Biler med "City of Amsterdam" til Stavanger, Bergen, Ålesund og Trondheim

Startet av elbil, tirsdag 26. februar 2019, klokken 15:15

« forrige - neste »

Upster!

Sitat fra: itje på onsdag 06. mars 2019, klokken 15:24
Sitat fra: KJB på onsdag 06. mars 2019, klokken 14:22
City of Amsterdam har estimert ankomst Zebrügge natt til i morra (04:00). Har ikke funnet noen ny seilingsplan, men ut fra tidligere planer blir den ikke liggende lenge før den legger ut på ny rundtur. Risavika 9/3-10/3???

For øvrig ankom Glovis Courage (skip nr 5) Zeebrügge i dag kl 12-ish.

Tenkte det kunne være tilfelle ja :) Men ville bare høre om noen var mer oppdaterte :)

Ser på Marinetraffic at den har fått utsatt ankomst til Zeebrugge til 9.mars no. Ligg utenfor England og venter tydeligvis.. Kanskje det er kø i Zeebrugge?
InGolf, ca 65.000 km blå e-golf.
Venter på TM3, kvit, AP med 19" :-D

itje

2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

Olings

Sitat fra: itje på fredag 08. mars 2019, klokken 13:51
Da er bilen min noen "skritt" nærmere Stavanger og utlevering :)

Hvordan vet du at din bil er med den båten? Jeg ønsker å finne ut hvor min egen befinner seg, det er derfor jeg spør.  :)

Linka

Sitat fra: Olings på fredag 08. mars 2019, klokken 14:34

Hvordan vet du at din bil er med den båten? Jeg ønsker å finne ut hvor min egen befinner seg, det er derfor jeg spør.  :)
Har du fått leveringsdato eller et grovestimat?

I mitt tilfelle har jeg tenkt praktisk: Jeg fikk vite i går at jeg nok kommer til å få utlevert bil de to siste ukene i mars (best guess). Jeg har hverken VIN eller final invoice ennå (bestilt 30.des). Derfor har jeg antatt at min var på båten som ankom Zeebrugge fra San Fran mens City of Amsterdam har vært oppi disse traktene. For at de skal klare å overholde de to siste ukene i mars, må den nok være med City of Amsterdam på neste tur - tenker jeg?

itje

Sitat fra: Olings på fredag 08. mars 2019, klokken 14:34

Pratet med en på Tesla for 3-4 dager siden som bekreftet at den stod klar i Zeebrugge og skulle med neste båt til Norge. Og den er estimert til Stavanger 12.03
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

Macnus

Snakket med de i dag, siden jeg fortsatt ikke har hørt noe fra de angående levering, bestilte 20 desember. Josh hos Tesla beklaget, og sa de ikke hadde kapasitet til å oppdatere kundene rett og slett. All kapasiteten deres var sprengt og alt av personell var opptatt med å få ut bilene. Han beklaget at jeg ikke hadde hørt noe, men mente at min bil var med båt til Trondheim nå og at jeg fikk den før vi tippet april.. håper det stemmer! Så høres ut som Line K her resonnerer rett..

geirci2

Sitat fra: Macnus på fredag 08. mars 2019, klokken 18:14
...men mente at min bil var med båt til Trondheim nå...

Å... hvilken båt da???
City Of Amsterdam (som har seilt 2 turer Belgia-Stavanger-Bergen-Trondheim-Belgia) snur i Bergen på neste tur ifølge seilingsplan.
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.2.6
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

Linka

KJB

Ser av nettsidene til Bergen og omegn havnevesen at CoA anløper Bergen 13/3 kl 12:30 med avgang igjen 23:59.

itje

Da har City of Amsterdam fått oppdaterte reisetider.

Edit:
Fikk pratet med en hyggelig fyr her i Stavanger som bekreftet båten (og at min skal være med den, og estimert utlevering onsdag senest torsdag neste uke

andersthronaes

Hei

Er det noen som vet om det er noen andre båter en City of Amsterdam som skal gå til Trondheim siden det ser ut som om den snur i Bergen denne gangen?

Macnus

Sitat fra: andersthronaes på mandag 11. mars 2019, klokken 12:02
Hei

Er det noen som vet om det er noen andre båter en City of Amsterdam som skal gå til Trondheim siden det ser ut som om den snur i Bergen denne gangen?
Lurer på det samme..

KJB

Da er CoA på vei ut fra indre havn i Zeebrügge sammen med Glovis Courage. CoA har Stavanger som destinasjon, mens GC skal til Oslo.

tmn

Sitat fra: KJB på tirsdag 12. mars 2019, klokken 23:53
Da er CoA på vei ut fra indre havn i Zeebrügge sammen med Glovis Courage. CoA har Stavanger som destinasjon, mens GC skal til Oslo.

:D :D

Dog, tidligere har Voyagen, den oppgitte reiseruta, inneholdt Aalesund og  Trondheim som destinasjon. Denne gangen har den kun oppgitt Zeebrugge -> Stavanger -> Bergen. Vi får satse på at ruta blir utvida til Trondheim -> Zeebrugge da, og at den ikke går tilbake til Zeebrugge etter Bergen  :'(  :o
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA