Hovedmeny

Nettilgang i bilen for diverse

Startet av Bonden, lørdag 09. mars 2019, klokken 21:27

« forrige - neste »

Øyvind.h

Det tenkte jeg ikke på i farten. Er ikke Android støttet i det hele tatt? Trodde dette virket uavhengig av plattform.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

AJ82

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 13. mars 2019, klokken 12:20
Det tenkte jeg ikke på i farten. Er ikke Android støttet i det hele tatt? Trodde dette virket uavhengig av plattform.

Er vel Android Auto som gjelder da?

A.J.
- 2024 Polestar 3
- 2022 Kia EV6
x 2022 Mercedes EQE 43 AMG
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Pippus

Kablert MMI:

https://www.youtube.com/watch?v=5a1pO5Hi3j8
Trådløst:

https://www.youtube.com/watch?v=OVyTt4w0d4A

Satser på at dette gir noen svar. Har ikke Android selv.....

Orbit

Du trenger opsjonskode IU1 (kommer også som del av hitech-pakke) for både Apple CarPlay og Android Auto, men det ser ut som Android ikke er helt klart ennå (fra den norske prislisten):
SitatAudi smart phone interface; Gir deg mulighet til å koble opp din smart telefon direkte med bilens mmi-system, for eksempel bruk av SIRI, spillelister på spotify osv (Foreløpig ikke klart for android) - IU1

Så her er iOS kommet først, mens Audi Connect (mobil som nøkkel) bare er på Android (eller separat RFID-kort):
SitatAudi Connect key; muliggjør å komme inn i bilen via telefonen og gi andre tilgang via telefonen (kun for android telefoner) - 2F1
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Hc_tk

Er dette Audi Smart Phone Interface?

Hva er forskjellen her og på Audi Music Interface USB tilkobling foran og bak?
-Er dette kun for USB kilder/mp3?

Orbit

Sitat fra: Hc_tk på onsdag 13. mars 2019, klokken 13:50
Ja (altså muligheten for Apple CarPlay/Android Auto)

Fungerer også for musikkavspilling fra mobiler, men du får ikke betjening av mobilens apper opp på skjermen i bilen (for app'er som støtter dette, typisk et lite utvalg da f.eks. CarPlay er "invite only" fra Apple, selv om app-utvikler har aldri så mye lyst til å støtte dette). Med "music interface" kan du mest sannsynlig bytte musikkspor fra ratt/MMI, men f.eks. ikke bytte spilleliste uten å bruke mobilen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Hc_tk

Sitat fra: Orbit på onsdag 13. mars 2019, klokken 14:17
Ja (altså muligheten for Apple CarPlay/Android Auto)

Fungerer også for musikkavspilling fra mobiler, men du får ikke betjening av mobilens apper opp på skjermen i bilen (for app'er som støtter dette, typisk et lite utvalg da f.eks. CarPlay er "invite only" fra Apple, selv om app-utvikler har aldri så mye lyst til å støtte dette). Med "music interface" kan du mest sannsynlig bytte musikkspor fra ratt/MMI, men f.eks. ikke bytte spilleliste uten å bruke mobilen.
Tenkte meg noe sånt.
Har Music intereface i Q5en min, men den henter ut lyden analogt.
Vet du om dette er samme for e-Tron?
Vil kun ha digital overføring :)

Orbit

Siden det er standard USB-kontakt (og ikke USB-C) i e-tron, er det vel ikke noen standardisert måte å overføre analog audio på denne kontakten, som igjen tilsier at dette må være digitalt.....
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

daktari

Audi music interface integriert MP3-Player oder USB-Speichermedium

zwei USB-Schnittstellen mit Lade- und Datenfunktion zum Abspielen von Musik eines portablen Speichermediums (USB, Smartphone*, MP3-Player)

Passende Adapterkabel von Audi Original Zubehör erhalten Sie bei Ihrem Audi Partner.

* Informationen über kompatible Mobiltelefone erhalten Sie bei Ihrem Audi Partner oder unter www.audi.de/bluetooth.
Ihre Vorteile
Wiedergabe von Musiksammlungen von portablen Mediaplayern und USB-Speichern
komfortable Suche und Auswahl von Musiktiteln

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

koffa

Sitat fra: Orbit på onsdag 13. mars 2019, klokken 13:25
Du trenger opsjonskode IU1 (kommer også som del av hitech-pakke) for både Apple CarPlay og Android Auto, men det ser ut som Android ikke er helt klart ennå (fra den norske prislisten):
SitatAudi smart phone interface; Gir deg mulighet til å koble opp din smart telefon direkte med bilens mmi-system, for eksempel bruk av SIRI, spillelister på spotify osv (Foreløpig ikke klart for android) - IU1

Så her er iOS kommet først, mens Audi Connect (mobil som nøkkel) bare er på Android (eller separat RFID-kort):
SitatAudi Connect key; muliggjør å komme inn i bilen via telefonen og gi andre tilgang via telefonen (kun for android telefoner) - 2F1

Jeg vil anta at Audi kommuniserer at dette ikke er tilgjengelig for Android fordi appen Android Auto ikke er tilgjengelig via Google Play i Norge. Dette er på lik linje med andre biler i VAG systemet.

Android Auto er tilgjengelig via apkmirror: https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/

Har selv brukt Android Auto (med kabel) i min Skoda i to år. Dette fungerer utmerket med Google Maps, Spotify osv. Alt er på norsk.

Med Android Auto kan man f.eks. med tale styring navigere til adresse, sted, sende sms, ringe osv.

Bybil entusiast

Det må være nett i de norske bilene. Ellers ville de ikke vært mulig å få kontakt med bilen når du er lang fra bilen.

Hvem betaler den tjenesten ?

Citroen Czero solgt
Nissan Leaf
VW Golf Eelectric solgt
Mercedes B electric

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA