Biler med "City of Amsterdam" til Stavanger, Bergen, Ålesund og Trondheim

Startet av elbil, tirsdag 26. februar 2019, klokken 15:15

« forrige - neste »

ok67

Eg fekk SMS den 21/3 om midlertidig booka utlevering på Flatåsen på torsdag, telefon på mandag som bekrefta utlevering på torsdag og epost med påminning i går.

Dersom bilen er på CoA så har dei jo vist lenge at den ikkje kjem til Trondheim tidleg nok til å få til utlevering på torsdag, så langt har eg trua på at det faktisk blir utlevering i morgon. Så spørs det om det kjem kontramelding ein halvtime før eller ikkje....
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

quest

Samme her. Bekreftet henting i morgen (torsdag) via sms, oppringing og epost. Så da er det tydeligvis lastebiltransport i tillegg til CoA da...
Model Y LR 2022

Duncan_EL

Sitat fra: vhw på onsdag 27. mars 2019, klokken 09:41
Samme her. Bekreftet henting i morgen (torsdag) via sms, oppringing og epost. Så da er det tydeligvis lastebiltransport i tillegg til CoA da...

Prata nettopp med Tesla. Har bekreftet levering på fredag. Han på telefonen kunne fortelle at min bil allerede hadde ankommet Trondheim.

CaRloz

Fikk e-post påminnelse i dag tidlig om utlevering på Flatåsen/Tr.heim fredag. Så jeg antar at en del av bilene til Tr.heim kom med båt til Oslo i forrige uke.

pets

Kan minne om at Epost-utsending er autogenerert 2 dager før utlevering. Jeg fikk samme på mandag, men ble flyttet til lørdag på tirsdag.

Zhtian

Jeg fikk en mail i går med med ny levering i Bergen. Hadde opprinnelig kl 10 29.03 men ny bekreftet levering er nå kl 20(!) 30.03. Kan dette stemme? Eller bør jeg ta kontakt? Har enda ikke blitt oppringt.. Skviser de så pass mye inn i kvartalstallene sine at de driver med utlevering av biler kl 20 på kvelden en lørdag?

Zhtian

Kan da bekrefte at de har planer om å levere ut biler hvertfall til kl 20 i Bergen på lørdag!

Duncan_EL

Der kom sms om ombooket levering. Har fått flyttet fra 27/3 til 29/3 og nå til 4/4.. på tross av at Tesla seinest i dag sa at bilen sto i trondheim, klar til utlevering på fredag.

geirci2

Sitat fra: Duncan_EL på onsdag 27. mars 2019, klokken 18:29
Der kom sms om ombooket levering. Har fått flyttet fra 27/3 til 29/3 og nå til 4/4.

Samme her: 27/3 -> 29/3 -> 4/4.... (hva blir neste dato???)
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.2.6
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

quest

Sitat fra: Duncan_EL på onsdag 27. mars 2019, klokken 18:29
Der kom sms om ombooket levering. Har fått flyttet fra 27/3 til 29/3 og nå til 4/4.. på tross av at Tesla seinest i dag sa at bilen sto i trondheim, klar til utlevering på fredag.
Samme her men 5/4. Bare fjas at det allerede står biler i Trondheim. Alle venter på CoA.
Model Y LR 2022

geirci2

quest

Sitat fra: geirci2 på onsdag 27. mars 2019, klokken 18:56

CoA hadde port call 1 april for Trondheim sist jeg sjekket så kanskje de planlegger en langhelg i Ålesund og venter på at det roer seg...
Model Y LR 2022

Stigespillet

Forbanna! :-[ Nå har jeg og mange av dere venta og venta på denne bilen, vært tolmodige osvosvos i lang tid mens vi har sett på folk bestille bil den ene uken og fått den utlevert den neste... Jeg har fulgt meg aktivt her i venteperioden for se og lese folks opplevelser og erfaringer med det ene og det andre. Sett mye negativt og en del positivt, men egentlig bestemt meg for at jeg skulle forholde meg til den informasjonen Tesla ga meg og ikke la annet jeg leser påvirke min opplevelse i særlig grad. MEN nå ble jeg forbanna! Og det er på grunn av informasjonen fra Tesla. Jeg bestilte bilen som mange av dere i desember og ble lovet å få bil i løpet av mars. Månedene og dagene har kommet og gått, mens jeg har sittet trofast og ventet på min tur. Veldig kort fortalt fikk jeg mail fra Tesla i dag tidlig om "påminnelse" av levering fredag 29. her i Trondheim. Har fulgt med aktivt på denne tråden for å danne meg et bilde av når bilen ville komme, men uten noen annen beskjed har jeg levd i troa. Det har jo sett litt mørkt ut ift. denne båten, men dette SKAL Tesla også ha sett og kunnet gi beskjed når de så det utleveringen ikke gikk. Har ikke hørt noe annet fra Tesla før NUH og gledet meg fortsatt til fredag.

Men nå fikk jeg akkurat en sms om utsatt levering til tirsdag 9.4. (Dritsur!) Dette er FOR dårlig og jeg blir nesten et nett-troll av det her. Har opplevd mye rot som mange av dere andre her, men har som sagt latt det gå og ventet på min tur (i mars). Sitter blant annet på en bil som skal gå som innbytte som jeg aktivt prøver hardt å ikke kjøre med for å komme innenfor de 2000 km det står om i innbytteavtalen - men nå skjærer hvertfall den seg...

Dette gjør meg så dritsur at jeg bare måtte skrive om det, for for meg fortjener Tesla enda en negativ kommentar på nettet for dette. Forbanna!

geirci2

Noen som har "mistet" VIN-nummeret på Teslakontoen sin (til høyre under RN-nummeret)?
Mitt forsvant etter at jeg mottok beskjed om utsatt leveringsdato. Blir skeptisk nå...

AAB26

Det er meldt opp mot 8m signifikant bølgehøyde på installasjonene i Norskehavet, og det virker som CoA ikke seiler i røff sjø. Så da blir sikkert båten liggende lengre i Ålesund enn den gjorde i Bergen. Det blåser opp i morgen tidlig,
og det ser ut til at det ikke roer seg noe særlig før mot lørdag ettermiddag.

Det er vel bedre at bilene blir noe forsinket i stedet for at 330 må redde mannskapet utenfor Hustadvika og bilene forsvinner... ???

For info venter jeg også utålmodig på bil.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA