Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Laderutiner

Startet av Baltor, tirsdag 06. desember 2011, klokken 10:13

« forrige - neste »

Yeyeye

Iløpet av siste døgn, har bilen plutselig ladet på 60 Ah igjen, men etter litt nedtapping, så får jeg ikke laderen igang igjen. Med en anen lader, så funker det som normalt. Alle komtakter ble av og påmontert/sjekket, fant litt irr på den store multikontakten på laderen, men ikke mye. Får håpe denne bilen ikke begynner å spise ladere av en eller annen grunn. Kanskje bør jeg bytte bms just i case, det var noe rart med den også i kveld, for dcdc fungerte selv om inspekjonsluka ble åpnet og microbryteren ble åpnet. Fungerte som normalt etter at jeg koblet fra kontaktene på den.
Klø seg i hårrestene
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Torn

Jeg har i det siste oppdaget følgende på våre kjøre Tinker......

1.     Hvis bare den ene av kablene (på plusspolen) til 12v batteri kobles til får ikke Bms noe avlesning på pakke spenning med Nikometer.
2.     Bryteren til batteriluken hadde skadet isolasjon slik at det lett kan bli brudd eller kortslutning på bryteren.  På den ene var det brudd og den andre bryteren som jeg sjekket var det nesten kortsluttning.

Ikke sikkert noe av dette gjelder ditt problem, men kan være verdt å sjekke???
Trondheim
- EVT4000, El-scooter (2011- 2012)
- EVT-168 (2015-2016)
- Think Classic 2000, NiCd, Grønne Lynet,  (06/2012--> )
- Think Classic 2000, NiCd, Blå plastjolle, (07/2012- 07/2014,)   2X Blå ble demontert før vraking for å sikre deletilgang.
- Think Classic 2000, NiCd, Rød US, (06/2014--> )

Elsykkel (2016-->)

Yeyeye

Er nok ikke disse problemene nei, skal prøve den defekte laderen på den andre bilen i morgen, er nok laderen som fjusker.
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA