Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Setetrekk

Startet av La_Jungla, fredag 09. desember 2011, klokken 18:50

« forrige - neste »

La_Jungla

Hej!

Jag stöter gång på gång problem med att ladda min Berlingo. I och med att laddningen går upp i 14A så smäller jag oftast proppar när jag laddar hemma hos mina vänner. Detta har jag löst genom att alltid ha med mig 13A säkringar i bilen. Men det blir svårare då folk har modernare lösningar utan proppar. Hemma har jag så kallade "knivsäkringar" på 16A som jag smäller titt som tätt.

Jag vill minnas att man skall kunna "säkra ner" i själva bilen på något vis, så att den aldrig går över 10A under laddningen. Stämmer det? Hur går det i så fall till? Det skulle göra mitt liv mycket enklare :) Tokigt att man inte kan ladda dessa bilar var som helst, hur som helst..

elektrolux

Nærmeste forhandler, eller entusiast med diagnoseapperat vil kunne stille bilen din om mellom 10, 13 eller 14A maks strømtrekk fra nettet.

Lading med 10A vil dramatisk øke ladetiden, og jeg tror bilen din har underliggende problemer dersom den tar sikringer i forbindelse med lading.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jornheim

Hej,

se diskussion og udførlig vejledning om omprogrammeringen her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3284.0.html

Naturligvis forlænges ladetiden ved 10A, men hvis man alligevel lader over natten er forskellen ikke så "dramatisk". Se ladekarasterik her:
http://www.elbil.no/wiki/PSA:Batteripakke#Ladekarakteristikk
"10A fra nettet gir ca. 16% per time, 13A fra nettet gir ca 20% per time og 14A fra nettet gir ca 22% per time."

Jeg synes fordelen er - i hvert fald her i Danmark - at man kan lade hvor som helst, og vi har rigtig mange steder hvor der kun er 10A.
Køge, 40km syd for København. Saxo electrique (2000 model), 2007-blokke (NiCd)
Kører ZOE i en delebilsforening (=dansk for bildeling)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA