Hovedmeny

Lakkering av felger - erfaringer?

Startet av Mrpositive, fredag 22. februar 2019, klokken 16:07

« forrige - neste »

Mrpositive

Hei,

Noen som har pulver/lakkert-felgene sine? Hvordan er vedlikeholdet? Må det lakkeres om igjen ofte?

HelectriC

Sitat fra: Mrpositive på fredag 22. februar 2019, klokken 16:07
Hei,

Noen som har pulver/lakkert-felgene sine? Hvordan er vedlikeholdet? Må det lakkeres om igjen ofte?

Jeg har lakkert både sommer- og vinterfelger. Virker som de har bedre overflatebehandling nå enn når de kom original fra Tesla. Omlakkering er det kun snakk om ved kantkjøring.
ioniq 5

olavxxx

Har ikke gjort på Tesla, men på Volvo (BBS).
Pulverlakkete de hvite, så lakkforseglet jeg.

Mitt inntrykk er at pulverlakkering er ganske hardfør.

Mrpositive

Har fått tilbud på 4500 (alle felger) for lakkering i sort semi gloss. Dette inkluderer omlegg og balansering på alle dekk/felger. Grei pris? Detaileren har fått mange gode reviews

HelectriC

Sitat fra: Mrpositive på søndag 24. februar 2019, klokken 00:35
Har fått tilbud på 4500 (alle felger) for lakkering i sort semi gloss. Dette inkluderer omlegg og balansering på alle dekk/felger. Grei pris? Detaileren har fått mange gode reviews

Høres ut som en veldig god pris. Jeg har fått lakkert 3 sett felger og betalte første og andre gang 1500 per felg uten omlegging og tredje gang 1750 per felg (noen år senere)
ioniq 5

Berglund

Sitat fra: Mrpositive på fredag 22. februar 2019, klokken 16:07
Hei,

Pulverlakkering er utrolig hardfør og ikke noe dårligere en hva som kommer originalt. Så her er det bare å gønne på! [emoji4]

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

fra Ford Focus 2012 til en Tesla M3 LR. Digg? Ja.

olavxxx

Jeg er positive til det, Mrpositive.
Det er en kjempebra pris! Når han i tillegg har gode reviews og skreller av dekk+monterer, er det GITT VEKK!

Jeg betalte ca 6000kr for pulverlakkering, da måtte jeg levere felgene rene og "blåst".
Så jeg betalte først noen for å skrelle av dekk, så betalte jeg en for å blåse de, så betalte jeg 6000kr :P

Og deretter betalte jeg noen for å remontere.

Dette var mange år siden, så jeg synes dealen din er utrolig god! Ta med en pose twist til den detaileren!

Motorwatt

Har du en link, eller kan du sende den på PM?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Mrpositive

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 27. februar 2019, klokken 00:22
Hei, ja - dette er i Trheim da. Sender deg pm

Dix Hallpike

X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

itre

Sitat fra: Mrpositive på onsdag 27. februar 2019, klokken 21:51
Sitat fra: Motorwatt på onsdag 27. februar 2019, klokken 00:22
Hei, ja - dette er i Trheim da. Sender deg pm

Gjerne en PM hitover også  :+1:

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA