Tråden for de som har fått svar fra Tesla angående nye priser

Startet av Fornybarbil, fredag 01. mars 2019, klokken 08:15

« forrige - neste »

Elstril

1. EAP
2. Spørsmål om nedgradering fra EAP til AP
3. Sendte spørsmål for seint, (sendt 3. mars hentet bil 4. mars). Må levere bilen tilbake og bestille ny.

Det blir tilbakelevering, har ikke prøvekjørt Tesla tidligere.
Tungvint...

creal

Hehe, mange har visstnok fått EAP/AP gratis, avhengig av om de opprinnelig hadde AP eller ikke. Noen har tilogmed fått bekreftet at de får pengene igjen. Men om Tesla nå har lagt om praksisen, så var man avhengig av å være tidlig på for å bli kompensert på lik linje med de som ikke hadde fått ut bilen.

Sitat fra: magnetic på tirsdag 05. mars 2019, klokken 12:53
ut ifra listen , så får alle noe , bortsett fra de som henta bilen før 1 mars. De får kunne en verdi nedskriving og et spark i ræva, straks man snur ryggen til kundeservicen haha

rkaspers

Jeg vil tippe at argumentet de bruker er at man gladelig betalte det det kosta frem til nyheten sprakk 28.februar.
Er jo i og for seg helt rimelig det. At de velger å gjøre det på den måten er vel mest for å unngå at mange avbestiller og bestiller på nytt med den nye prisstrukturen tipper jeg. At de da gir halv pris til de som allerede fikk ut bilen FØR prisendringen ble offentliggjort er jo ikke noe de trenger å gjøre heller.

Til syvende og sist, fikk du vel det du betalte for ved overlevering ;)

SurSnasen

Sitat fra: rkaspers på tirsdag 05. mars 2019, klokken 13:08
Til syvende og sist, fikk du vel det du betalte for ved overlevering ;)

Dersom Tesla heller hadde økt prisene, så hadde man vel muligens ikke vært like hissig på å få justert prisen på egen bestilling...

Fornybarbil

Glad jeg slipper å forholde meg til dette altså. Å føle seg urettferdig behandlet er en kjip følelse å ha. Tesla gjør det hele MYE verre ved å ikke være konkret i beskjedene de gir til sine kunder. Faktisk helt forferdelig mye verre. Jeg fatter det ikke. GI ÈN BESKJED FRA HOVEDKONTOR SOM ALLE MÅ FØLGE DA FOR F#¤%.

Det virker som om det eneste en kundebehandler hos Tesla må ha er evne til å dikte opp noe og å stå hardt på det.

emurof

Sitat fra: Handyman på mandag 04. mars 2019, klokken 22:13Nye FSD er omtrent det samme som EAP var (level 2). Se på nettsidene til Tesla.
Tidligere visjoner om FSD (Level 4) er tydeligvis lagt på hylla.

Nei, det stemmer ikke. Noe funksjonalitet fra gamle EAP er overført til FSD, samt at det kommer mer funksjonalitet til FSD som da vil utvides med tiden. De starter med stopplys og skiltgjenkjenning, og kjøring i bygater, eller noe slikt.

fredag

Firmaet Tesla er utrolig gammeldags, tungvint og lite brukervennlig.

I stedet for at kundene må kontakte Tesla på telefon, noe som er kostbart og tidkrevende for begge parter, så kunne Tesla (og Elon) gjort det mulig å modifisere autopilot/FSD-bestillingen inne på MyTesla kontrollpanelet for bestillingen.

Ditto for bestilling av vinterhjul. Hvorfor ikke bare ha dette som et valg ved bestilling, med mulighet til å modifisere frem til et gitt tidspunkt? I stedet sender de mail med link til et MS-Office webskjema for å samle inn denne informasjonen, eller ringer kunden.

I nord-Europa burde de hatt signering av kjøpsavtale med e-ID slik som Bank-ID. Alle har e-ID i nord-Europa. Ikke veldig vanskelig å implementere dette på websidene.

Det er ganske vanlig å koordinere store prisendringer med marketing, kundesupport og IT-avd før man annonserer store endringer, slik at man kan håndtere responsen fra kundene effektivt og enhetlig. Ganske amatørmessig at så ikke skjer i et firma med markedsverdien til Tesla.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

ok67

Og ikkje minst burde dei lagt ut klart og eintydig beskrivelse av korleis dei nye prisane og valga påvirkar allereie utleverte bilar og bilar i bestilling, samtidig burde dei klart å formidle det same klart og eintydig til alle kundebehadlarane...
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Handyman

Sitat fra: emurof på tirsdag 05. mars 2019, klokken 14:30
Sitat fra: Handyman på mandag 04. mars 2019, klokken 22:13Nye FSD er omtrent det samme som EAP var (level 2). Se på nettsidene til Tesla.
Tidligere visjoner om FSD (Level 4) er tydeligvis lagt på hylla.

Nei, det stemmer ikke. Noe funksjonalitet fra gamle EAP er overført til FSD, samt at det kommer mer funksjonalitet til FSD som da vil utvides med tiden. De starter med stopplys og skiltgjenkjenning, og kjøring i bygater, eller noe slikt.
Fint hvis du har en referanse på hva at det er lovet mer en det som er listet i konfiguratoren.
Det som er listet der er Level 2 og det samme som EAP. I tillegg kommer kjørig i by og lesing av skilt. Er det LOVET mer?
De tidligere visjonene i Gamle FSD er jo forduftet. De som betalte for Gamle FSD tilbys Early Access Program (forvirrende nok EAP) og får bare teste de nye funksjonene (bykjøring og skiltlesing) før oss andre. Kjipt å ha betalt 25000,- for.
Tror også at det vil komme forbedringer og nye funksjoner til oss med nye FSD, men kan ikke se noe skrevet om det, og dersom det krever ny HW tror jeg ikke vi får det.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

hawK

Sendte mail til deliveryno@tesla.com med ønske om nedgradert AP i dag kl 13:40, fikk bekreftelse og tilbakemelding med ny ordrebekreftelse nå kl 15:40!

pdtm3

Sitat fra: hawK på tirsdag 05. mars 2019, klokken 15:45
Sendte mail til deliveryno@tesla.com med ønske om nedgradert AP i dag kl 13:40, fikk bekreftelse og tilbakemelding med ny ordrebekreftelse nå kl 15:40!

Når har du levering?

Sendte samme forespørsel i går morges, fikk beskjed i dag at det ikke lot seg gjøre fordi utleveringen er i morgen.

hawK

Sitat fra: pdtm3 på tirsdag 05. mars 2019, klokken 19:14
Sitat fra: hawK på tirsdag 05. mars 2019, klokken 15:45

Når har du levering?

Sendte samme forespørsel i går morges, fikk beskjed i dag at det ikke lot seg gjøre fordi utleveringen er i morgen.

Står 22/3 på FI.

KLH

Sitat fra: gruffalo på tirsdag 05. mars 2019, klokken 11:23
Sitat fra: KLH på tirsdag 05. mars 2019, klokken 00:22
Prøver å få denne på sporet igjen  :)

1. Hadde bestilling med EAP. Fått VIN, men ikke leveringsdato.
2. Sendte e-post sent på fredag til DeliveryNO@tesla.com med ønske om nedgradering til AP og prisavslag
3. Hyggelig svar fra Tesla mandag ettermiddag, der de bekreftet at dette lot seg gjøre.

Har fått kreditnota, og ny ordrebekreftelse uten EAP med 41.800,- i lavere totalpris. Ordrebekreftelsen inneholder ikke spesifert linje med AP, men det regner jeg med er i orden ved levering.

Vil tro Tesla kundeservice har veldig mye å gjøre om dagen, og hadde ikke regnet med å få svar såpass raskt. Veldig fornøyd med kundeservice så langt.
Jeg har fått nøyaktig samme som deg. Har du betalt før, så du skal ha penger i retur? Har du fått ny final invoice?

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Har ikke betalt enda, da jeg ikke har fått leveringsdato. Har heller ikke fått ny Final invoice.
2024 BMW iX1
2022 Hyundai ioniq 5 (skranglekasse) - solgt
2020 Mercedes EQC
2019 Tesla Model 3 (med hengerfeste) - solgt
2019 Kia E-Niro - solgt
2019 Tesla Model 3 (uten hengerfeste) - solgt
2017 Hyundai Ioniq - solgt

pdtm3

Forsøkte å nedgradere fra EAP til AP via mail sendt til delvieryNO tidlig i går. Hørte ingenting, og satt ca 30 min i telefonkø i dag før jeg trykket for valget for å bli ringt tilbake - da kom jeg til en svensk telefonsvarer som sa at svareren ikke hadde plass til nye beskjeder... Fikk derimot en kort e-post i kveld om at det ikke lot seg gjøre, siden det var kort tid til levering...

Er det noen som kan bekrefte at de fikk gjort denne endringen kort tid opp mot levering - og eventuelt hvor lang tid i forveien? Tenker å ringe dem i morgen før levering på ettermiddagen og sjekke på nytt.

las^se

Sitat fra: pdtm3 på tirsdag 05. mars 2019, klokken 19:38
Forsøkte å nedgradere fra EAP til AP via mail sendt til delvieryNO tidlig i går. Hørte ingenting, og satt ca 30 min i telefonkø i dag før jeg trykket for valget for å bli ringt tilbake - da kom jeg til en svensk telefonsvarer som sa at svareren ikke hadde plass til nye beskjeder... Fikk derimot en kort e-post i kveld om at det ikke lot seg gjøre, siden det var kort tid til levering...

Er det noen som kan bekrefte at de fikk gjort denne endringen kort tid opp mot levering - og eventuelt hvor lang tid i forveien? Tenker å ringe dem i morgen før levering på ettermiddagen og sjekke på nytt.

Fikk ordnet det via telefon +mail bekreftelse, mandag 4.mars. Hadde da planlagt utlevering 15.mars. Fikk telefon idag med fremskyndet utlevering til 7.mars. Så ja, du skal være rimelig nærme utlevering for at det ikke skal gå. Tips: Sier de nei på telefon, legg på, og ring igjen. Noen sier tydeligvis konsekvent nei til alle, mens andre er behjelpelige. Jeg måtte ringe to ganger. På andre forsøk gikk det.

Lykke til.
VW e-up! -14

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA