Hovedmeny

Tilbehør til Model 3

Startet av Vesel, mandag 18. februar 2019, klokken 01:32

« forrige - neste »

Vesel

Lurer på hva andre skal ha av tilbehør til bilen. Kom gjerne med inntrykk om du har mottatt varene allerede.

Selv har jeg mottatt jackpad fra ReverseLogic (inntrykk) og trådløs lader fra Taptes. Gulvmatter fra 3D Maxpider er på vei i posten. Skal trolig ha bagasjeromsmatta fra dem også. Skal ha bagasjeromsmatte ihvertfall, og muligens også matte i frunk og bagasjeromsgrop. "Hammock" til hundebassen er også på vei. Vil ikke at han skal klore opp det myke skinnet.

Ellers vurderer jeg å få Tesla Wall Connector installert. Vurderer også key fob, matt svart folie på midtkonsollen og gjennomsiktig folie utvendig. Skulle gjerne hatt noe beskyttelse/tildekkelse av den kjipe filten i midtkonsollen også, så tar gjerne imot tips!
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

OlaM

De mattene ser veldig bra ut, med unntak av 3D-logoen. De har også frunk/trunk-matter. (edit: så ikke at du nevnte dem, sorry) Bilder av mattene her: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/3d-maxpider-kagu-mats-for-model-3.97273/page-39

Også en veldig praktisk knekk i trunk-matten slik at det er lett å løfte opp luken under, bilde på neste side i forumtråden: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/3d-maxpider-kagu-mats-for-model-3.97273/page-40
'21 3LR

SH aka F_P

Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

erikf

Med fare for at jeg kanskje er litt pedantisk her, så er det vel ikke noe som heter vegglader?
Men jeg er litt interessert i korrekt språk og forståelse av hva ting egentlig er, så jeg vil likevel poengtere det.

Laderen er i bilen, og det som ofte kalles TWC (tesla wall connector) heter på norsk tydeligvis "veggkontakt"?
https://www.tesla.com/no_NO/support/home-charging-installation
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

bno

Ladestasjon (men,men) er det kalt i andre fora. Veggkontakt blir litt misvisende (hvilken da?) den hvite nede ved gulvet....

Vesel

Sitat fra: erikf på mandag 18. februar 2019, klokken 09:33
Med fare for at jeg kanskje er litt pedantisk her, så er det vel ikke noe som heter vegglader?
Men jeg er litt interessert i korrekt språk og forståelse av hva ting egentlig er, så jeg vil likevel poengtere det.

Laderen er i bilen, og det som ofte kalles TWC (tesla wall connector) heter på norsk tydeligvis "veggkontakt"?
https://www.tesla.com/no_NO/support/home-charging-installation
Jeg dvelte faktisk ved det navnet litt!
Jeg er opptatt av kategorier, ikke spesifikke produkter. Derfor skrev jeg vegglader, ikke wall connector, for det er det samme for meg om det er den fra Tesla, Zaptec, Salto, Siemens, Schneider, Tibber eller hvem det måtte være. Jeg trodde vegglader var det vanligst brukt begrepet på ladestasjoner hjemme, men nå ble jeg usikker. Er i enig at det kan være upresist. Poenget er jo ikke at den nødvendigvis skal være festet til veggen, men at man har en fast installasjon for lading hjemme. Hjemmelader er også et begrep som brukes ofte om samme type produkt, men det unngikk jeg for å ikke forveksle med andre ladere som kan brukes til å lade hjemme, som UMC. Kanskje unødvendig. Har oppdatert kategorien med begrepet til bno, ladestasjon, og hjemmelader.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Vesel

Sitat fra: SH aka F_P på mandag 18. februar 2019, klokken 09:14
Filt? Hvor?
I oppbevaringsrommene i midtkonsollen, i bagasjerommet, bagasjeromsgropa og frunken. Ganske kjipt og ekkelt materiale i grunn.  :o Neppe lett å rense hvis det først blir skittent, og slites sikkert raskt.

Handyman

Sitat fra: bno på mandag 18. februar 2019, klokken 10:12
Ladestasjon (men,men) er det kalt i andre fora. Veggkontakt blir litt misvisende (hvilken da?) den hvite nede ved gulvet....
Må innrømme at jeg støtter erikf.
For de med litt kjennskap til hvordan lading foregår er det en selvfølge at laderen sitter i bilen ved AC-lading.
Ved DC hurtiglading er laderene plassert i skap et stykke fra ladestolpen.
Det er mye feil bruk av begreper innenfor dette fagområdet, og det er for såvidt forståelig.

Ladeboks er et norsk ord som jeg mener godt kan brukes om et AC-ladeuttak.
Ladestasjon er etter min definisjon offentlige ladeplasser/stasjoner på lik linje med en bensinstasjon.
Ladepunkt eller ladeuttak bør også være mulig å bruke.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Vesel

Jarv!s

Noen som vet om noen bra holdere til nettbrett/telefon for baksete? Viktig at unga blir underholdt under kjøreturen...  ::)
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

emurof

Key fob, får man tak i det i Norge da?

Sitat fra: emurof på mandag 18. februar 2019, klokken 15:12
Key fob, får man tak i det i Norge da?

Har prøvd å få tak i dette selv. Har fått følgende svar:

"Dear sir,

Unfortunately the Model 3 accessories are not for sale in Europe yet.

I am afraid you have visited the American webshop where the product is currently out of stock.

If you live in the Netherlands, you can visit the Dutch webshop. Here is a link to it:

https://shop.eu.teslamotors.com/

But for the moment, we only have accessories for Model S and Model X.

I would advise you to check  this website again Middle of February if you are located in the Netherlands

to see if your product is already available.

In case you live outside the Netherlands, you will be able to purchase this product in the closest Service Center from Middle/End February on.

Sincerely, Petya Pencheva  |  Project Coordinator, EMEA B2C Program

Atlasstraat 7, 5047RG Tilburg, Netherlands
"

Vesel

Overrasket over at knapt halvparten av de tidlige kjøperne, entusiastene, har planer om å få seg hjemmelader! Strengt tatt ikke nødvendig, men likevel. Finnes jo bøtter og spann av lademuligheter for denne bilen offentlig, og uansett har man jo UMC om man må lade hjemme en dag.  :)

Ellers er jeg lite overrasket over at noe av det mest populære tilbehøret ser ut til å bli matter. Kan heve interiøret betraktelig å bytte ut de kjipe greiene som følger med, for ikke å snakke om å beskytte bilen mot søl, skitt og tramping.

En annen ting som overrasker meg er hvor mange som har planlagt å foliere interiøret. Noen som vil fortelle litt mer om hva slags folie de skal bruke, og hvordan de skal få det installert? Gjøre selv?  :)

Balrog

key fob?
Bilen åpnes med et nøkkelkort - dvs et bankkort som du fint åpner bilen med mens det er i lommeboka.

Om du ikke gidder det styret det er å ta ut lommeboka og holde foran b-stolpen er det bare å koble telefonen til bilen som autoåpner og starter bilen.

Hva skal man med ladeadaptere? Alt du trenger følger med.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

anrefsah

Sitat fra: Jarv!s på mandag 18. februar 2019, klokken 11:52
Noen som vet om noen bra holdere til nettbrett/telefon for baksete? Viktig at unga blir underholdt under kjøreturen...  ::)
Jeg har kjøpt en slik, så den anbefalt av en med model X.
https://m.clasohlson.com/no/Targus-AWE77EU-universal-nettbrettholder-/38-6105

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA