Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tråden for de som har fått svar fra Tesla angående nye priser

Startet av Fornybarbil, fredag 01. mars 2019, klokken 08:15

« forrige - neste »

Bmwi3

Fikk nettopp skriftlig svar fra delivery om at bilen min er nedgradert fra EAP til vanlig AP og nesten 42000kr billigere:) Så dette gikk fint.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

N0ya

Sitat fra: Bmwi3 på fredag 01. mars 2019, klokken 14:05
Fikk nettopp skriftlig svar fra delivery om at bilen min er nedgradert fra EAP til vanlig AP og nesten 42000kr billigere:) Så dette gikk fint.

Hvilken e-post sendte du til?
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

Otto

Jeg snakket nettopp med delivery, og dette var helt umulig å få til.

Mvh
Otto
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Perlemorhvit P90DL byttet til Blå 2020 Raven Dual Motor i 2021.
- Nesten ny Plaid i 2023!

Bmwi3

Sitat fra: lapplapp på fredag 01. mars 2019, klokken 14:07
Hva sendte du til delivery?

Jeg ringte delivery, og så fiksa han delivery duden som var engelsk alt på mail over tlf. Måtte bekrefte skriftlig at jeg ønsket endringen. Så det gikk smertefritt, venta ca 5 min i tlf kø. Alt måtte skje skriftlig pga endring i konfig på bil og pga melding til banken fordi bilen ble mye billigere.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Torjus

Sitat fra: NoTorjus på fredag 01. mars 2019, klokken 12:58
Sitat fra: JIB på fredag 01. mars 2019, klokken 12:46
Sitat fra: NoTorjus på fredag 01. mars 2019, klokken 10:54
1. EAP
2. Har betalt, får bil om en uke. Spurte om jeg kunne fjerne EAP og heller ha AP siden jeg bare trenger adaptive CC.
3. Svar fra Tesla var ja, men måtte be om det skriflig til deliveryno@tesla.com og da får vi refundert 41.800.

Kundeservice sa at jeg ikke kunne forandre bestillingen med EAP(FSD nå) til kun AP. Jeg har ikke betalt og bilen kommer 7 mars.

Jeg sa at en annen kunde hadde fått beskjed om at det lot seg gjøre å forandre.
De sa da at de hadde nettopp fått melding om dette og at tidl. kunde antakelig hadde blitt feilinformert vedr. at det var mulig å få tilbake 41800 og gjøre om EAP til AP.

Da vet jeg ikke lenger, men jeg snakket med en norsk fyr som het Benjamin. Han sa det var mulig og sjekket med sjefen. Jeg venter fremdeles på bekreftelsen på mail fra deliveryno@tesla.no

Ble oppring nå og de bekreftet at det var gjordt, får pengene ila. 45 dager.

afagerholt

:)

Da er vi to.

Jeg tar av meg hatten for Musk og dette selskapet her. Ønsker de alt godt! Så lenge de har kontroll på kostnadene sine går det nok greit (sånn er det i alle fall for meg ;D )

Langangen

Sitat fra: afagerholt på fredag 01. mars 2019, klokken 14:16

Da er vi to.

Jeg tar av meg hatten for Musk og dette selskapet her. Ønsker de alt godt! Så lenge de har kontroll på kostnadene sine går det nok greit (sånn er det i alle fall for meg ;D )

Får håpe dere ikke angrer nå da  :) Da er det jo bare autopilot i "light versjon" og så koster det nesten 60 tusen å oppgradere igjen :)
Model 3 2021 Sr+
Model 3 2019 med FSD

Min Model 3 nettside: https://www.model3norway.com

afagerholt

Sitat fra: Langangen på fredag 01. mars 2019, klokken 14:22

Da er vi to.

Får håpe dere ikke angrer nå da  :) Da er det jo bare autopilot i "light versjon" og så koster det nesten 60 tusen å oppgradere igjen :)
Helt klart. Forstår -veldig- godt de som bare går og gliser nå fordi de egentlig hadde lyst på FSD, men ikke tok seg råd og nå får det gratis allikevel. Nok ikke en dum deal det ;)

Jeg, derimot, sto snarere mellom å bestille nå og å vente på MR/SR til rundt 400k med vinterdekk, og gikk litt motvillig med på å fleske til med EAP, fordi jeg hadde lovt meg selv å aldri i mitt liv kjøpe bil uten adaptiv cruise control. ;)

Uansett hva man velger tror jeg man blir grisefornøyd nå. Alle får mulighet til å velge som de vil, og disse prisene tror jeg det kan bli vanskelig for konkurrentene å slå ;)

Thomaswold

Merklig da jeg var på tesla skøyen, og de bekreftet at det hadde kommet rettningslinjer fra usa i dag om at det ikke var mulig. Skulle man nedgradere til basic ap og få den lavere prisen måtte man avbestille og bestille ny bil. Noe jeg har gjort da jeg ikke syns fsd er verdt 42k med det som er i den pakka

lapplapp

Sitat fra: afagerholt på fredag 01. mars 2019, klokken 14:26

Da er vi to.

Helt klart. Forstår -veldig- godt de som bare går og gliser nå fordi de egentlig hadde lyst på FSD, men ikke tok seg råd og nå får det gratis allikevel. Nok ikke en dum deal det ;)

Jeg, derimot, sto snarere mellom å bestille nå og å vente på MR/SR til rundt 400k med vinterdekk, og gikk litt motvillig med på å fleske til med EAP, fordi jeg hadde lovt meg selv å aldri i mitt liv kjøpe bil uten adaptiv cruise control. ;)

Uansett hva man velger tror jeg man blir grisefornøyd nå. Alle får mulighet til å velge som de vil, og disse prisene tror jeg det kan bli vanskelig for konkurrentene å slå ;)
Problemet er bare at alle ikke får velge. Satt ca. en time i kø for å komme gjennom til de. Var direkte avslag på å endre konfigurasjonen, så det endte med at jeg kansellerte.

Vesel

Det stemmer. Har prøvd i flere uker og pratet med fem forskjellige ansatte over telefon, mail og på servicesenter om å få lagt til FSD i bestillinga mi, uten å lykkes. Holdt på å gi opp. Så får jeg beskjed i dag om at det i praksis er lagt til uten ekstra kostnad. Bare gått og glist i dag, ja.  :laugh:
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

begiljen

Kunne du postet svaret du fikk fra delivery her? Så har vi andre noe å slå i bordet med, dersom de skulle begynne med forskjellsbehandling :)
-Tesla Model 3 LR AWD 2019
-Nissan Leaf 2013 (solgt)

afagerholt

Sitat fra: lapplapp på fredag 01. mars 2019, klokken 14:31

Da er vi to.

Problemet er bare at alle ikke får velge. Satt ca. en time i kø for å komme gjennom til de. Var direkte avslag på å endre konfigurasjonen, så det endte med at jeg kansellerte.
Hvor er du i løypa da? Fått dato for levering? Betalt?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA