Når blir nye "nedgraderte" AP tilgjengelig?

Startet av zaltoz, torsdag 07. mars 2019, klokken 23:20

« forrige - neste »

zaltoz

Jeg er en av de som valgte å nedgradere fra EAP til "enkel" AP. Noen som har hørt noe når oppdatering med denne pushes ut? Eventuelt noen som har denne varianten av AP allerede?
Tesla Model 3 LR m/AP

gruffalo

Dette er jeg også nysgjerrig på. Det er vel uavhengig av software versjon og oppgradering.  Er det noen som vet hvordan config endringer distribueres?
E-tron 55 sportback 2022

Nordbø

På min nye invoice (etter nedgradering) står ikke AP nevnt. Den nye totalpris er korrekt, men pris for LR står som 454', ikke 429'.
Er det slik på deres nye invoice også?

offpist1

Jeg skal hente bil om 2 timer, og skal spørre om dette.
Regner med jeg bare får svar om at det blir "tilgjengelig snart"..

zaltoz

Jeg har hentet min bil og heller ikke min invoice inneholder noe informasjon om autopilot. De som utleverte bilen fortalte at det kommer OTA, men de hadde ikke greie på så mye om bilen så om dette stemmer er usikkert
Tesla Model 3 LR m/AP

valgrind

Sitat fra: gruffalo på torsdag 07. mars 2019, klokken 23:25
Dette er jeg også nysgjerrig på. Det er vel uavhengig av software versjon og oppgradering.  Er det noen som vet hvordan config endringer distribueres?
Samme her.

Det virker fornuftig at det kommer i OTA da AP som snakkes om her er den nye AP med AS og TACC.

gruffalo

Henta bilen i dag, og den har ikke adaptiv cruise,  men de  bekreftet at det kommer.
E-tron 55 sportback 2022

hawK

Sitat fra: Nordbø på fredag 08. mars 2019, klokken 09:57
På min nye invoice (etter nedgradering) står ikke AP nevnt. Den nye totalpris er korrekt, men pris for LR står som 454', ikke 429'.
Er det slik på deres nye invoice også?

Jupp. Det er vel slik de gjør det, mellomlegget der tilsvarer sum av standard AP. Selvom det hadde vært mest ryddig med standard AP opplyst på faktura. Men mulig systemet ikke takler det nye varenummeret på tidligere bestillinger...

offpist1

Sitat fra: offpist1 på fredag 08. mars 2019, klokken 09:59
Jeg skal hente bil om 2 timer, og skal spørre om dette.
Regner med jeg bare får svar om at det blir "tilgjengelig snart"..

Da har jeg hentet bilen og hun dama sa at "ja dette er lagt inn allerede" men det stemte så klart ikke..

Kommer vel ettert hvert.

Torjus

Sitat fra: gruffalo på fredag 08. mars 2019, klokken 10:53
Henta bilen i dag, og den har ikke adaptiv cruise,  men de  bekreftet at det kommer.

Bra, jeg hentet i dag og alt gikk veldig fort og bra men har ikke AP tilgjengelig (nedgraderte fra EAP) må jeg gjøre noe for å oppdatere software eller skjer det automatisk?

kalkulatoren

Jeg er også i samme båt. Så da satser jeg på at det løser seg. De som jeg snakker med i Tesla sier litt forskjellig.

Skulle komme med neste oppdatering, men når jeg fikk den så skjedde ingenting. En annen jeg snakket med sa at det kom en mobil service bil og måtte gjøre noe for å slå på. Tredje sa at jeg måtte kjøre for at den skulle kalibreres. Når jeg hentet ut den sa de at en allerede var slått på.

Jeg er like forvirret som de som jobber i Tesla jeg.  :)

S4e

Ingen AP her heller. 

Har ikke hørt om noen som har fått den, så det kreves sikkert en oppdatering av programvare.

Har ingen tro på at noe må gjøres på selve bilen, for de har jo tidligere gjort det mulig å kjøpe EAP direkte i bilen.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

wattgolf

Hei, jeg har fremdeles ikke fått denne autopiloten etter nedgradering. Er jeg eneste?

LeafSwe

Jag har inte heller fått AP ännu, bilen levererades 31 mars.
3P+
3SR+

TeslaJan

Jeg har hverken fått AP eller FSD og bilen ble levert ut 12.04. Ved utlevering sa de at jeg skulle ha de i løpet av to uker. Yeah right....
Meget god bil men kundeservicen til Tesla er vel noe av det verste jeg har opplevd. Verre en pest og kolera tilsammen. De sier en ting den ene dagen og neste dag noe helt annet. Kan bli sprø av mindre...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA