Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Registreringsnerding

Startet av Lynkjapp, tirsdag 19. februar 2019, klokken 08:43

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

For å få oppdaterte registreringsnummer så vises i hvert fall teslastats.no de som er registrert i dag. Ser at av 80 Teslaer registrert i dag, så er det bare 5 Performance, og masse Long Range... Men om denne er helt oppdatert, eller har mer data enn den andre statistikksiden har jeg ikke sjekket.

https://teslastats.no/

Tesla Model Y                         2021-

paulkristian

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 08. mars 2019, klokken 13:11
For å få oppdaterte registreringsnummer så vises i hvert fall teslastats.no de som er registrert i dag. Ser at av 80 Teslaer registrert i dag, så er det bare 5 Performance, og masse Long Range... Men om denne er helt oppdatert, eller har mer data enn den andre statistikksiden har jeg ikke sjekket.

https://teslastats.no/

Min er ikke der heller (registrert 7. mars, sjekka VIN).
Kanskje det er noe spesielt med min?
Finner den på min side og kjøretøyopplysninger på vegvesen.no og på trafikkforsikringsforeningen

trykkertor

Sitat fra: Elmo på fredag 08. mars 2019, klokken 12:24
Det er nok tilfeldigheter eller periodisk tregehet. Min bil kom inn ganske eksakt samtidig som jeg kunne se den på vegvesen.no
Jeg hadde nemlig meldt meg på "VIN-sjekk" på elbilstatisikk. Mailen fra elbilstatistikk om at min var registert kom få minutter etter en gang jeg hadde sjekket på vegvesen.no selv (LITT utolmodig vet du), og når jeg da sjekket igjen så lå den både i statistikken og på vegvesen.
Det er stor treghet i systemet.
Min epost om at bil var registrert fra "VIN-sjekk" kom 2 dager (!) etter at jeg hadde mottatt bilen.
Så noe kommer med relativt hurtig, og noe henger igjen i systemet.

På vegvesenet sin nettside de henter data fra står det jo ettertrykkelig:
SitatTjenesten har en begrensning på 30 oppslag i timen per IP-adresse.
Så hvis en maskin skal hente all mulig elbilstatistikk til mange modeller og merker, så er det begrenset hva den maskinen får pumpe ut av vegvesenet på én ip-adresse.

geear

Hos meg ble bil reg. og søkbar på vegvesen.no rundt lunsj og mail kom først halv ti på kvelden, men samme dag altså.

Autowinder

Jeg fikk epost om registrering ca 45 minutter etter at bilen var kjent hos vegvesenet.

Edit: Jeg tror bilforhandlerne kan registrere biler når som helst og også søndager. For natt og søndagsregistrerte synkroniseres dette første oppkobling etterpå. Det ville være urimelig om nedetid på systemet hos Vegvesenet eller hos forhandler er til hinder for utlevering av biler, så derfor er det viselig innrettet slik. Det forklarer også sen økning i antallet vi ser registrert, f.eks. som med økningen i antall registrerte eGolf i februar etter starten på mars.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Bjorn55

For litt over en uke siden fikk jeg "final invoice" med vin-nummer. Jeg sjekket vin-nummeret mot Statens vegvesen og fant ut at bilen var registrert på en annen person. Jeg sendte en epost til Tesla som jeg ikke fikk svar på, så jeg ringte. Etter å ha ventet i 40 minutter fikk jeg snakke med en person som kunne fortelle meg at det var en feil og at jeg ville få et nytt vin-nummer. I dag ble jeg oppringt av Tesla med spørsmål om forsikringsselskap, og at jeg har en avtale om å hente bil førstkommende mandag. Fikk også et nytt vin-nummer. Når jeg nå sjekker det nye vin-nummeret mot Statens vegvesen ser jeg at også det er registrert på samme person som det første vin-nummeret jeg fikk! WTF? Jeg kjenner jeg begynner å bli litt matt.

Elmo

Sitat fra: Bjorn55 på fredag 08. mars 2019, klokken 18:19
Når jeg nå sjekker det nye vin-nummeret mot Statens vegvesen ser jeg at også det er registrert på samme person som det første vin-nummeret jeg fikk! WTF? Jeg kjenner jeg begynner å bli litt matt.
Kanskje du er klonet  :o
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Bjorn55

Sitat fra: Elmo på fredag 08. mars 2019, klokken 21:56
Sitat fra: Bjorn55 på fredag 08. mars 2019, klokken 18:19
Når jeg nå sjekker det nye vin-nummeret mot Statens vegvesen ser jeg at også det er registrert på samme person som det første vin-nummeret jeg fikk! WTF? Jeg kjenner jeg begynner å bli litt matt.
Kanskje du er klonet  :o
Ja, det skulle tatt seg ut.  :) Kanskje jeg til syvende og sist får to biler til prisen av en? Eller ingen biler til prisen av to? AKkurat nå ser det meste ut til å være mulig.

Lynkjapp

Juhu! Lykke til med å finne bilen på kjøpesenteret! :D

https://elbilstatistikk.no/?sort=3

ok67

Sitat fra: Lynkjapp på mandag 11. mars 2019, klokken 12:15
Treng ikkje det, bilen finn deg  ;)
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Counterpointer

Den perfekte fluktbil [emoji2]

Godt at den nå er forbi E-Golf i totalt salg også.

Strøm Tycoon

https://elbilstatistikk.no/?sort=3

Blir ikke noe 17. Mai av dette!

43% Sort
23.5% Grå
14,5% Blå
11% Rød
8% Hvit

Lynkjapp

Her kommer den nyeste grafen, som viser at tempoøkningen i registreringene fortsetter og det ser ikke ut til at noen som har blitt lovet utlevering i mars trenger å bekymre seg. Kan også nevne at hvis det alle hverdager blir levert på nåværende hverdagsrekord (240) og alle lørdager på lørdagsrekord (31) så kommer man opp til 5440 registreringer til og med lørdag 30. mars.

Sharp

Sitat fra: Lynkjapp på mandag 11. mars 2019, klokken 12:57
Her kommer den nyeste grafen.

Kan du forklare hva x- og y-aksen er på grafen din?

Handyman

Sitat fra: Sharp på mandag 11. mars 2019, klokken 20:57
Sitat fra: Lynkjapp på mandag 11. mars 2019, klokken 12:57
Her kommer den nyeste grafen.

Kan du forklare hva x- og y-aksen er på grafen din?
X=antall dager med utlevering og Y=antall biler levert ut ?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA