Biler med "City of Amsterdam" til Stavanger, Bergen, Ålesund og Trondheim

Startet av elbil, tirsdag 26. februar 2019, klokken 15:15

« forrige - neste »

geirci2

2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.2.6
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

Joachim@sancon.no

Henta ut en Demo X på Flatåsen i går. Fikk valg mellom kl 11 og kl 13. Valgte 11. Når jeg kom var det helt stille og jeg var eneste kunde den timen jeg var der.

Tydeligvis stille før stormen. :)

CaRloz

pets

Ser at City of Amsterdam fortstatt står ved kai i Zeebrugge, skulle ikke den kaste loss i går? Kjedelig hvis alle utleveringer neste uke blir forskjøvet med en dag.

Black Adder

Båten er et døgn forsinket i forhold til tabellen lenger opp på sia. Skal komme til Bergen 26/3 kl 1420 og seile videre nordover kl 2000 samme dag. Ligger ikke noe info inne på sidene til Trondheim Havn om når den kommer hit.

pets

..dvs at alle oss som har utlevering 27. Mars i Trondheim, mest sannsynlig vil få en sms fra Tesla snart ::)

andersthronaes

Kan det hende at de bilene som skal utleveres på Flatåsen på Onsdag kommer landeveien eller med tog til Trondheim f. eks imorgen, synes det virket veldig hurtig med lossing på tirsdag og utlevering onsdag

pets

Ja, det er det jeg håper på. Virket bare så naturlig at alle biler kom fra City of Amsterdam, da denne skulle komme til Trondheim 27. Mars, og at folk fikk sms fra Tesla med levering 27/28 og 29 Mars.

Venter spent.

tmn

Om bilene er på båten må vi vel ev. tåle at den har utsatt seilinga med noen dager. Litt forsinkelser nå etter å ha sett all båtdramatikken og stormen som har herjet langs kysten det siste døgnet. Greit om bilene kommer fram like hele. Vinden fortsetter nedover mot Nederland og Belgia i løpet av dagen, og avtar inn mot kvelden natta.
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

Car for a Civilized Age

geirci2

Justert seilingsplan etter forsinkelse ifra Zeebrugge:

Bergen: onsdag 27.03
Ålesund: torsdag 28.03
Trondheim: fredag 29.03

Fikk SMS før helga om levering onsdag 27.03, men hvis bilen befinner seg på CoA så blir det vel ikke utlevering før tidligst mandag 01.04.

Men... det kan jo tenkes at bilen kom til Oslo eller Drammen tidligere i uke 12 og fraktet til Trondheim på tog eller bil.
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.2.6
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

Tøvdall

Bilen min er også bekreftet utlevering fredag 29.03. Fikk beskjed om at den var kommet til Norge, og at den ble sendt på tog eller lastebil. Vi får se hvordan den kommer fram, og når! :)
2019 Model 3 (Midnight Silver metallic)
SOLGT - 2018 e-Golf FL (Atlantic Blue)

pets

Da fikk jeg sms om at min utlevering er flyttet fra 27. Mars til 30. mars ... :-1:

alecz

Fortsatt ingen eksakt leveransedato på meg, utlevering i Stavanger. Noen andre i samme situasjon som evt. har hørt noe? Jeg var innom Tesla Forus på torsdag forrige uke og da snakket de om sent denne uken eller tidlig April og at bilen ikke var i Norge, da lurer jeg på hvordan den kommer hit siden City Of Amsterdam fint hopper over Stavanger denne gang.

Linka

Sitat fra: alecz på mandag 25. mars 2019, klokken 10:15
Fortsatt ingen eksakt leveransedato på meg, utlevering i Stavanger. Noen andre i samme situasjon som evt. har hørt noe? Jeg var innom Tesla Forus på torsdag forrige uke og da snakket de om sent denne uken eller tidlig April og at bilen ikke var i Norge, da lurer jeg på hvordan den kommer hit siden City Of Amsterdam fint hopper over Stavanger denne gang.

Samme... men har omsider fått VIN og sluttfaktura i det minste. Fikk en masseutsendt melding for to-tre uker siden om at bilen antageligvis ble utlevert i siste halvdel av mars..

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA