Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tråden for de som har fått svar fra Tesla angående nye priser

Startet av Fornybarbil, fredag 01. mars 2019, klokken 08:15

« forrige - neste »

olavxxx

Jeg fikk SMS i dag om at jeg gratis blir oppgradert til full selvkjøring.
I tillegg ringte jeg (før jeg så SMSen) servicesenteret på kokstad, de sa det samme:
Jeg får da full selvkjøringspakken (den som før kostet 25.000kr og var off-menu).

Klart at man kan velge å avbestille og bestille på ny, da kan man bestille bare med "vanlig autopilot".
Men vær i så fall obs på at autopilot man bestilte før i går hadde flere features enn den man bestiller i dag.

Nå er altså autoparkering, summon, autopilot on nav flyttet til FSD (eksisterende funksjoner).
SÅ kommer i tillegg på FSD fremover: city driving, stoppe ved stoppskilt og lyskryss.

Så jeg personlig mener at det er en bra pakke i FSD nå, men samtidig er autopilot mer "affordable" for de som gjerne bare ville ha ACC og eventuelt da styringen.

indianrunner70

1. LR AWD uten EAP
2. Sendte e-mail og ba om få refusjon eller "ny AP versjon" inkludert
3. Har ikke fått svar på e-mail, men har fått sms om at AP er inkludert uten tillegg i pris. Har ikke fått oppdatert invoice.

Har utlevering neste uke..

olavxxx

Sitat fra: indianrunner70 på fredag 01. mars 2019, klokken 19:20

1. LR AWD uten EAP
3. Har ikke fått svar på e-mail, men har fått sms om at AP er inkludert uten tillegg i pris. Har ikke fått oppdatert invoice.

Ikke noe stress egentlig, du har uansett maskinvare og lovnaden, så den må bare aktivere den. Jeg ville tatt aktivering fremfor refusjon, siden nesten alle får autopilot nå som prisen er lavere.

indianrunner70

Sitat fra: olavxxx på fredag 01. mars 2019, klokken 19:34
Sitat fra: indianrunner70 på fredag 01. mars 2019, klokken 19:20

1. LR AWD uten EAP

Ikke noe stress egentlig, du har uansett maskinvare og lovnaden, så den må bare aktivere den. Jeg ville tatt aktivering fremfor refusjon, siden nesten alle får autopilot nå som prisen er lavere.

Jeg er godt fornøyd med Tesla sin løsning.. og kommer til å hente bilen med glede ;D

Tomas_v

1. LR AWD med EAP
2. De ringte meg. Kan jeg avbestille FSD?
3. FSD kan avbestilles via nettside, email, telefon.

Tesla ringte meg for å bekrefte bestillings info, og i slutten hun informerte meg at jeg får gratis oppdatering til FSD.
Så jeg spurte om jeg kan avbestille, så at prisen er lavere og at jeg vil ha adaptive cruise control og derfor jeg trenger ikke FSD.
Hun sa det er mulig, kan gjøre det på tesla konto (men jeg finner ikke hvor jeg kan gjøre det) ellers sende mail til de eller ringe.
Jeg skal tenke over helgen om jeg vil eller vil ikke ha FSD.

TomTom

1.EAP+FSD
2. Får jeg reduksjon?
3. De lager ny faktura uten FSD og jeg får tilbakebetalt FSD 25100. FSD legge uansett til siden den har EAP

Trond.m

Tesla forsøker å ha en kundevennlig håndtering av prisreduksjonen, og det skal de ha for for. Men maken til rot i kommunikasjon har jeg aldri opplevd !.

Først fikk jeg en epost

Ditt tilbud om innbytte er klart.
Aksepter tilbudet ved å svare JA, eller NEI for å avslå.

Innbyttebil har jeg ikke og noe tilbud har jeg ikke sett. Så jeg svarte JA for å unngå at alt stoppet opp. Har forsøkt i flere,dager å ringe Tesla for å høre når forventet levering er, men etter ca 15 minutter har jeg gitt opp.

Så fikk jeg en epost som startet med ERRATUM: !! Et ganske uvanlig begrep i kundebehandling, men det betyr vel å rette en feil. Der står det at bilen er oppgradert med Autosteer og Adaptiv-cruise. Jeg kunne jo tenkt meg å vurdere om jeg heller ville ha redusert pris, og det er kanskje fortsatt en mulighet. Er det noen som kan fortelle meg hva verdien på oppgraderingen er etter dagens priser ? Det er jo ikke noen prisliste å laste ned fra Tesla, og de forsøker i enhver sammenheng å tåkelegge hva ting koster. Kan ikke si at måten de markedsfører seg på er spesielt tillitsvekkende.

iCar

Alle som har hentet bilen får enten AP eller FSD også kostnadsfritt

Trond.m

Er Auto-steer og Adaptiv-cruise det samme som i forumet omtales som FSD ?

Bmwi3

TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Krizz

olavxxx

Sitat fra: TM på fredag 01. mars 2019, klokken 20:16
Er Auto-steer og Adaptiv-cruise det samme som i forumet omtales som FSD ?
Før i går var autopilot:
* Aktiv Styring
* ACC (radarbasert cruise)
* Autopilot on nav (på vei til Norge, binder sammen forbikjøringer, onramp/offramp med autopilot og kart).
* Summon
* Parkeringsassistent

Så var FSD:
ingen ting :P

Men det de lovet på FSD var da innen året:
* Bilen skal skjønne lyskryss (så man skal da i teorien slippe å slå av autoilot eller bremse ved rødt lys?)
* Skilt (den skal da blant annet stoppe på stoppskilt, jeg vet ikke hva annet)
* Mer avansert summon
* Bykjøring

Før i går var innstegsprisen på autopilot 40-ish tusen, mange ville ha ACC men tok seg ikke råd.
FSD kostet 25.000 og var "off menu" (måtte bestilles ved å aktivt ta kontakt).

Så det Tesla gjorde var å flytte Summon, autoparkering og autopilot on nav inn i FSD.
Så hvis man i dag bestiller autopilot aktiv til redusert pris, mister man 3 funksjoner som de som bestilte før i går fikk. Vil man ha de tre funksjonene, må man bestille FSD. Da får man samtidig de kommende funksjonene for lyskryss, stoppskilt og bykjøring.

Torair

Sitat fra: iCar på fredag 01. mars 2019, klokken 20:11

Hvem fikk du denne e-posten av?
Har du eventuelt en link til en Tesla webside der dette er omtalt?
Spennende nyheter  :)

olavxxx

Sitat fra: RogerT på fredag 01. mars 2019, klokken 20:43

Jeg fikk selv en SMS fra Tesla.
Men en annen ting: Alle model 3 eierne får 5% mer motorkraft gratis gjennom en OTA oppdatering.
Model 3 Performance får også økt topphastigheten til 162 mph (260 km/t).
"Other firmware updates are also expected to increase the top speed of Model 3 Performance to 162 mph, and add an average of approximately 5% peak power to all Model 3 vehicles."

iCar

Sitat fra: RogerT på fredag 01. mars 2019, klokken 20:43

Jeg fikk det samme bekrefter fra Delivery idag.
Har fått bil levert allerede så var nysgjerrig.

Epost er fra en Tesla Facebook gruppe, der en i USA har fått den tilsendt

https://www.facebook.com/groups/TeslaMotorsModel3/permalink/1196083903902800/

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA