Prisreduksjon: TM3 er nå 24.900kr billigere

Startet av ultimato, fredag 01. mars 2019, klokken 01:58

« forrige - neste »

ultimato

Tesla model 3 LR AWD begynner nå på 429.800kr ned fra 454.700kr

Lurer på hva det vil ha å si for de som venter på bestilt Model 3 nå...

edit: endret tittel på tråden pga dårlig hoderegning.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

ultimato

Jeg mottok final invoice nå på mandag og har ennå ikke noen fast leveringsdato... vil jeg få regningen redusert med mellomlegget?

Hvis ikke, hva stopper meg fra å benytte min 1 dags fulle returrett (jeg har prøvekjørt), og så bare bestille samme config på nytt til lavere pris?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

las^se

Jeg forventer prisreduksjon + mulighet til å endre softwarevalget uten å få endringsgebyr. Noe annet betyr avbestilling eller levere tilbake bilen på hentedagen.

(Kan strekke meg til å godta forsinkelse, da dette får jeg uansett dersom jeg bestiller bil på ny).
VW e-up! -14

GL1

Ser ut som de bare har delt opp tilvalgene mer egentlig.

Jeg la inn bestilling på identisk bil som jeg har på vei, og havnet kr 200,- mer enn jeg har i min kontrakt.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

P85D

De har delt opp autopilot valget i to kategorier. Det betyr at alle med autopilot frem til nå har full pakke. Det nye valget tillater en billigere versjon av autopilot uten autonom kjøring (uten: summon, autopark, naviger på autopilot osv.)

På amerikanske sider har også standard range uten premium interiør kommet til $26.950.
Snakker vi under NOK 250.000,- for billigste modell? Høres ut som spikern i kista for mange av elbilene fra de andre leverandørene :o
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

elektrolux

Ser "min" versjon er blitt nesten 50 000 kr rimeligere.

Måtte riktignok velge sort farge i stedet for grå, men ny pris både på bil og autopilot ( trinn 1 ) betyr nesten 10% redusert pris.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ElbilJohn

Sitat fra: P85D på fredag 01. mars 2019, klokken 06:40
På amerikanske sider har også standard range uten premium interiør kommet til $26.950.
Snakker vi under NOK 250.000,- for billigste modell? Høres ut som spikern i kista for mange av elbilene fra de andre leverandørene :o

Det er prisen «after savings».
Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

Inop

Skvatt litt når jeg leste artikkelen på VG, men som vanlig fake news :) Ingen endring i prisen på min bil.

Hva er egentlig det første nivået av "autopilot" i den nye prissettingen?

Er det autobrems og de sikkerhetsgreiene som før var inkludert i prisen eller er det adaptive cruise?
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

jorgror

Hvis en ser på totalpris så ser det ut som følgende kommer til å skje med bestilte/leverte Model 3:

Ikke AP -> AP
EAP -> FSD
FSD -> Refundert 25100 kr

Sent from my iPad using Tapatalk
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Inop

Glem spørsmålet mitt, ser det er en annen tråd på det spørsmålet.
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

18650

Sitat fra: jorgror på fredag 01. mars 2019, klokken 06:57
Hvis en ser på totalpris så ser det ut som følgende kommer til å skje med bestilte/leverte Model 3:

Ikke AP -> AP
EAP -> FSD
FSD -> Refundert 25100 kr

Jeg har sett det samme. Men noen vil sikkert ha igjen penger istedet for å få oppgradere. Eller velge den nye mini-AP istedet for «gamle» EAP og cashe mellomlegget. Er en god del som ikke har mottatt bil enda. Blir kaos på kundeservice idag.  :o

Strøm Tycoon

Sitat fra: GL1 på fredag 01. mars 2019, klokken 06:34

Jeg la inn bestilling på identisk bil som jeg har på vei, og havnet kr 200,- mer enn jeg har i min kontrakt.

Konfigurerte "min". LR Performance, Deep Blue Metallic. Prisen er nå redusert med 24900,- En fin kompensasjon ville jo vært å få den nye begrensede AP med på kjøpet.

Tiger123

Sitat fra: model3citizen på fredag 01. mars 2019, klokken 07:21

Konfigurerte "min". LR Performance, Deep Blue Metallic. Prisen er nå redusert med 24900,- En fin kompensasjon ville jo vært å få den nye begrensede AP med på kjøpet.

Stemmer det, prisen er redusert. Prøv igjen GL1. Billigste versjon uten autopilot koster nå 439 120,-

GL1

Min har blitt dyrere: LR EAP Vinterhjul Midnight silver, betaler jeg kr. 533.880,- for.
Når jeg legger inn tilsvarende i dag, kommer dette på 534.080,-
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

GRS

Enig . Dette var faktisk VELDIG irriterende for oss som har fått bil. Noe kompensasjon bør de gi.
TM3P sort/sort

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA