Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Syklist

Fikk underkjent EU-kontroll p.g.a. defekte foringer i øvre opphengsforing i bakstilling på begge sider.

Virker alt for tidlig på en 4 år gammel bil med 63k km.  Har lagt inn time for sjekk hos Tesla og mener at dette er en garantisak.

Jeg har fått med meg at det er endel svakheter i hjulopphenget på Model 3, men trodde det var forstilling og endeledd som er mest utsatt.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

Counterpointer

Sitat fra: Syklist på torsdag 13. februar 2025, klokken 19:43Fikk underkjent EU-kontroll p.g.a. defekte foringer i øvre opphengsforing i bakstilling på begge sider.

Virker alt for tidlig på en 4 år gammel bil med 63k km.  Har lagt inn time for sjekk hos Tesla og mener at dette er en garantisak.

Jeg har fått med meg at det er endel svakheter i hjulopphenget på Model 3, men trodde det var forstilling og endeledd som er mest utsatt.
Bakhjulsoppheng er også kjent svakhet og bør gå på garanti, men de nekter sikkert.
I så fall er det mye rimeligere å ta det på annet verksted.
Fikk quote fra Tesla på over 21 k, lokalt verksted med gratis lånebil fikset det for 6800 (og det var inkl EU godkjenning samt justering av lys)

Syklist

Takk for svar. Godt å vite at det finnes alternativer når bilen blir eldre.

Har aldri sett foringer i hjuloppheng utslitt på så ny bil.
Tesla Model 3 LR 2021
x Tesla Model 3 SR+ 2020

Breezec

Sitat fra: Syklist på fredag 14. februar 2025, klokken 17:34Har aldri sett foringer i hjuloppheng utslitt på så ny bil.
Jeg skal inn og bytte en haug med foringer på en 21-modell, 45k kjørelengde. Dårlige veier kombinert med mye kraft gjør at ting blir slitt.
2022 Model 3 Performance

Counterpointer

Jeg har en M3P som hadde gått litt over 100k km og synes det var tidlig.

Dog har betalt verkstedkostnad på bilen vært svært lav så langt, men det er altså ikke hos Tesla.

Breezec

Ja jeg har en 22 også med 55k kjørelengde uten feil (som jeg vet). Foringene på 21-modellen var det Tesla selv som fant ut, jeg hadde ikke merket noe på forhånd. Dekt av garanti.
2022 Model 3 Performance

Syklist

Kombinasjonen av kraft, vekt og relativt stiv fjæring bidrar kanskje endel her ja. Vi får håpe nye foringer holder lenger.
Tesla Model 3 LR 2021
x Tesla Model 3 SR+ 2020

Syklist

Det gikk på garanti.  Bra service fra Tesla.
Tesla Model 3 LR 2021
x Tesla Model 3 SR+ 2020

Tom

2019  fikk feil på foring spindel ene side bak og nedre foring fremme begge side..

EU kontroll

Fikk pris på 12k ink. 4 hjulskontroll..
Helt ok

Fikk telefon dagen di skulle fixe dette(bil er innlevert) med at siden spindelen var en ny versjon nå så måtte også 2 armer byttes.. + spindel og armer på andre side også.. var ikke mulig å skaffe gamle versjonen spinden vistnok..
skulle ha 10k extra for dette..

Jeg sa jeg da må kanselere timen..
Da sier han som ringte at han skulle snakke med sjefen,ringer opp 10 min senere at di tar det extra på goodwill..

Kan ikje klage på dette

Skal sies at di startet på bilen 1 time før tiden og ringte etter arbeidet var startet..

Radial

Sitat fra: Tom på tirsdag 04. mars 2025, klokken 23:412019  fikk feil på foring spindel ene side bak og nedre foring fremme begge side..

EU kontroll

Fikk pris på 12k ink. 4 hjulskontroll..
Helt ok

Fikk telefon dagen di skulle fixe dette(bil er innlevert) med at siden spindelen var en ny versjon nå så måtte også 2 armer byttes.. + spindel og armer på andre side også.. var ikke mulig å skaffe gamle versjonen spinden vistnok..
skulle ha 10k extra for dette..

Jeg sa jeg da må kanselere timen..
Da sier han som ringte at han skulle snakke med sjefen,ringer opp 10 min senere at di tar det extra på goodwill..

Kan ikje klage på dette

Skal sies at di startet på bilen 1 time før tiden og ringte etter arbeidet var startet..

Ikke dum løsning.
Men det var nok i utgangspunktet litt dårlig planlagt jobb fra verkstedet sin side... åpenbar dele-trøbbel som dette må fanges i planleggingen.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Tom

Helt klar dårlig planlegging..
Var glad jeg ikke startet på dette selv.. var egentlig meningen det men når di bare skulle ha 2k i arbeid og resten var deler og 4 hjulskontroll så så jeg ikke vitsen i å gjøre det sjøl..
Bilen måtte jo uansett inn på verksted..

Hadde jo gått på en smell her i såfall vist jeg ikke hadde fått vite at ny spindel ikke var lik..

Stjerneglis

2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

Tom

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA