Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

lachrist1

Meg igjen! Som dere ser har det plastdekselet knekt. Det ser ut til å være en slags kneppe-mekanisme, men jeg finner ikke denne delen på nettet. Hva tror dere? Hva er egentlig hensikten med det dekselet? Kan jeg bare smelle på noe lim og la det være, eller må man ha tilgang inn der for et eller annet?Du kan ikke vise dette vedlegget. Du kan ikke vise dette vedlegget.

Elmo

Sitat fra: lachrist1 på torsdag 06. april 2023, klokken 10:18Meg igjen! Som dere ser har det plastdekselet knekt.
Jeg klarer ikke å se hvor på bilen de er  ???
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Electric cars in Norway

lachrist1

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 06. april 2023, klokken 21:04
Sitat fra: Elmo på torsdag 06. april 2023, klokken 19:53
Sitat fra: lachrist1 på torsdag 06. april 2023, klokken 10:18Meg igjen! Som dere ser har det plastdekselet knekt.
Jeg klarer ikke å se hvor på bilen de er  ???

Sett dette? Se YouTube videoene der.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-3-loose-piece-near-rear-view-mirror.224351/

Takk! Ut i fra filmen ser det ut til at jeg må ha nytt speil. Noe som sikkert er ganske dyrt. Har kjørt noen dager uten den delen nå og man hører betydelig mer luftstøy, så den må jo på igjen. Jeg vurderer sterkt å bare lime den. Noen som tror det vil skape et problem dersom speilet en eller annen gang må byttes?

Edit: fant at den faktisk selges løst. Jeg sender ei forespørsel til Tesla for å høre hva de tar for jobben.

Ingeniøren

Går ikke dette på garanti da, med mindre du har forårsaket skaden selv?
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

lachrist1

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 10. april 2023, klokken 16:22Går ikke dette på garanti da, med mindre du har forårsaket skaden selv?

Det var min egen feil, dessverre.

Edit: 1400,- ble kostnaden hos Tesla for ny del og rep.

SurSnasen

Knirking et sted rundt glasstaket. Har nå hatt en 2019 Model 3 en ukes tid. Hentet den i passe fint vær, og det har det vært frem til dagens kjøretur. Litt kjøligere, og det har dukket opp en irriterende knirkelyd som høres ut som den kommer fra taket et sted. Selger mener han aldri har hørt. Og la ikke selv merke til noe slikt ved prøvekjøringen (dog hadde da bilen stått i oppvarmet garasje). Er dette noe kjent fenomen? Merket det spesielt i skarpe svinger.

Upperpylon

Jeg har også en 2019.

Merker bare knirking fra taket når det er minusgrader. Da har antagelig vann fylt noen sprekker og fryst til is. Knirkingen forsvinner så når bilen er skikkelig varm eller været blir mildere.

JRF

Er det noen flere som har en feil som kommer og går hvor navigasjonen fryser på siste stedet du parkerte før feilen kom, kameraene bare viser svarte bilder når man tar de opp og trafikk og skilt visningen ikke fungerer?

Dette kommer i blant hos meg, og går bort igjen etter at bilen har stått parkert i en lang stund (kort parkering eller restart av skjermen løser ikke problemet). Og jeg har trykket på rapportknappen når det skjer og hatt bilen inne hos Tesla noen ganger, men de sier bare at de ikke finner noe feil. Oppdatering av softwaren gjør heller ikke noe med problemet. En gang kom det når jeg hentet bilen på Tesla for noe annet, og jeg kjørte tilbake og spurte om de kunne ta den inn på droppin nå fordi nå var problemet der, men det nektet de. Det er jo håpløst å drive å ta bilen inn til service masser av ganger hvor den står der oppimot en uke før de ser på den og konkluderer med at de ikke finner noe feil nok en gang...

Tom

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Papillon

Kameraene gikk i svart for snart 5 uker siden. Mobile service avdekket feil på PC'en, så denne er bestilt... problemet er bare at PC'en ikke er å oppdrive i Europa; og ingen bekreftet leveringsdato foreløpig. Følge feil fra dette er at navigasjonen og cruisekontrol ikke virker; samt alt annet som styres av kameraene. Finner heller ikke ut av å starte forvarming av batteriet? Tålmodig? ja, det vil jeg si... ;)

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Papillon

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA