Hovedmeny

Navn på bilen

Startet av TeslaSpire, lørdag 16. februar 2019, klokken 09:57

« forrige - neste »

TeslaSpire

Etter hva jeg har skjønt må alle Teslaer ha et navn (for gjenkjenning i app ol.)

Hadde vært interessant å høre hva dere har tenkt å kalle bilen deres. Mange har ventet lenge og hatt god tid til å være kreative... [emoji4]

Har sett eksempler som «Lille Blå» og «Tessa». Selv har jeg vurdert «Stormtrooper» siden jeg venter på hvit M3.
Barna mener «Billy» var et bra navn [emoji85]

DeepFu

Vurderer å være litt sånn krampekul og finne et navn fra en obskur Sci-Fi film/bok. Men har vel en mistanke om at den blir hetende konebilen i dagligtalen... :o
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

begiljen

Kona gir navn på bilene her i hus, de blir oppkalt etter sykdommer... Vår nåværende Nissan Leaf heter Claudicatio Intermittens, jeg har kortet det ned til Claudio.

Vistnok skal 3'ern hete Barlow, oppkalt etter Barlow's syndrome (mitral valve prolaps, en hjertesykdom).
-Tesla Model 3 LR AWD 2019
-Nissan Leaf 2013 (solgt)

Vesel

Tror det blir "Bjartleif", eller bare "Bilen".  :blank:
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

HermanGatevold

Sitat fra: begiljen på lørdag 16. februar 2019, klokken 10:08
Kona gir navn på bilene her i hus, de blir oppkalt etter sykdommer... Vår nåværende Nissan Leaf heter Claudicatio Intermittens, jeg har kortet det ned til Claudio.

Vistnok skal 3'ern hete Barlow, oppkalt etter Barlow's syndrome (mitral valve prolaps, en hjertesykdom).
Hva med gode gamle Cancer?

Toalmar

Tror min får navnet Tesla 3 da jeg bestemte dette i familierådet. Kona var ikke hjemme da rådet hadde møte. Eneste minuset er at kona har dobbeltstemme i disse rådsmøtene, og i tillegg mulighet til å avvise bestemmelser :+1: :+1: :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

magnetic

The Tesseract is actually a gateway to an entirely new world called Asgard/ELheaven
TusseLADDen går og an og bruke

Macnus

Vår E-Up heter Elleville Elfrid, og Teslaen vil visst hete Erotiske Eldar.. Alt i følge min fru..  :o

gruffalo

Det hvite lynet, aka white lightning :) siden den er hvit både utenpå og inni

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

E-tron 55 sportback 2022

HvemPrompa

Blir kort og greit "Tesla'n" her i huset...da vi har en Skoda Octavia ellers....Skoda'n og Tesla'n :)

18650

Sitat fra: begiljen på lørdag 16. februar 2019, klokken 10:08

Hehe, «røykeben» mao. Kona har humor.

Counterpointer

Jeg tror jeg kaller min for «P» [emoji39] tolk det som dere vil [emoji6]

Autowinder

Det må bli noe italiensk, så «Amore Odiata» siden kona hater Tesla, og jeg er ganske sikker på det snur etter noen turer bak rattet  :laugh:
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

ladov

Den første bilen til min kone het 'Gro' siden den var liten, rund og rød. Mulig vi må kalle denne 'Jens'. :P
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

chiller

Jeg syns ikke man burde gi bilen kvinnenavn, da får man jo bare problemer!
Jeg har derfor kalt min blå bil 'Aosuke'.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA