Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Spm vedr endringene i går.

Startet av Mrpositive, fredag 01. mars 2019, klokken 16:38

« forrige - neste »

Mrpositive

Bestilte TMX 75X i januar i år. Bilen er trolig produsert des 18, da det var en inventory bil. Jeg bestilte med oppgradert AP. Bilen er registrert som 19 modell.  Vil jeg da få FSD?

Belloq

Hvis du får det , så er det jo et hån mot oss som betalte ekstra for fsd i 2017 å tidligere . Men spent på hva Elon har planer for når det gjelder oss som kjøpte med lovnad om full selvkjøring.
P85 2014

olavxxx

Hvis du ikke har betalt for bilen enda, kan det være du får det.
Men jeg vet ikke helt hvilke endringer som ble gjort på X i går, utenom nye batterier osv.
Selges X også med "åpent kjøp" nå?

Mrpositive

Jeg trodde valgene var ingen AP, eller AP (40k nok). Trodde ikke det var et tilvalg som kostet ytteligere(?) men virker sånn? Av selger fikk jeg i alle fall kun de to valgene. Noen på FB mente jeg fikk dette siden det var en 19' modell

Han mener infoen er fra twitter (EM). Har ikke sett det selv dog.

Mrpositive

Enhanced AP = oppgradert AP right? Er FSD = NOA, summon, autopark? Eller er det bare en «light» versjon?

Edit: Fant ut av det.

Mrpositive

Jeg betalte samme sum for «oppgradert autopilot» som på bildet.  jeg burde jo strengt tatt da få FSD? Eller har jeg nettopp tatt 15k fordi jeg tok ut en bil for 8 dager siden?

daktari

Ja, du bør få nye FSD. De som kjøpte gamle FSD må kreve tilbake cash.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

OlaM

Du vil ikke få FSD, men du vil få ting som nå er inkludert i FSD-pakken, som Summon og NoA. Se illustrasjon her: https://elbilforum.no/index.php?topic=44646.msg772997#msg772997

De som kjøpte FSD før vil få mer, city street driving og skiltgjenkjenning. Men de har en dårlig sak for å få penger igjen. De har fått det de har betalt for til avtalt pris. Hvis butikken har tilbud på pizza så kan jeg ikke kreve penger tilbake for pizzaen jeg kjøpte i forrige uke til fullpris.
'21 3LR

Mrpositive

Sitat fra: OlaM på lørdag 02. mars 2019, klokken 09:35
Du vil ikke få FSD, men du vil få ting som nå er inkludert i FSD-pakken, som Summon og NoA. Se illustrasjon her: https://elbilforum.no/index.php?topic=44646.msg772997#msg772997

De som kjøpte FSD før vil få mer, city street driving og skiltgjenkjenning. Men de har en dårlig sak for å få penger igjen. De har fått det de har betalt for til avtalt pris. Hvis butikken har tilbud på pizza så kan jeg ikke kreve penger tilbake for pizzaen jeg kjøpte i forrige uke til fullpris.
nei, er helt med på den. Jeg som har misforstått uansett. Skal du ha full FSD må du ut med 25k (AP) + 42k (FSD) - totalt 67k. Jeg trodde full FSD var 42k - ser uansett at de med AP2/2.5 kan oppgradere til FSD til 25k. Så det er helt fair. Nå er spørsmålet om det er verdt de 25 000 ekstra da, for city driving, rundkjøringer, skiltgjenkjenning osv.

TeslaModelX

Sitat fra: daktari på fredag 01. mars 2019, klokken 21:16

Hvorfor det? Vi får vel samme funksjonalitet.

Belloq

Ser også tesla skriver at de som har kjøpt fsd tidligere vil få mail om å bli Eap, som vil si vi får de nye oppdateringene først for testing. Det er jo et lite plaster på såret
P85 2014

olavxxx

Sitat fra: daktari på fredag 01. mars 2019, klokken 21:16
Man kan strengt tatt ikke kreve noe når man har gjennomført handelen og fått varen som beskrevet.
Det er mange bilprodusenter som endrer pris før leveranse og ikke justerer, Tesla har hittil vært veldig grei å justere på ytelse/priser osv frem til man får levering.

Det ser også ut som de gir et lite plaster på såret til de som har fått ut biler med FSD (early access program).

TeslaModelX

Så lenge jeg fortsatt får FSD bryr jeg meg ikke siden jeg uansett har betalt for det. Å få EAP ser jeg ikke på som noe spesielt siden det å være betatester ikke nødvendigvis er en bra ting. Men jeg liker å få nye ting så fort som mulig ;)

mr.rs4

Jeg har kjøpt en brukt TMX 2018. Er det mulighet for å få FSD til halv pris?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA