Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilke el-biler har service-muligheter i Trondheim?

Startet av Silkefot, torsdag 15. november 2007, klokken 10:50

« forrige - neste »

Silkefot

I går skulle jeg hjem med ungene bak i bilen fra Lillestrøm mot Fetsund. I vanlig stil dundret jeg forbi køen i bussfila og når den tok slutt blinket jeg pliktoppfyllende (det er fristende å følge bussenes eksempel og utnytte avkjørselen til å komme litt lengre frem men det gjør jeg selvsagt ikke...) og fant en luke forran en enorm lastebil med slep. Når jeg hadde svingt inn så jeg i speilet hvordan han nærmet seg og til slutt dunket inn i støtfangeren som gjorde at jeg og ungene hoppet faretruende nært bilen forran.  :o
Jeg hoppet ut sprang bak til lastebilen og fortalte ham hva jeg syntes om dette hvorpå han forklarte at han ikke likte at folk snek i køen! Med andre ord mannen kjørte i meg med vilje! Jeg forklarte ham i vakre ordlag at jeg hadde full rett til det og at forsikringsselskapet nok skulle få en enkelt vurdering. Da mente han plutselig at han ikke hadde kjørt på meg i det hele tatt... Når jeg så viste ham merkene på støtfangeren (som heldigvis ikke var av varig type) bedyrte han at han ikke hadde sett meg for bilen min var så liten og han satt så høyt opp  ;D

Tenkte jeg skulle klare å le av det hele etter å ha skrevet det ned men merker at jeg ikke er helt der enda  >:(

Moralen må vel være å ikke kjøre inn fremfor høye lastebiler  ;)
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

elektrolux

Kjenner en lastebilsjøfør, og er skremt over arbeidstiden hans. Han kjører tur retur Stavanger Oslo 3 ganger i uka, hver uke, og har fri 2 dager i uka.

Med slikt hardkjør er det ikke rart humøret kan svikte.

Slik rovdrift av personell burde vært ulovlig. Vil anta at han får for lite hvile, og er en fare i trafikken. Deler av kjøringen forgår nattestid i værste sovetiden nemlig kl 04:00. " turer i uka burde vært max tillatt.

Moralen er vel: ikke kødd med lastebilsjåfører. ::)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ilmarw

Håper du tok nummeret, jeg synes du skal anmelde han!

ilmar
Polestar i bestilling

Håkon

Enig. Dette er en helt uakseptabel opptreden.

Dessverre må det noen ganger sterk lut til for å markere for de som kjører "King of the road" at størrelse ikke gir økte rettigheter i trafikken
Sarpsborg/Rygge: Think som nr 2-bil (fra mai 07). City Bee (i jobb) fra 1995 - 98
Kjører ellers VW Passat TDI, og VW K70 + Audi 80 veteraner

frank

Det er klart at hvis en lastebilsjåfør kødder med deg, så skal du kødde med han, dette bør slås hardt ned på.
Du bør absolutt anmelde det , hvordan skal dette ende hvis vi skal godta slikt.
Har selv følt meg mobbet av busser i kollektivfeltet.

Du bør også be takstmannen vurdere om batterikassen som ligger farlig nærmt støtfangeren bak kan være skadet.

Frank
Fana,Bergen, bruktimportert P106 1997, siden 2001,  116000km, nytt batteri på 14000km, 1 ny blokk på 52000km, hugget/skrapet Mars 2016
Zoe Life 7.3.2016
Think Classic 2002,  (prosjekt)
Think Classic 2001
Nikometer
Lithium pakke fra Trilling, til hyttestrøm, elbåt og trillebår

cra

Politiet neste, uten tvil!

En lastebilsjåfør er tross alt profesjonell, og skal være vant til - og tåle! - mange flere ulike situasjoner i trafikken enn vi som "bare" kjører 10-20-30 eller kanskje til og med 40.000 kilometer i året.

Jeg tar buss mesteparten av veien til jobben daglig (ca 2 timer) og er alltid like imponert over bussjåførene. Aldri så mye som en brumming i skjegget, uansett hva som skjer. Folk hiver seg inn foran dem i 80-soner, båbremser for å svinge av veien osv, men bussjåføren er like kald. SLIK skal en yrkessjåfør være.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Silkefot

#6
Men hva skulle det hjelpe å anmelde ham?


  • For det første blir det bare ord mot ord siden det ikke er en reel skade på bilen bortsett fra litt skrubbsår i plasten.
  • For det andre må han ha innsett sine feil siden han ble bestekompissen min etter at jeg forklarte mitt syn på saken. Det hadde selvfølgelig vært å foretrekke at han innrømmet sine feil og ba pent om unnskyldning...
  • For det tredje er jeg usikker på om jeg gjør ham til en bedre sjåfør med å anmelde ham når han allerede har forstått hva han har gjort, med andre ord verden blir ikke bedre av det.

Sist men ikke minst, jeg tok ikke skiltnummeret i forfjamselsen  :-[
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

Griffel

#7
Vel uten varige skader og uten nummer på bilen er det vel greit å si at nå vet en lastebilbilist til at el-biler har lov til å kjøre i kollektivfelt.

Her om dagen satt jeg meg inn i en drosje med bulk i døra, og spurte hva som hadde skjedd. Jo han hadde svingt til høyre og kollidert med en motorsykkel som kom i kollektivfeltet.

Jeg nevnte at motorsykkler og elbiler faktisk kunne kjøre der, da sa han: "Det viste jeg ikke". Dette var en etnisk norsk taxi fører 2 uker siden. Så el biler i Trondheim se opp, det er ikke sikkert at de som kjører taxi vet at dere har lov å være i kollektivfeltet.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA