Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Biler med "City of Amsterdam" til Stavanger, Bergen, Ålesund og Trondheim

Startet av elbil, tirsdag 26. februar 2019, klokken 15:15

« forrige - neste »

N0ya

Sitat fra: infaff på torsdag 04. april 2019, klokken 13:29
Sitat fra: toresn på torsdag 04. april 2019, klokken 07:38

Hvordan kan man finne ut om bilen er levert til noen andre?
Jeg finner ikke noe når jeg søker på VIN på vegvesen.no, men kan den ha blitt sendt til en mottaker i et annet land?

Jeg har "dessverre" for mye lyst på denne bilen til å avbestille også. :)

Ah, leste innlegget ditt litt for kjapt og tok det for gitt at du hadde fått opplyst at din bil var utlevert til noen andre.

Det var det jeg fikk opplyst da jeg skulle hente min i Stavanger; da de søkte opp min VIN, oppdaget de at den var utlevert i Lillestrøm. De var ærlige på at dette ble gjort for å rekke å få unna flest mulig biler i første kvartal, og at dette var beordret fra høyeste hold.

«Heldigvis» representerer jeg et klart mindretall, men skulle selvfølgelig vært foruten denne opplevelsen.

Det samme skjedde meg. Fant ut at min hvite P var registrert og utlevert 29.03.19 i Hamar. Tesla Forus mente at det ikke var knyttet noen bil opp til meg eller min profil, men innrømmet at bilen med viten og vilje var levert ut på Østlandet for å nå Q1-målsetning når jeg konfronterte de med VIN-nummeret på FI.

Har du fått credit note og ny faktura med ny og korrekt VIN? Jeg har fortsatt original FI med VIN-nr til en på Hamar...
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

infaff

Sitat fra: N0ya

Har du fått credit note og ny faktura med ny og korrekt VIN? Jeg har fortsatt original FI med VIN-nr til en på Hamar...

Ingenting nytt, jeg har fortsatt betalt for bilen til Teslabjørn eller noe ;-)

CaRloz

Litt bekymret over at det kun er registrert 1 Tesla i Tr.heim så langt i dag i følge teslastats.
Det er jo ikke mangel på biler som venter på klargjøring og registrering.

Rsk1

Jeg skulle hente kl 15, men ble oppringt om at bilen fortsatt var på kaia. 20 min før utlevering. De sa ca 1,5t forsinkelse, så er litt spent.
Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

tmn

Jeg ser ut vindu og ned på piret at det står en transportør der nå som akkurat har lasta opp 8 biler som var blitt kjørt fram og gjort klar. Kanskje det er en av dem ;)
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

Rsk1

Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

trykkertor

Sitat fra: N0ya på torsdag 04. april 2019, klokken 13:34
Det samme skjedde meg. Fant ut at min hvite P var registrert og utlevert 29.03.19 i Hamar. Tesla Forus mente at det ikke var knyttet noen bil opp til meg eller min profil, men innrømmet at bilen med viten og vilje var levert ut på Østlandet for å nå Q1-målsetning når jeg konfronterte de med VIN-nummeret på FI.

Etter å ha stått i kø på en 3-4 elbiler så langt, synes jeg det er "artig" å se forskjellene i praksis.
Da jeg i Kona Electric køen ble kraftig forbigått av andre, og jeg ba om å få skifte bil til annen farge/annet utstyr var svaret.
Kundene blir knyttet opp til VIN på fabrikken, og da er bilene låst til kunde i det de har fått VIN i Sør Korea.
= Ikke mulig å bytte bil uten å gå helt bakerst i køen. (Hyundai Norge).

Kontrasten vi ser nå er kunder som har fått faktura med VIN på sin bil. Betalt for SIN bil, og bilen blir gitt til en annen kunde.

Jeg vet ærlig talt ikke hvilken ende av denne skalaen som er verst.      ::)

Tito81

Sitat fra: Fornybarbil på tirsdag 02. april 2019, klokken 14:43
Sitat fra: cra på tirsdag 02. april 2019, klokken 13:56
Sitat fra: Fornybarbil på tirsdag 02. april 2019, klokken 13:47
Ok. Planen er å ringe for å KREVE utlevering torsdag 11.04. Så får vi se om det funker ;)

Erfaringsmessig kommer man lengre med litt ydmykhet og høflighet. Just sayin.

Enig i det. Var høflig og ydmyk og ble avspist med at bilen er på kaien i Trondheim. Det var intet å gjøre annet enn å smøre seg med tålmodighet så kom de til å ringe etter de har registrert bilen.. Det kunne hende det var noen problemer med fortolling av bilene, så det kunne ta sin tid.

Jeeeii

Er dette fremdeles gjeldende, eller det virker som det har løsnet og registreringa er igang igjen på tampen av dagen?
Noen som vet noe?

Fornybarbil

Har ikke peiling. Stemmer det at de har hatt problemer med å få bilene fortollet? Jeg er litt skeptisk til det kundeservice sier til meg, egentlig :)

Pocoloco

Har utlevering i morgen kl 13 på Øvre Flatåsveg 4C, 7079 Flatåsen (har aldri vært i trondheim).
Må kjøre derifra på sommerdekk til dekk1 Lade, hvor jeg skal få byttet til vinterdekk (13km i følge google).
Spørsmål... Hvordan er veiene der nede nå? Er det forsvarlig å kjøre den strekningen på sommerdekk, eller må jeg finne en annen løsning?
Takk for svar ;)
Tesla Model ≡ 06.04.19

autostadt

Det er ikke noe problem på sommerdekk. Kjør ivei og gratulere med en flott bil.

CaRloz

Sitat fra: Pocoloco på fredag 05. april 2019, klokken 12:26
Har utlevering i morgen kl 13 på Øvre Flatåsveg 4C, 7079 Flatåsen (har aldri vært i trondheim).
Må kjøre derifra på sommerdekk til dekk1 Lade, hvor jeg skal få byttet til vinterdekk (13km i følge google).
Spørsmål... Hvordan er veiene der nede nå? Er det forsvarlig å kjøre den strekningen på sommerdekk, eller må jeg finne en annen løsning?
Takk for svar ;)

Ikke noe problem, vår og bar asfalt i Tr.heim  :-).

Pocoloco

Sitat fra: CaRloz på fredag 05. april 2019, klokken 12:31
Ikke noe problem, vår og bar asfalt i Tr.heim  :-).
Så bra! Da er alt i boks til i morgen. Gud hvor jeg gleder meg!!
Tesla Model ≡ 06.04.19

sabb61

City Of Amsterdam med ETA Pireus Greece 14 april. Avgikk fra Zeebrugge idag. Noen som vet om andre skip som kan være aktuelle for norge? Begynner å bli lei av å vente nå.
Tesla Model S85. Vin: P24272

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA