Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Revers virker ikke

Startet av nesverk, søndag 11. desember 2011, klokken 23:12

« forrige - neste »

nesverk

når jeg setter bilen i gir å trår på gassen kommer et lite hopp å så kommmer gul lampe med to piler på. må ta av minuspolen på batteriet i noen min å prøver igjenn men det samme skjer. hva kan være feil?
partner 00

elektrolux

Sjekk spenningen når dette skjer. Mistenker fremdeles sikringsholderen i 11er kassen for alle problemene dine.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

#2
Lampen indikere "elektrisk" feil. 
Så det ville hjelpe å få tak i et diagnoseintrument (ref) og lese ut feilkoden.

EDIT: Men det problemet Elektrolux viser til klarte ikke Enviro-Drammen å finne.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

nesverk

partner 00

nesverk

fant 4 sikringer under bilen å to i motorrom. alle er i orden. viser over 170 volt. laderen virker.
partner 00

nesverk

er det noen i austagder som kan hjelpe med en diagnose? spurte på agder bil men de måtte vente til mitten av desember å regnet med å bruke en hel dag på det.... de hadde ikke vært borte i elbil før. kjempebra merkeverksted......
partner 00

Elmo

#6
11'er kassen ligger midt under bilen, og sikringene sitter en på hver side av kassen. MEN.... det er ikke selve sikringen som er "mistenkt", det er koblingen mellom batteriene og sikringsholderen, dvs inni kassen (se bildene her http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3230.msg28991.html#msg28991).
Den kan være så svak at den leder ved lav strøm så du kan måle OK spenning ubelastet, men svikter ved kjørestrøm.

Agder har et aktivt elbilmiljø (http://elbilforum.no/forum/index.php/board,27.0.html) men de er kanskje primært i Kristiansand. Forsøk å kontakte Ken for info.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Sitat fra: nesverk på mandag 28. november 2011, klokken 15:45
er det noen i austagder som kan hjelpe med en diagnose? spurte på agder bil men de måtte vente til mitten av desember å regnet med å bruke en hel dag på det.... de hadde ikke vært borte i elbil før. kjempebra merkeverksted......

En slik jobb passer ikke for et fossilverksted uten erfaring på Elbil. Beste eksperten i Norge på Partner og med komplett delelager er Elbilshop.no i Tønsberg. Du vil spare mye tid og penger på å ta bilen dit.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

nesverk

hva slags frostveske bruker jeg? ser den er grønn.. men fant bare blå og rød på bensinstasjonen.
partner 00

jkirkebo

Sitat fra: nesverk på torsdag 08. desember 2011, klokken 10:18
hva slags frostveske bruker jeg? ser den er grønn.. men fant bare blå og rød på bensinstasjonen.

Så vidt jeg har skjønt finnes det to "typer", rød og ikke-rød  ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elmo

Sitat fra: nesverk på torsdag 08. desember 2011, klokken 10:18
hva slags frostveske bruker jeg? ser den er grønn.. men fant bare blå og rød på bensinstasjonen.
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 08. desember 2011, klokken 10:40
Så vidt jeg har skjønt finnes det to "typer", rød og ikke-rød  ;)

Jeg har sett mange PSAer med grønn, men hvor den kommer fra vet jeg ikke (kanskje gammel?)
Det sies at rød (long life) ikke skal blandes med de andre (ikke spør meg hvorfor).
Jeg har ikke noen skrupler med å blande blå i den grønne.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Go-carter

Sitat fra: Elmo på torsdag 08. desember 2011, klokken 11:14
Sitat fra: nesverk på torsdag 08. desember 2011, klokken 10:18
hva slags frostveske bruker jeg? ser den er grønn.. men fant bare blå og rød på bensinstasjonen.
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 08. desember 2011, klokken 10:40
Så vidt jeg har skjønt finnes det to "typer", rød og ikke-rød  ;)

Jeg har sett mange PSAer med grønn, men hvor den kommer fra vet jeg ikke (kanskje gammel?)
Det sies at rød (long life) ikke skal blandes med de andre (ikke spør meg hvorfor).
Jeg har ikke noen skrupler med å blande blå i den grønne.

Rød og blå i alle fall, vil klumpe seg når de blandes. Mener jeg å huske. De er iallefall ikke kompiser  :(
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

nesverk

hehe. stemmer det. de klumper seg. men har heller aldri sett grønn før. så da blander jeg med blå å ser.. fortsatt ingen i agder med diagnose utstyr som kan slette feilmeldinger? kjedelig å vente til januar.
partner 00

Boogie

PSA bruker blå type.
Av en eller annen grunn, så blir den grønn etter en stund  8)
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

nesverk

er det vanlig at bilen tapper batteriene når den står. hadde ca 25% nå er den nede i 17%. har stått ca en mnd med sikringene i.
partner 00

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA