Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Chris Aurora

Som regel vil ikke GPS-posisjonen oppdatere deg når bilen ikke kjører, slik at du vil f.eks fortsatt være på forrige fergeleie helt til du kjører av ferga på destinasjonen. Regne med at det retter seg opp når du får start pån igjen.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

ladov

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på mandag 07. desember 2020, klokken 08:04
Som regel vil ikke GPS-posisjonen oppdatere deg når bilen ikke kjører, slik at du vil f.eks fortsatt være på forrige fergeleie helt til du kjører av ferga på destinasjonen. Regne med at det retter seg opp når du får start pån igjen.
Skjønner fortsatt ikke hvorfor den viste feil i utgangspunktet, det så ut til å skje rimelig spontant mens jeg kjørte på en slette.

Det at den ikke henter adresse før du begynner å kjøre forklarer i det minste hvorfor det tilsynelatende ikke skjedde noe etter at jeg rebootet. Jeg kjørte ikke noe sted i går men i dag plukket den opp riktig posisjon i følge appen(sjåføren bryr seg ikke om slike uvesentligheter som mulige feil på navigasjonen så lenge hun uansett kjører et sted hun er kjent..).
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Handyman

Sitat fra: ladov på mandag 07. desember 2020, klokken 16:50
Skjønner fortsatt ikke hvorfor den viste feil i utgangspunktet, det så ut til å skje rimelig spontant mens jeg kjørte på en slette.

Det at den ikke henter adresse før du begynner å kjøre forklarer i det minste hvorfor det tilsynelatende ikke skjedde noe etter at jeg rebootet. Jeg kjørte ikke noe sted i går men i dag plukket den opp riktig posisjon i følge appen(sjåføren bryr seg ikke om slike uvesentligheter som mulige feil på navigasjonen så lenge hun uansett kjører et sted hun er kjent..).
Feil GPS-posisjon er mye mer vanlig en mange er klar over. Er man nær grensa til Russland kan det oppleves rimelig ofte. Det samme under store militærøvelser. En annen feilkilde er jammere yrkessjåfører bruker for å jukse med ferdskriveren. Hva som har skjedd i ditt tilfelle vet jeg dog ikke.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ladov

Sitat fra: Handyman på mandag 07. desember 2020, klokken 17:25
Sitat fra: ladov på mandag 07. desember 2020, klokken 16:50

Feil GPS-posisjon er mye mer vanlig en mange er klar over. Er man nær grensa til Russland kan det oppleves rimelig ofte. Det samme under store militærøvelser. En annen feilkilde er jammere yrkessjåfører bruker for å jukse med ferdskriveren. Hva som har skjedd i ditt tilfelle vet jeg dog ikke.
Det er langt til Russland herfra. :)

Dessuten sjekket jeg andre dingser med GPS, de viste riktig. Siden den ble bra etter en reboot+kjøre litt arkiverer jeg det i den store sekken som heter 'rare ting som av og til skjer med datamaskiner'. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Zara

Skal man godta riper i lakken på en ny bil?

Synes det er skuffende å måtte betale full pris for en ny bil, som straks må på lakkeringsverksted.

Vi bor et godt stykke unna sc, så vi må sette av 2 dager for levering + henting, samt at vi blir uten bil den tiden det tar på verksted.
Passer dårlig med tanke på jobben også, for vi må ta fri for å få til dette.

Det blir vel heller ikke helt det samme med reparasjon + lakkering som da bilen kom originalt lakkert fra fabrikk.

Kim-

De treffer sikkert veldig godt med fargen. Hør om dere kan få lånebil
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

apehest

Det eneste jeg hadde bekymret meg for er at den nye lakken skal bli betydelig bedre enn resten av lakken på kjerra.

hemi

tilbyr de omlakkering og fiks da? ofte er de jo mer sånn "skal være sånn"

bjønn

Sitat fra: Zara på tirsdag 08. desember 2020, klokken 23:51
Skal man godta riper i lakken på en ny bil?

Det ville hvertfall ikke jeg gjort. Kjøper man nytt skal det være i orden. Aksepter folk det vil de ikke forbedre seg.
Er jeg ikke fornøyd med bilen ved mottak blir det garanti om fiks (avhengig av alvorligheten), ellers godtar jeg ikke overleveringen.

Nå kan det være at ting blir litt annerledes pga redusert mulighet for sjekk i forbindelse med covid overleveringer, og sånn sett kanskje enklere for Tesla å slippe unna. Så jeg kommer til å bruke godt med tid på gjennomgang når jeg får den hjem. Er jeg ikke fornøyd med kvalitet og oppfølging ryker den tilbake.
Tm3 LR hvit/hvit m/hf best. 06/11, vin 836

Zara

Var og hentet bil i dag. Ripene gjør at vi må ha den på verksted for utbedring/omlakkering av støtfanger.

Oppdaget en del "panelgaps" og skjevheter, og plast- og gummilister som var skjeve eller ikke festa helt.

Men det stod flere Teslaer der, og da jeg tok en titt på dem også, så oppdaget jeg fort at det var "skjønnhetsfeil" på alle.

Det er vel bare slik det er med Tesla, enn så lenge iallfall?

Bmwi3

Sitat fra: Zara på onsdag 09. desember 2020, klokken 19:52
Var og hentet bil i dag. Ripene gjør at vi må ha den på verksted for utbedring/omlakkering av støtfanger.

Oppdaget en del "panelgaps" og skjevheter, og plast- og gummilister som var skjeve eller ikke festa helt.

Men det stod flere Teslaer der, og da jeg tok en titt på dem også, så oppdaget jeg fort at det var "skjønnhetsfeil" på alle.

Bare å bruke angrefristen og levere inn bilen igjen. Det hadde jeg gjort, tok ikke ut den forrige tm3`n jeg bestilte pga panelgaps, riper osv ved overlevering. Bestilt en Performance nå så blir spennende om jeg reiser fra Lillestrøm med eller uten bil :D Og det er ikke noe problem å se at den er omlakkert for de som jobber med det, så kjedelig hvis du skal selge bilen en dag og det blir oppdaget at bilen har hatt omlakkerte deler pga skade...
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Haggish

og det blir oppdaget at bilen har hatt omlakkerte deler pga skade...
[/quote]

Om du ikke sier det når du selger og det blir oppdaget i ettertid, vil det svi enda mer ;) ;)
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

lars667

Hvor hentet du ut bilen?
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

hemi

Få alt skriftlig, dvs skriftlig at de skal utbedre feilen, muntlig og "vi noterer det" er verdt 0.

Zara

Sitat fra: hemi på onsdag 09. desember 2020, klokken 21:46

Få alt skriftlig, dvs skriftlig at de skal utbedre feilen, muntlig og "vi noterer det" er verdt 0.

Siden det var skjevheter mm. på alle Teslaene så er det sikkert noe vi må ta med på kjøpet?
Lakkskadene vil bli utbedret, og ei sidelist  (nederst) som hang i bue klarte de å feste.

(Rart at de ikke oppdaget at lista ikke var festet skikkelig da de gikk nøye (?) gjennom bilen. Jeg så det først på en Model S som stod litt lengre unna, også fant jeg samme feil da jeg sjekket vår bil.)

Men mye var slikt som de ikke gjorde noe med, og som vi måtte regne med, blant annet denne gummilista over ene bakvinduet. Dere ser kanskje "tunnelen? (Vet dessverre ikke hvordan jeg lager bildet mindre...):

[attachment id=0 msg=941813]

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA