Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Biler med "City of Amsterdam" til Stavanger, Bergen, Ålesund og Trondheim

Startet av elbil, tirsdag 26. februar 2019, klokken 15:15

« forrige - neste »

tmn

Sitat fra: geirci2 på tirsdag 02. april 2019, klokken 13:33
Har utlevering på torsdag iflg. e-post, sms og på Tesla-konto.
Vet at bilen ankom kaia i Trondheim på søndagen (fant den vha VIN-nummeret) og den ble registrert hos Vegvesenet i går.

Nå nettopp fikk jeg en oppdatering på min Tesla-konto med følgende beskjed (se bilde nedenfor):

Hva fa...???
Jeg skal vel ikke akseptere denne og trykke "SUBMIT" vel??
Det er sååååå mye rot med Tesla!

:D :D :D :D Dude, du skal jo ta imot bilen - også akseptere at du har tatt den imot :D men heldiggris!
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

geirci2

Ja, takk for det  :)

Jeg vet jo at jeg ikke skal akseptere denne meldingen på min Tesla-konto før etter jeg henter ut bilen (regner med at jeg skal akseptere tilsvarende ved utleveringen). Bare for å påpeke at Tesla roter det til litt.

Fikk forøvrig telefon ifra Tesla i ettermiddag (og det var forøvrig den aller, aller første telefonen jeg har noengang har fått ifra Tesla siden min bestilling tidlig i januar) der det ble etterspurt info, bl.a. forsikringsselskap (noe jeg har oppgitt til Tesla tidligere i en av mine mange telefonsamtaler). Tja, bilen ble jo registrert hos Vegvesenet i går fortalte jeg og da må vel Tesla også vite hvilket forsikringsselskap den er forsikret i..., jo det stemmer var svaret. Og da avbrøt han videre infosamling fra meg og ønsket meg lykke til på torsdagen.

Ikke helt kontroll i info-systemet sitt der nei :-)
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.2.6
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

elbil4nerds

Fant min nede på havna :) så det var klargjort en del med påskrift 5/04 i den fremste rekka, min var dessverre 13/04, men uansett kjekt å få sett litt på den.

geirci2

Rsk1

Sitat fra: geirci2 på tirsdag 02. april 2019, klokken 18:43
Ja, takk for det  :)

Jeg vet jo at jeg ikke skal akseptere denne meldingen på min Tesla-konto før etter jeg henter ut bilen (regner med at jeg skal akseptere tilsvarende ved utleveringen). Bare for å påpeke at Tesla roter det til litt.

Fikk forøvrig telefon ifra Tesla i ettermiddag (og det var forøvrig den aller, aller første telefonen jeg har noengang har fått ifra Tesla siden min bestliing tidlig i januar) der det ble etterspurt info, bl.a. forsikringsselskap (noe jeg har oppgitt til Tesla tidligere i en av mine mange telefonsamtaler). Tja, bilen ble jo registrert hos Vegvesenet i går fortalte jeg og da må vel Tesla også vite hvilket forsikringsselskap den er forsikret i..., jo det stemmer var svaret. Og da avbrøt han videre infosamling fra meg og ønsket meg lykke til på torsdagen.

Ikke helt kontroll i info-systemet sitt der nei :-)

Det var betryggende. Da var det sikkert det samme de skulle kontakte meg om.
Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

Black Adder

Hentet ut bilen på Flatåsen i dag. Alt gikk rolig og bra for seg. Hjelpsomme folk med god service. Bilen hadde en lakkskader på støtfanger bak som var lett synlig, og som burde vært fanget opp under klargjøring. Skaden er registrert og lovet utbedret i løpet av 2 uker. Veldig fornøyd med bilen.

Pocoloco

Sitat fra: geirci2 på tirsdag 02. april 2019, klokken 19:45
Har kjøpt inn litt stash til torsdagen (viser noe her): ::)
Damn boy, og jeg som trodde jeg hadde mye stash, men du slår meg :P egne skilter og alt. Tøft  :+1:
Tesla Model ≡ 06.04.19

geirci2

Det var ikke alt stash jeg la ut på bildet; i tillegg har jeg kjøpt inn solfilm på sideruter (alle 4) og bakvindu; midtkonsoll-folie, døråpner-logoer; tesla-merke på trunkluka, rød rims på hjula (sommerdekka) mm.  8) 8) 8)

Pocoloco

Sitat fra: geirci2 på tirsdag 02. april 2019, klokken 22:21
Det var ikke alt stash jeg la ut på bildet; i tillegg har jeg kjøpt inn solfilm på sideruter (alle 4) og bakvindu; midtkonsoll-folie, døråpner-logoer; tesla-merke på trunkluka, rød rims på hjula (sommerdekka) mm.  8) 8) 8)
:o :o
Litt off-topic. Du kan svare meg på pm hvis du vil.
Skal du sote alle vinduer? Jeg vil også det men tror det er ulovlig?
Hvilke type, grad eller % (vet ikke hvordan dette måles) skal du bruke frem i A-stolpe?
Tesla Model ≡ 06.04.19

geirci2

Frontdører: 70%
Bakdører og bakvindu: 20%

Er ikke så høytidlig mht hva som er lovlig eller ikke :-)

kTesla

Sitat fra: Pocoloco på tirsdag 02. april 2019, klokken 22:52
Sitat fra: geirci2 på tirsdag 02. april 2019, klokken 22:21
:o :o
Litt off-topic. Du kan svare meg på pm hvis du vil.
Skal du sote alle vinduer? Jeg vil også det men tror det er ulovlig?
Hvilke type, grad eller % (vet ikke hvordan dette måles) skal du bruke frem i A-stolpe?

Off-topic fra min side no: men alt foran B-stolpen er ulovlig. Altså for front rute, og ruter til fører og frontpassasjer. Sideruter bak og bakrute er lov. Tar nok selv en svak film framme (70 eller 50%, og krysser fingrene for at det ikke blir oppdaget i kontroll) og 20% bak.

toresn

Noen som vet når neste leveranse til Trondheim er?

Min Tesla-historikk:

- Reserverte i april 2016
- Bestilte i desember 2018
- Mottok final invoice 25. februar (med utleveringsdato 9. mars)
- Betalte faktura 28. februar
- 9. mars ble utsatt til 23. mars
- 23. mars ble utsatt til 29. mars
- 29. mars ble utsatt til 2. april
- 2. april ble utsatt til "Vi kontakter deg for ny dato"

Begynner å miste litt troen på at det kommer en bil ...  :-\

elbil4nerds

CaRloz

Sitat fra: toresn på onsdag 03. april 2019, klokken 11:33
Noen som vet når neste leveranse til Trondheim er?

Min Tesla-historikk:

- Reserverte i april 2016
- Bestilte i desember 2018
- Mottok final invoice 25. februar (med utleveringsdato 9. mars)
- Betalte faktura 28. februar
- 9. mars ble utsatt til 23. mars
- 23. mars ble utsatt til 29. mars
- 29. mars ble utsatt til 2. april
- 2. april ble utsatt til "Vi kontakter deg for ny dato"

Begynner å miste litt troen på at det kommer en bil ...  :-\

Tror du ikke din bil står på havna da? Står en drøss med model 3 der nede enda. Var nede og sjekket i lunsjen og fant min bil i mengden. Sto også mange biler på Flatåsen i går da jeg kjørte forbi.

ok67

Då var i alle fall min bil registrert (på meg  :+1:) så reknar med at det blir utlevering som planlagt på laurdag.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA