Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: ladepunkt hjemme, må det være komplisert?

Startet av SvenF, søndag 11. desember 2011, klokken 23:32

« forrige - neste »

Aspiranten

Sitat fra: Saxo på tirsdag 29. november 2011, klokken 20:30
Jeg har blå leaf og har også reagert på fargeforskjell mellom fanger og resten av bilen. Litt avhengig av lys og vinkel.

Så på Leafene til ålgårds auto idag, og tok bilde av disse fargeforskjellene med mobilen. Det så mildt sagt grusomt ut... Håper vi får en av de bedre modellene.

Nissan Leaf

El-vis

Skulle gjerne hatt rød - fin rødfarge. Og sikkerhetsmessig den beste fargen. Synes likevel det ble litt rart med den blå logoen på panseret og de blå lysene i front sammen med rødfargen. Virker som om bilen er designet for blått...

Uansett, ettersom jeg ikke klarer å vente, og blå kommer før rød i tid, blir det blå - i januar. ;D
Kjører min tredje elbil, og Leaf nummer to.

Slipp en elbil foran deg i køen - så slipper du eksos i friskluftanlegget!

Aspiranten

Vi bestilte opprinnelig sølv, men byttet etterhvert til blå. Vi er skikkelig glade for det valget nå når vi har fått den.

Blåfargen er nydelig, og passer kjempebra inn i det norske landskapet. Ihvertfall nå mens landskapet er hvitt og blått  :)

Bildet er tatt i måneskinn og uten stativ. Derfor er det mye ISO støy... Skal ut igjen de nærmeste dagene og ta nye bilder- med stativ  :D

5Dmk2+16-35L @ f/2.8 s/4 ISO12800
Nissan Leaf

El-vis

Kjører min tredje elbil, og Leaf nummer to.

Slipp en elbil foran deg i køen - så slipper du eksos i friskluftanlegget!

daggad

Flott Aspiranten, fint bilde og gleder oss til flere fremover !  ;)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Mortenmann

Sitat fra: Aspiranten på tirsdag 13. desember 2011, klokken 17:27
Vi bestilte opprinnelig sølv, men byttet etterhvert til blå. Vi er skikkelig glade for det valget nå når vi har fått den.

Blåfargen er nydelig, og passer kjempebra inn i det norske landskapet. Ihvertfall nå mens landskapet er hvitt og blått  :)

Bildet er tatt i måneskinn og uten stativ. Derfor er det mye ISO støy... Skal ut igjen de nærmeste dagene og ta nye bilder- med stativ  :D

5Dmk2+16-35L @ f/2.8 s/4 ISO12800
Sirdalen?
I tilfellet ja, hvordan gikk kjøreturen opp dit? Måtte du lade på veien?
SølvLeaf

Aspiranten

Bildet er tatt foran Skåla i Møre og Romsdal.

Fjellet har den karakteristiske isbreskåla i midten, noe som er vanlig på fjellene her oppe. Jeg har enda ikke vært oppå det, men til sommeren...  :)
Nissan Leaf

bno

Hei

Så noen freske farger på denne youtube videoen
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Aspiranten

Kjørte ut en tur for å ta bilde av Leafen ikveld (enda ikke vasket den siden vi fikk den for en mnds tid siden  ;D ) men både stjernene og månen forsvant bak skyene før jeg kom frem til stedet hvor jeg ville ta bildet.

Skal tilbake igjen ila. vinteren og gjøre ett nytt forsøk  :)
Nissan Leaf

Tina

Hei dere! Jeg har nettopp kjøpt meg en Leaf 2013 og har egentlig bestemt meg for sølvgrå... men etter å ha lest dette ble jeg fryktelig usikker... Jeg kan fortsatt velge en hvit istede.. Noen som vet om nyanseforskjellene fortsatt er like store...?
Lykkelig eier av en sølvgrå Nissan Leaf, 2013 mod :)

artemiss

Jeg synes at svart er best, med blå som andre valg. Du kan se bilder på internett eller finn.no. Viktigeste er å kjøpe fargen som du liker best. Min forhandler sa at han har solgt dobbelt så mange svart enn hvit, bare for å sette det i perspektiv....
Bor i Åros i Røyken kommune, pendler til Drammen med en svart Nissan Leaf 2012/13. Har kjørt cirka 12800km med bilen så lenge. Engelsk som morsmål, fra New York City.

Tina

Ok.. takk for svar :) Jeg synes egentlig de sølvfargede
er finest men ble litt bekymret for denne nyanseforskjellen da...
Lykkelig eier av en sølvgrå Nissan Leaf, 2013 mod :)

thoru

Sitat fra: Lynet på mandag 28. november 2011, klokken 20:14
Jeg kjøpte sort, men er ikke helt fornøyd med lakken da den har "appelsinhud"
kan ikke se det på min sorte. er det noe som kommer etter hvert?
Her er min sorte


RoundTrip

Liker denne best, Koksgrå eller metallic slate. De er samme farge right..?
http://www.caranddriver.com/photos-13q1/496078/2013-nissan-leaf-photo-496095

Har lyst på denne i Acenta versjon.
Stord

2013, Dark Metal Grey, Tekna

Levert Juni 2013, kjørt 80K

Ronny

el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA