under 6 dager med overnatting

sven erik

ja så vi er på det doble men er nokk de første som kjører såpas langt i en i Miev uten følge bil eller noe annet  i bakhond

asbkar

Kult! Ja, legg gjerne inn statusrapporter hvis du får gjort det nedover, evt full oppdatering når turen er over. Krydre gjerne med litt bilder hvis du får til også, så kan det bli en spennende artikkel for f.eks. elbil.no også?
Kan behovet for 16A-kontakt være en utfordring, eller er sånt stort sett greit å inne, på steder der du kan la bilen stå over natta?

Lykke til!

Karl Erik
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

sven erik

ja skal prøve å legge ved bilder ++ å tenkte å opdatere stadig om jeg fikk nett tilgang ellers blir det full raport med forhåpentlig vis bilder når jeg er nede   det er å aviser som kommer til å skrive om oss

mye av dette med ladingen får komme som det kommer  har med orginal lader  et par overganger å skjøte ledning så en skal vel ordne seg  men hørte nyss om at man måtte ha egen ledning til lade stasjoner nedover  som koster 300 evro men tyskrene skulle se hva de kunne gjøre med denne prisen  de gir å gratis  strøm til denne turen  i denne omgang

arnejorg1

Høres spennende ut dette. Jeg tenker og på europatur med elbil, men jeg vil vente til elbilene får lengre rekkevidde. Kunne tengt meg og kjøre minst 50 mil i ett strekk. Det går jo med tesla modell s når den kommer, men en modell s med 48 mils rekkevidde kommer nok til og koste 600000,-
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

sven erik

hei det blir ikke spenning når en får lang  rekkevidde  det som er spennende  er å kjøre nå kommer bilde senere når jeg får i hjenn bilen med reklame på


sven erik


sven erik


Go-carter

har du omlakkert bilen, eller spiller kameraet oss et puss? ??? Ser ut som kamelonlakk :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

sven erik

den er ikke omlakert men foliert  synes grå ble litt kjedlig

sven erik

06 i morgen starter turen til oslo  skal da kjøre om horten moss hurtig lade i moss  for så å hurtiglade i oslo  så lade  fra ca 10-12 på aker brygge  for å ha så mye som mulig på bilen  siden vi desverre ikke får  lade lenger  på fergene

Kanadier

Veldig nyskjerrig - hva skjedde etter Aker Brygge? :-)
i MiEV eier siden september 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA