«Model 3 with more charging issues» - TeslaBjørn

Startet av Imagine, søndag 03. mars 2019, klokken 08:55

« forrige - neste »

bno

Hadde jeg hatt min TM3 nå så skulle eg selvsagt kjørt til nærmeste SuC og CCS for å sjekkke. Fint om flere TM3 heldiggriser kan gjøre det om en har anledning. Rart at det er kun en håndfull feedback som her på tema slik det fortoner seg.

For øvrig en interessant teori knut.aulie bringer til torgs om potensiell feilkobling i SuC.

Toalmar

Kanskje det er noen som ikke opplever disse lave ladehastighetene som leser her som kan fortelle litt om sine opplevelser
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

hpe

Selv etter å ha vært tilkobla en drøy halvtime var ladehastigheten rundt 25kW. Det var en TMS som lada der når jeg dro, men han stod på motsatt side og annen rack.

najtrox

Jeg prøvde SuC på Nebbenes forrige helg, kjørte da fra Ensjø og dit først. Sto på 35kw i ca. 1min, før den rampa opp til 118KW og hang der en god stund. Alt fungerte brillefint. Ikke testet å lade på noen andre hurtigladere enda.

bno

Sakset fra FB forum. Det gir selvsagt føringer på teorien til TB om at det er på ladesiden det er inkompatilitet da ABB og så vidt jeg husker en annen produsent sin lader. Ionity er da bare sorgen foreløpig.

Edit 13:14 Eller at det er TB pluss HPE som har feil ved bilen slik det tilsynelatende fremstår nå? Ref. innlegget ovenfor og "kald"-ladinga i eget vedlegg.

moderator 2

Folkens

De neste som diskuterer noe annet enn "charging issues" har ikke noe her å gjøre.

Alt, og da mener jeg alt av diskusjon av trolling, enten det er fra den ene eller andre siden, vil bli fjernet og bruker vil bli utestengt.  :police: :police: :police:

Det må da gå ann å diskutere uten at hver eneste ting skal ende i en debatt om trolling?

Blir du provosert, så finn på noe annet! Ikke mat trollene!

Diverse inlegg er fjernet, men jeg ønsker ikke å bruke ikke mye av lørdagen på dette...

Lars Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

hpe

Sitat fra: bno på søndag 03. mars 2019, klokken 12:57
Sakset fra FB forum. Det gir selvsagt føringer på teorien til TB om at det er på ladesiden det er inkompatilitet da ABB og så vidt jeg husker en annen produsent sin lader. Ionity er da bare sorgen foreløpig.

Edit 13:14 Eller at det er TB pluss HPE som har feil ved bilen slik det tilsynelatende fremstår nå? Ref. innlegget ovenfor og "kald"-ladinga i eget vedlegg.

Det skal nevnes at SuC i Brumunddal åpnet fredag, så det er mulig det er noe som er galt med der også. Om det ikke er mye kø så stopper jeg på Nebbenes på vei hjem, og gir det et forsøk til.

GRS

Tester grønn kontakt (fast charger) på Horisont, Åsane. Får 22-24kW av maks 50.

[attachment id=0 msg=774473]

[attachment id=1 msg=774473]
TM3P sort/sort

Wibla

Bilen må være god og varm, batteritemp godt over 20 grader for at det skal veldig mye futt på SuC. Har vært en hel masse diskusjoner om dette på amerikanske forum, og dette er nok en av de større svakhetene til TM3 i kaldt miljø.
2018 Tesla Model S 75D

GRS

Tester nå grønn kontakt "fleksilader" (maks 22kW). Der får jeg 11kW, men betaler bare pr. kW. Tar lenger tid, men økonomisk sett er det mye bedre om man ikke får mer enn 24kW på superladere. Spent på å teste andre steder. :)

[attachment id=0 msg=774478]

TM3P sort/sort

Jejl

Har ikke Model 3 bare 2 kw batterivarmer? Da vil det naturligvis gå lang tid før batteripakken blir varm nok til å motta full ladehastighet på sc på vinteren.

2-3 timer kjøring, helst i høy hastighet (over 100) vil jeg tippe er det som trengs hvis en starter med en batteripakke på rundt 0 grader..

I går fikk jeg bare 100 kw i starten på sc på vår P85 når jeg hadde 8% soc. 1 time og 15 min kjøring, mesteparten i 125 km/t og 6 kw batterivarme var altså ikke nok til å varme opp batteriet nok til å få 118 kw som vi vanligvis ville fått. Bilen hadde da stått en uke på flyplassen uten lading og det var ca 0 grader da vi startet å kjøre.

bno

@Jejl
Kaldt batteri er vel mest sannsynlig årsak. Men med tanke på hvor dreven en kar som TB er, så er det vel tatt for gitt at han har disse forutsetningene ifm. testen sin? hmmm

Bmwi3

Sitat fra: GRS på søndag 03. mars 2019, klokken 14:07
Tester nå grønn kontakt "fleksilader" (maks 22kW). Der får jeg 11kW, men betaler bare pr. kW. Tar lenger tid, men økonomisk sett er det mye bedre om man ikke får mer enn 24kW på superladere. Spent på å teste andre steder. :)

[attachment id=0 msg=774478]

Bruker du da den medfølgende type 2 kabelen? Hvis du gjør det så står det på Tesla sin hjemmeside at du maks kan få 11kW.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Macnus

Den innebygde laderen som Tesla Model 3 har kan maks lade 11 kw fra AC (Type 2). ;)

GOS

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 03. mars 2019, klokken 12:06
27-28kW er det man får om man deler. Men regner med du har sjekket det.
14 grader er ikke kaldt batteri. Ikke helt optimalt, men burde fått tresifret kW!
Lurt å ta dette med support. Kanskje det er sw feil på europeisk Model 3 som må fikses. Da er det viktig å melde fra. Supercharger er tross alt ett av Teslas store fortrinn. Det skal funke raskt og effektivt.

Her er jeg fullstendig uenig med deg, ingen Tesla får 3 sifret ladehastiget ved 14 grader. Min S85 krevde rundt 24 grader for å få 100 kw på SuC og rundt 28 grader for å de majs 118 jw som den lader med. Målt med CanBus og erfart.

"Maks regen" på 100 kw oppnås ved mye lavere temperatur, men det er bare ett blaff og etter ikke mange sekundene så reduseres den (Maks regen effekt) gradvis og kraftig nedover. (Målt med CanBus og erfart utallige ganger i undersjøiske tunneller)

Men model 3 må kjøres veeeeldig (eller forvarmes) mye lenger enn S før batteriet blir varmt. 
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA