Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Biler med "City of Amsterdam" til Stavanger, Bergen, Ålesund og Trondheim

Startet av elbil, tirsdag 26. februar 2019, klokken 15:15

« forrige - neste »

SEC

Sitat fra: Stigespillet på onsdag 27. mars 2019, klokken 19:07
Forbanna! :-[ Nå har jeg og mange av dere venta og venta på denne bilen, vært tolmodige osvosvos i lang tid mens vi har sett på folk bestille bil den ene uken og fått den utlevert den neste... Jeg har fulgt meg aktivt her i venteperioden for se og lese folks opplevelser og erfaringer med det ene og det andre. Sett mye negativt og en del positivt, men egentlig bestemt meg for at jeg skulle forholde meg til den informasjonen Tesla ga meg og ikke la annet jeg leser påvirke min opplevelse i særlig grad. MEN nå ble jeg forbanna! Og det er på grunn av informasjonen fra Tesla. Jeg bestilte bilen som mange av dere i desember og ble lovet å få bil i løpet av mars. Månedene og dagene har kommet og gått, mens jeg har sittet trofast og ventet på min tur. Veldig kort fortalt fikk jeg mail fra Tesla i dag tidlig om "påminnelse" av levering fredag 29. her i Trondheim. Har fulgt med aktivt på denne tråden for å danne meg et bilde av når bilen ville komme, men uten noen annen beskjed har jeg levd i troa. Det har jo sett litt mørkt ut ift. denne båten, men dette SKAL Tesla også ha sett og kunnet gi beskjed når de så det utleveringen ikke gikk. Har ikke hørt noe annet fra Tesla før NUH og gledet meg fortsatt til fredag.

Men nå fikk jeg akkurat en sms om utsatt levering til tirsdag 9.4. (Dritsur!) Dette er FOR dårlig og jeg blir nesten et nett-troll av det her. Har opplevd mye rot som mange av dere andre her, men har som sagt latt det gå og ventet på min tur (i mars). Sitter blant annet på en bil som skal gå som innbytte som jeg aktivt prøver hardt å ikke kjøre med for å komme innenfor de 2000 km det står om i innbytteavtalen - men nå skjærer hvertfall den seg...

Dette gjør meg så dritsur at jeg bare måtte skrive om det, for for meg fortjener Tesla enda en negativ kommentar på nettet for dette. Forbanna!

Helt enig, og trur nok at vi er mange som er forbanna. Når kunder har reservert bil for bortimot 3 år siden, og betalt inn 10 000.- kr i depositum, tenker jeg at det skulle være en selvfølge at disse kundene burde vært prioritert. Fikk telefon fra en kjenning i går, og han var veldig fornøyd. Han bestilte for 3 uker siden, og fikk avtale om levering denne helga. Selv venter jeg fremdeles, reserverte 2017, og bestilte 05.12.18. Tenker at man burde gjøre en sak ut av dette, evt kontakte media. Skaffe en oversikt over hvor mange som hadde reservert tidlig, men allikevel ikke fått bil før mot månedsskifte april. Dette er rett og slett skammelig for Tesla, og tenker nok at mange kommer til å tenke seg om to ganger før de reserverer ModelY :-\

Duncan_EL

Sitat fra: geirci2 på onsdag 27. mars 2019, klokken 19:14
Noen som har "mistet" VIN-nummeret på Teslakontoen sin (til høyre under RN-nummeret)?
Mitt forsvant etter at jeg mottok beskjed om utsatt leveringsdato. Blir skeptisk nå...

Har også mista mitt nummer :/

Fornybarbil

Ser at det preppes til utlevering i Trondheim med akkurat samme problemene som ellers i landet. Selv har jeg ikke hørt noen verdens ting enda, men vet ikke om jeg heller ville ønsket utsettelse eller forsvunnede VINs. Hadde et håp om at båten skulle ankomme Trondheim til fredag, men hvis det er sånn at de ikke går i høy sjø så kommer den vel ikke før over helga.

Uansett har Tesla brutt løftet om februar/mars og jeg gir meg selv lov til å bli skuffet.

itje

Bilene våre gikk til Oslo, og ble omregistrert. Det er derfor så mange har mistet VIN (meg inkludert)
Det er Tesla Big boys i Oslo som tydeligvis mener at deres kundegruppe er viktigere.
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

Fornybarbil

Hvordan vet du at bilene gikk til Oslo?

Jeg har ikke hatt VIN stående under RN, men har en Final Invoice med VIN på. Har ikke fått noe sms med utsettelse.. Lurer på om jeg er glemt av egentlig.

geirci2

Egentlig skulle CoA ligget til kai i Trondheim nå i dag - etter opprinnelig seilingsplan ifra Zeebrugge. Men det ble 2 dagers forsinkelse ifra Zeebrugge - og med ny anløpsdato 29/3. Så kjæm uværet og "tvinger" CoA til å ligge til kai i Ålesund 2 døgn - ny ankomst blir da 1.4.
Men at dette skulle tilsi at flere her får en utleveringsdato fra 8/4 og utover henger ikke på stell med forsinkelser og uvær. Det må være noe annet som "stikker under" også. Og hvorfor "mister" vi/flere VIN-nummeret på vår Teslakonto plutselig? Leter Tesla etter avbestilte biler som passer våre specs? Ber alle om å følge med og kontrollere at VIN-nummeret som sto på vår Teslakonto stemmer overens med det VIN-nummer som forhåentligvis dukker opp igjen.
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.2.6
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

Stigespillet

Så først nå at jeg også har mistet VIN på teslasiden under RN... Dette er Ugreit! Hvis det stemmer at bilene våre er sendt et annet sted, blir jeg nesten mer forbanna. Da Tesla kunne holdt løfte sitt og kjørt dem rundt i lande på bil, men velger å ta dette med en klype, da jeg ikke har fakta som støtter oppunder det.

Dette er bra trist og leit for oss, og et løftebrudd jeg mener Tesla må betale for. For min del har jeg ikke lenger anledning til å hente ut noen bil på dagtid de kommende ukene..., så blir ikke den 9.4. midt på dagen uansett...

Duncan_EL

Fikk sms i forrige uke om å raska på å registrere VIN hos forsikringa. Det endte opp med at forsikringa er «aktivert».. litt skeptisk til å ringe forsikringa og få fjerna opprinnelig VIN. Hva gjør dere andre ?

geirci2

Eventuelt nytt VIN-nummer = avbestilling!

Men satser på/håper på at min bil (med "originalt" VIN-nummer) står på CoA, og kommer til meg i neste uke.
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.2.6
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

Handyman

Sitat fra: Fornybarbil på onsdag 27. mars 2019, klokken 19:51
Ser at det preppes til utlevering i Trondheim med akkurat samme problemene som ellers i landet. Selv har jeg ikke hørt noen verdens ting enda, men vet ikke om jeg heller ville ønsket utsettelse eller forsvunnede VINs. Hadde et håp om at båten skulle ankomme Trondheim til fredag, men hvis det er sånn at de ikke går i høy sjø så kommer den vel ikke før over helga.

Uansett har Tesla brutt løftet om februar/mars og jeg gir meg selv lov til å bli skuffet.
Først: du/mange har god grunn til å være skuffet! Tesla har helt kart ikke kontroll på utleveingsprosessen!
Men ser mange som hevder at Tesla har lovet levering i mars, noe jeg aldri har sett.
Det jeg har sett brukt er odene: "forvente leveing", "estimert levering", "regne med leveging" osv, og det er ikke det samme som å love eller garantere noe.
Er det noen som faktisk har en referanse til at Tesla har lovet levering i mars siden så mange hevder det?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

itje

Sitat fra: Fornybarbil på onsdag 27. mars 2019, klokken 20:01
Hvordan vet du at bilene gikk til Oslo?

Jeg har ikke hatt VIN stående under RN, men har en Final Invoice med VIN på. Har ikke fått noe sms med utsettelse.. Lurer på om jeg er glemt av egentlig.

En som jobber på min sak som gav meg litt innblikk i loggen på bilen, og han fortalte hva de måtte jobbe mot. (Min sak har bare vært rot fra dagen jeg bestilte)
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

itje

Sitat fra: Stigespillet på onsdag 27. mars 2019, klokken 20:13
Så først nå at jeg også har mistet VIN på teslasiden under RN... Dette er Ugreit! Hvis det stemmer at bilene våre er sendt et annet sted, blir jeg nesten mer forbanna. Da Tesla kunne holdt løfte sitt og kjørt dem rundt i lande på bil, men velger å ta dette med en klype, da jeg ikke har fakta som støtter oppunder det.

Dette er bra trist og leit for oss, og et løftebrudd jeg mener Tesla må betale for. For min del har jeg ikke lenger anledning til å hente ut noen bil på dagtid de kommende ukene..., så blir ikke den 9.4. midt på dagen uansett...

Spurte om kompensasjon, og fikk beskjed om at de ikke har lov å gi noen som helst kompensasjon.

Fornybarbil

Sitat fra: Handyman på onsdag 27. mars 2019, klokken 20:21
Sitat fra: Fornybarbil på onsdag 27. mars 2019, klokken 19:51

Først: du/mange har god grunn til å være skuffet! Tesla har helt kart ikke kontroll på utleveingsprosessen!
Men ser mange som hevder at Tesla har lovet levering i mars, noe jeg aldri har sett.
Det jeg har sett brukt er odene: "forvente leveing", "estimert levering", "regne med leveging" osv, og det er ikke det samme som å love eller garantere noe.
Er det noen som faktisk har en referanse til at Tesla har lovet levering i mars siden så mange hevder det?

Skjønner hva du tenker på, men du må huske på at du ikke har kontroll på hva tesla reps har sagt på telefon. De har ikke lovet meg det, men de har vært veldig klar på at mars ikke kom til å bli noe problem i det hele tatt.

Itje: det kan sikkert ha skjedd med noen.. Vet jo om folk sine bilder som har havnet i feil by hvor kunden likevel har reist fra delivery med ny bil. Den må de jo ha tatt fra noen.

Jeg har lagt merke til at hver gang det er noe nytt i forbindelse med kontoen sto forsvinner dokumenter også videre før det blir oppdatert med den nye statusen.

Håper det bare er det som skjer med dere nå.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA