Hovedmeny

Sentry-mode

Startet av snippet, tirsdag 19. februar 2019, klokken 11:38

« forrige - neste »

Counterpointer

@GOS , handyman m.fl

Selv om den lagrer filer uten at en gjør noe , så kan det vel være en funksjon at en sparer akkurat de det varsles om.

Men det er kun en teori. Hadde vært fint om Tesla selv hadde skrevet litt mer utførlig om dette selv.

trykkertor

Enig. Hadde vært flott om bilen markerte filnavnet på de filene hvor den har registrert en hendelse.
Ser min bil av og til raporterer 1, 2, 3 eller 4 hendelser. Men USB-minnet er fullt av filer, og jeg kan ikke sitte å se gjennom hvert eneste klipp.
En periode tok jeg bilde av skjermen bare for å kunne "huske" dato og ca tidspunkt. Men ender med at jeg ikke ser igjennom filene før den dagen jeg oppdager en skade.

En god funksjon hadde vært hvis bilen dumpet filer med hendelse i en egen katalog. "Sentry events".

Handyman

Sitat fra: knut.aulie på søndag 26. mai 2019, klokken 13:46
@GOS , handyman m.fl

Selv om den lagrer filer uten at en gjør noe , så kan det vel være en funksjon at en sparer akkurat de det varsles om.

Men det er kun en teori. Hadde vært fint om Tesla selv hadde skrevet litt mer utførlig om dette selv.
Prøvde å lagre, men den lagret bare et kort enkeltklipp akkuat i det jeg  jeg trykket. Så i mappen "Saved" og der lå en serie med klipp bla med det som utløste Sentry.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Lynkjapp

Siden jeg ikke har sett noen riper eller bulker på bilen så har jeg ikke sjekket TeslaCam-mappen på lenge. Men i dag var det dags å se om noe morsomt hadde festet seg på film. Jeg så gjennom det siste minuttet av mange titalls aktiveringer og var akkurat i ferd med å konkludere at folk faktisk er ganske flinke og hyggelige. Gang på gang så jeg sidekameraene vise folk som åpnet dørene sine forsiktig og gjerne med fingrene imellom hvis det var trangt.

Men akkurat da jeg skulle friskmelde menneskeheten så fant jeg en video fra IKEAs parkeringshus hvor en baksetepassasjer klarer å dulte døren sin bort i bilen min og han er åpenbart veldig bevisst på hva han har gjort fordi han først ser på døren, så ser han inn på skjermen i Teslaen, muligens fordi HAL9000 våknet, og så tørker han en flekk på døren min med tommelen før han går videre. Så nå skal jeg ut og sette i minnepinnen igjen og sjekke min høyre bakdør litt ekstra nøye.

[edit] Joda, der var det en liten kvadratmillimeter uten klarlakk gitt. Bilens første skavank! :( Men det skal nok fort bli flere. Biler er laget for å brukes og både kona og jeg er rimelig fri for nevroser. :) [/edit]

trykkertor

Blir bilferie til sommeren. Har en 128GB pinne i bilen, og tenker jeg kjøper en slik for å kunne ha tilgang til å se gjennom videoer:

Adapter til mobiltelefon:
https://www.elkjop.no/product/data/kabler-og-tilkobling-pc-og-nettverk/MO99MO084200/moshi-usb-c-til-usb-adapter-solv

Android App:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.snailboat.teslacamreviewer

Som vist her:

https://youtu.be/iGkah82_tU8

Lynkjapp

Sitat fra: Lynkjapp på torsdag 30. mai 2019, klokken 18:33så fant jeg en video fra IKEAs parkeringshus hvor en baksetepassasjer klarer å dulte døren sin bort i bilen min

Når jeg sjekker videoen igjen så ser jeg at det er en svenskregistrert bil med skilt som begynner med "OLJ". Må ha vært en elbilhater. :D

stefse

Sitat fra: Lynkjapp på torsdag 30. mai 2019, klokken 18:33
...en baksetepassasjer klarer å dulte døren sin bort i bilen min og han er åpenbart veldig bevisst på hva han har gjort fordi han først ser på døren, så ser han inn på skjermen i Teslaen, muligens fordi HAL9000 våknet, og så tørker han en flekk på døren min med tommelen før han går videre.
Det er dette som kalles avskrekking. Bare det at folk er klar over at Tesla'er er grundig bevoktet, gjør at de farer mer forsiktig rundt dem. Det er bare å vente på at effekten av dette brer om seg. Dette er mer nyttig for oss enn å skulle jage etter alle som har vært i nærheten av bilen.
Selvsagt kan man kjøre uten skilt og med finlandshette for å bulke Teslaer, men...
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

stefse

Sitat fra: Lynkjapp på torsdag 30. mai 2019, klokken 22:55
Sitat fra: Lynkjapp på torsdag 30. mai 2019, klokken 18:33så fant jeg en video fra IKEAs parkeringshus hvor en baksetepassasjer klarer å dulte døren sin bort i bilen min

Når jeg sjekker videoen igjen så ser jeg at det er en svenskregistrert bil med skilt som begynner med "OLJ". Må ha vært en elbilhater. :D
Ville søkt opp eieren og sendt en SMS til han om at bilen hans ble observert slik og slik osv, og at du aksepterer dette som normalt og ikke noe du vil forfølge, selv om du helst ser at han og hans passasjerer er mer forsiktige i fremtiden. Skal love deg at de er mer forsiktige rundt Teslaer neste gang.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Lynkjapp

Sitat fra: stefse på torsdag 30. mai 2019, klokken 23:26Ville søkt opp eieren og sendt en SMS til han om at bilen hans ble observert slik og slik osv, og at du aksepterer dette som normalt og ikke noe du vil forfølge, selv om du helst ser at han og hans passasjerer er mer forsiktige i fremtiden. Skal love deg at de er mer forsiktige rundt Teslaer neste gang.

Tenkte tanken men slo det fra meg av den enkle grunnen at skaden i dette tilfellet var for liten til å plage folk med at de skal gå rundt å føle at de lever i et overvåkingssamfunn, i tillegg til at jeg tipper at han som slo opp bakdøren ikke nevnte det for kompisen sin som kjørte og da har jeg ikke lyst å ødelegge vennskapet mellom dem. Håpet er at han som slo opp døren har lest om sentry mode og har gått rundt i fire uker og vært redd for å komme på youtube. :)

Men hvorfor er vi bilkjøpere idioter? Hvorfor stiller vi ikke krav til gummilister når vi velger bil? Isteden skal vi hele tiden leve med småriper og bulker kostnaden for å fikse dem, eller gå rundt og være bekymret for at det skal skje. Da jeg kjøpte ny bil i 2002 sto valget til slutt mellom to ganske like modeller og ett av punktene som avgjorde mitt valg var at den ene hadde breie gummilister (eller i hvert fall svarte plastlister) mens den andre var helt ubeskyttet. Kanskje jeg skal begynne å selge kromlister til Model 3. :)

magenuss

Jeg formaterte en 1tb USB 3.0 ekstern harddisk til FAT32, og lagde en mappe som het TeslaCam og en annen mappe med musikk. Vil dette funke? (har søkt mye rundt før jeg spurte)
Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.

hkaspenberg

Sitat fra: magenuss på fredag 31. mai 2019, klokken 07:20
Jeg formaterte en 1tb USB 3.0 ekstern harddisk til FAT32, og lagde en mappe som het TeslaCam og en annen mappe med musikk. Vil dette funke? (har søkt mye rundt før jeg spurte)
Du må ta to partisjoner, en for musikken og en for TeslaCam.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

hkaspenberg

Bilen har nå "spist" 2 minnepenner. Til frokost eller kvelds vet jeg ikke, men de gjenkjennes ikke lenger hverken på PC eller Mac så de er "spist". Noen som har opplevd det samme?

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

zbk

Min X har også spist en minnepinne.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

HCO

Samme her, død minnepinne. Skulle gjerne visst hva man bør/ikke bør gjøre for å unngå det.

Jeg har en teori om at de blir korrupte når de går fulle. Derfor skal jeg nå kjøpe 2 pinner, slik at jeg regelmessig kan ta med en pinne inn til "tømming". Håper det er det som skal til.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

DagfinnN

Sitat fra: HCO på fredag 31. mai 2019, klokken 09:29
Jeg har en teori om at de blir korrupte når de går fulle.
Nokså mange som lettere blir korrupte når de er fulle :)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA