Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppdatering via wifi.

Startet av Tomas_v, torsdag 07. mars 2019, klokken 13:00

« forrige - neste »

DagfinnN

Sitat fra: ohowl på torsdag 07. mars 2019, klokken 17:57
Bilen jeg hentet ut i går kom med 2018.51, og signalene når ikke ned til garasjen (som er strømløs). Hadde vært fint om de kunne stabilt oppdatere over LTE også, slik som jo skal være tilfelle med  premiumpakken.
I min S100D har jeg fått mange oppgraderinger over LTE nettet. Skulle du ikke få det på modell 3 er det bare å dele wifi fra mobilen. Kjører du over 1 time vil du nok få oppgraderinger.
Alternativ er å kjøpe billig mobil-> wifi dings som du kan ha tilboblet USB lader på bilen din. En slik dings bruker nok ikke mye strøm.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

misterho

Noen som har kjøpt uten EAP og hentet bil denne uken som har fått gratis «basis» AP og fått det til å fungere?:) hvilken Firmware har dere isåfall?
Har kjørt noen hundre km så burde vært kalibrert. Ser heller ingen autosteer under autopilot menyen:(

iCar

Dere som har fått oppdatering etter å ha hentet bil.
Hvor fort går bilen deres i dvale modus, føler jeg etter veldig
kort tid etter parkering når jeg prøver starte appen så må
bilen vekkes (står waking up) mistenker at den da
ikke har noe kontakt med LTE/WIFi

magnetic

hvis du deaktiverer mobildata, og klarer å vekke opp bilen via wifi og mobil appen. så har du wifi kontakt

erikf

Noen som har målt hvor mye datatrafikk som går med hvis man lager wifi aksesspunkt med mobilen?
Det er vel oppdatering av firmware og kart som er relevant?
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

erikf

Sitat fra: erikf på torsdag 07. mars 2019, klokken 21:35Noen som har målt hvor mye datatrafikk som går med hvis man lager wifi aksesspunkt med mobilen?
Det er vel oppdatering av firmware og kart som er relevant?
Okay, jeg googlet litt...
Fant ut at firmware normalt sett et 300-700 MB og kartoppdateringer mellom 5 og 12 GB.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

akseln

Oppdateringen jeg fikk i natt var på 280 MB + kanskje 20 MB fra i går ref bilde.

kalkulatoren

Sitat fra: khoaho på torsdag 07. mars 2019, klokken 18:50
Noen som har kjøpt uten EAP og hentet bil denne uken som har fått gratis «basis» AP og fått det til å fungere?:) hvilken Firmware har dere isåfall?
Har kjørt noen hundre km så burde vært kalibrert. Ser heller ingen autosteer under autopilot menyen:(

Jeg har samme problem - Tesla ansatte sier jeg må vente på en oppdatering, men selv når jeg fikk oppdatert til 2019.5.25 så var ikke TACC og autosteer mulig å slå på.

kalkulatoren

Sitat fra: akseln på torsdag 07. mars 2019, klokken 22:32
Oppdateringen jeg fikk i natt var på 280 MB + kanskje 20 MB fra i går ref bilde.

Min oppdatering til 2019.5.25 målte jeg til 280MB - så det stemmer nok.

iCar

Sitat fra: iCar på torsdag 07. mars 2019, klokken 20:13

Jeg fikk Tesla support til å trigge sw oppdatering via tlf, han sa
det lå klar en oppdatering må bare koble til WIFI så skulle han sende den, noen min senere var den nedlastet på bilen

Kpp

Sitat fra: iCar på torsdag 07. mars 2019, klokken 23:31
Sitat fra: iCar på torsdag 07. mars 2019, klokken 20:13

Jeg fikk Tesla support til å trigge sw oppdatering via tlf, han sa
det lå klar en oppdatering må bare koble til WIFI så skulle han sende den, noen min senere var den nedlastet på bilen
Er detta da med endringen i autopilot?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kpp

Ég fikk oppdateringen i går. Virker som det ikke inneholdt AP oppgraderingen. Jeg er livredd for at de trekker tilbake løftet om at jeg skal få oppgradert autopilot.

akseln

Jeg tipper at det kun ligger EAP i dagens programvare og at de må ut med en ny oppdatering som skiller mellom nye AP og FSD. 2019.5.25 er jo "tagget" med uke 5 og det er jo en del tid før endringen kom. Egentlig burde de ha programvaren på plass først, men Tesla er jo ikke som andre selskap :-)

stranger1891

Sender de oppdatering til en og en? ikke til alle som har aktive biler?

ohowl

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 07. mars 2019, klokken 18:42
Sitat fra: ohowl på torsdag 07. mars 2019, klokken 17:57
Bilen jeg hentet ut i går kom med 2018.51, og signalene når ikke ned til garasjen (som er strømløs). Hadde vært fint om de kunne stabilt oppdatere over LTE også, slik som jo skal være tilfelle med  premiumpakken.
I min S100D har jeg fått mange oppgraderinger over LTE nettet. Skulle du ikke få det på modell 3 er det bare å dele wifi fra mobilen. Kjører du over 1 time vil du nok få oppgraderinger.
Alternativ er å kjøpe billig mobil-> wifi dings som du kan ha tilboblet USB lader på bilen din. En slik dings bruker nok ikke mye strøm.

Jepp, takker - koblet fra phone key og la telefonen i bilen som hotspot mens jeg var på jobb, og 2019.5.25 var klar da jeg kom tilbake :-)

Får se om jeg finner en liten dings som kan ligge mer permanent med tvillingsim eller noe slikt...

Ifølge support deler de ikke ut oppdateringer over LTE til model 3. Koster vel for mye med data.
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA