Hovedmeny

Garanti på e-Up import?

Startet av Mippen, tirsdag 26. februar 2019, klokken 19:07

« forrige - neste »

Mippen

Hvor lang garanti er det på VW e-Up som er importert? Gjelder 14 modell reg. i 13. Skal selge og må vite hva jeg skal skrive.
Fremtiden er elektrisk.

Amatøren

Fasit får man vel ved henvendelse til Møller bil.
kundeservice@moller.no eventuelt personlig henvendelse. Ellers blir det vel all synsing fra oss andre.

Mener å ha lest (min oppfatning) at det "ute i Europa" så er det vanlig med kun 2 år hvis man ikke kjøper med utvidelse til 5 år når bilen kjøpes ny. Om slik utvidelse tilbys i land utenfor Tyskland (noen/alle) vet jeg ikke.

Som selger er du ansvarlig for reklamasjoner i 2 år, men ikke sikkert at du må dekke alt. Kjøper har også stort ansvar for å undersøke bilen før kjøp.

Er IKKE jurist.....
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

TB

Sitat fra: Mippen på tirsdag 26. februar 2019, klokken 19:07
Hvor lang garanti er det på VW e-Up som er importert? Gjelder 14 modell reg. i 13. Skal selge og må vite hva jeg skal skrive.
Det du må sjekke er om batteri garantien på batteripakken gjelder en importert bil. Sjekk med importør Møller

Hentet fra: https://www.volkswagen.no/no/service-og-tilbehor/bilgarantier.html

SitatBatterigaranti på plug in hybrider og elbiler.
Volkswagen er kåret til best i test av sin batterigaranti av Forbrukerrådet.

Alle nye ladbare hybridbiler og elbiler fra Volkswagen leveres fra fabrikk med 8 år/160.000 km garanti på batteripakken. Volkswagen garanterer at batteriet skal holde minst 70% kapasitet i inntil 8 år/160.000 km. Garantien forutsetter lading i henhold til bilens instruksjonsbok og med originalt ladeutstyr.

Teksten "leveres fra fabrikk" kan virke som dette også omfatter importerte biler, men bare Møller har fasit her.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

sveander

Dette er hva Møller har fortalt meg ;
Sitat fra en annen tråd;

en oppdatering.
Nå har jeg vært i nærkontakt med Møller pga ladeproblem og de er ikke spesielt glade for å ta garanti på import.
Min e-up ble laget i des 2013 og ble stående i en utstilling på butikk i Belgia til den ble solgt til Norge i feb 2017.
Møller sier at hvis de hadde importert den så ville den hatt 5 års garanti fra des 2013.
Når den ikke ble det , men importert av et annet bilfirma så gjelder garanti i det landet den ble solgt, Belgia i 2 år. Altså til des 2015

Jeg har en kjøpekontrakt som sier 8 på batteri fra fabrikk, altså des 2021 og 3 år fra 1. regdato på det tekniske. Dvs 2/2/2020 så jeg må jo bare henvende meg til de som solgte bilen.
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA