Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Registreringsnerding

Startet av Lynkjapp, tirsdag 19. februar 2019, klokken 08:43

« forrige - neste »

kc

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 26. februar 2019, klokken 21:03
Sitat fra: Toalmar på tirsdag 26. februar 2019, klokken 18:18
Har vært i kontakt med Tesla i dag ettersom min levering har blitt flyttet fra Brumunddal til Lillestrøm og at datoen ikke passet. Jeg fikk enkelt flyttet utlevering til dato som passet.
Jeg spurte samtidig hvor mange biler de beregnet å levere fra Lillestrøm pr dag, svaret var over 100 stk. Nå vet jeg ikke hvor mange dager de skal være der, men det blir i hvert fall en økning uke 11

Det virker på meg som de vil presse,av mangel på andre gode ord, ut en masse biler i ekspressfart på events. Det gjør at overtakelsen også blir en event. der eier kanskje ikke føler,eller verre -faktisk,ikke får tid til å gå over bilen.  Det vi vet om bilen er at den teknisk er fantastisk,men at produksjonen og montering er gjort av, stort sett, "amatører/rookies" under et he..press selv om det også går fremover her. Det tar år å luke bort denne type feil og det kundene bør sjekke for er mekaniske og finish feil. Lakk,dører,pakninger, overganger osv. En software feil er ikke noe å bry seg om,det fikses fort. Men mekaniske og andre "steinalder" feil bør nok varsles/meldes ved overtakelsen for å sikre at de blir fulgt opp.

Vi får håpe på det beste, men jeg tenker å gå over bilen med høyoppløselig kamera og lys på stedet. Det bør avdekke kosmetiske feil, samt sjekke alignment på dører, lys, paneler o.l. Tar ikke mange minuttene. Er det store åpenbare feil får de den i retur :+1:

Myrvang

8 biler bak e-Golf i februar pr. nå.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

DagfinnN

2 bak nå. Dette går nok vegen...
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Lynkjapp

Jeg ser at registreringene i noen tilfeller kommer ganske langt i ettertid. Så f eks har antallet biler for den 20. februar økt med én, fra 54 til 55. Men det gjør jo bare at snittet blir høyere, så det er fint. :)

Slik ser nå kurven ut for "prognose for 30/3 hvis hver dag fremover blir som snittet hittil". Vi ser altså at snittet fortsetter å øke selv om kurven gjør en bitteliten utflating. Hvis man med øyemål tegner kurven videre fra dag 14 til dag 40 så ser 5000 definitivt ut til å være innen rekkevidde.

Husk at kurven viser økningen i leveringstempoet, ikke antall biler til nå. For å oversette til bilspråk kan man si at kurven viser speedometeret, ikke tripptelleren. :)

Imagine

Og nå er Model 3 forbi egolf. 777 vs 768 stk foreløpig.

Svein el-freak

Sitat fra: Imagine på torsdag 28. februar 2019, klokken 20:32
Og nå er Model 3 forbi egolf. 777 vs 768 stk foreløpig.

Like nørd som meg du, du sitter vel kanskje å trykker F5 på kamera6 ved Drammen havn og du?(som meg)
Flire
Blå 2019 Model3LR, 26.03.19, (30.12.16res.)
Svart 2019 Model3LR, 04.03.19, (31.03.16res.)
Greenworks 40V snøfreser
2014 e-nv, 190 500km(pr.08/2019) noen som har gått lenger?
2013 Leaf, 162 000km(pr.03/2019)

Stop farting, drive electric!

Stikkkontakt

Hei
Ikke Model3-relatert, men hvor oppdatert er elbilstatistikk.no?
Jeg fikk min i-pace igår ,og den er ikke å finne i systemet.
Den har også høyere Regnr enn "Høyeste EV" nemlig EV554XX.
Kanskje "Nerdene" har et svar?

navyelsen

Websiden elbilstatistikk er temmelig oppdatert. Den poller databasen til vegvesenet hver halvtime for siste oppdateringer.

Men det er noe tregheter i kildedatabasen, altså systemet til vegvesenet. Det kan derfor ta noen dager før denne er oppdatert. Har du f.eks. prøvd å søke opp bilen din i kjøretøysregisteret til Statens vegvesen? Når den kommer opp der, vil den nok også komme opp på elbilstatistikk...

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Stikkkontakt

Sitat fra: navyelsen på onsdag 06. mars 2019, klokken 09:07
Har du f.eks. prøvd å søke opp bilen din i kjøretøysregisteret til Statens vegvesen?

Jeg finner den der.

Lynkjapp

Med gårsdagens dagsrekord, med 143 registrerte biler, så øker gjennomsnitt til at prognosen for 30/3 blir rett over 2500 biler registrert. Men kurven viser ikke mye utflating, så 5000 biler ser fortsatt veldig sannsynlig ut.

GRS

Sitter og ser på elbilstatistikk.no. Var det ikke slik at Model 3 (med 785 reg.) gikk forbi eGolf i februar? Når jeg klikker på søylen nå, står Golf med 811 biler (tallet har økt litt etter februar).

Blir noen registreringer lagt inn i ettertid? Har jo ikke noe å si, men er litt artig å følge med på. ;)
TM3P sort/sort

pekle

Det er noe som kommer inn i ettertid ja. Vet ikke hvor lenge det kan henge etter.

paulkristian

Sitat fra: navyelsen på onsdag 06. mars 2019, klokken 09:07
Websiden elbilstatistikk er temmelig oppdatert. Den poller databasen til vegvesenet hver halvtime for siste oppdateringer.

Men det er noe tregheter i kildedatabasen, altså systemet til vegvesenet. Det kan derfor ta noen dager før denne er oppdatert. Har du f.eks. prøvd å søke opp bilen din i kjøretøysregisteret til Statens vegvesen? Når den kommer opp der, vil den nok også komme opp på elbilstatistikk...

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger

Min bil ble registret hos vegvesenet igår 7. mars (kan også søke opp regnr alle relevante steder) men er enda ikke i statistikken, så den siden er nok ikke veldig oppdatert.

Elmo

Sitat fra: paulkristian på fredag 08. mars 2019, klokken 12:01
Min bil ble registret hos vegvesenet igår 7. mars (kan også søke opp regnr alle relevante steder) men er enda ikke i statistikken, så den siden er nok ikke veldig oppdatert.
Det er nok tilfeldigheter eller periodisk tregehet. Min bil kom inn ganske eksakt samtidig som jeg kunne se den på vegvesen.no
Jeg hadde nemlig meldt meg på "VIN-sjekk" på elbilstatisikk. Mailen fra elbilstatistikk om at min var registert kom få minutter etter en gang jeg hadde sjekket på vegvesen.no selv (LITT utolmodig vet du), og når jeg da sjekket igjen så lå den både i statistikken og på vegvesen.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA