Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av EMN-student, torsdag 01. desember 2011, klokken 23:48

« forrige - neste »

EMN-student

Hei, vi er tre studenter fra Høgskolen i Buskerud som er med i et nasjonalt pilot-prosjekt om en åpen testarena for elektrisk mobilitet mellom Kongsberg – Drammen – Oslo. Her skal vi teste ut ulike teknologier som skal bidra til blant annet å skape en sømløs reise. Les mer her: http://nce-se.no/index.php/nyheter/nasjonalt_pilotprosjekt_for_globalt_samarbeid

Vi setter stor pris på alle innspill!

1. Hvilke utfordringer er det med dagens teknologi for utvikling av elektriske transportmidler?

2. Hvilke muligheter finnes her?

3. Sett fra et samfunnsperspektiv, hva kan en elektrisk transportflåte bidra med?

4. Hvordan kan vi løse trafikkproblemene som kommer av pendling inn og ut av byene?

5. Gitt at testområdet er testområdet Kongsberg-Drammen-Oslo, hva er det viktigste for at vi skal få til et elektrisk transportsystem og løse trafikkutfordringene i testområdet?


Takk for alle bidrag. Hilsen Mona, Kenneth og Tor Erik

El rayo

Sitat fra: EMN-student på tirsdag 22. november 2011, klokken 11:39
4. Hvordan kan vi løse trafikkproblemene som kommer av pendling inn og ut av byene?
Avstanden mellom boliger og arbeidsplasser bør reduseres. Det er for mange arbeidsplasser og for få boliger i Oslo.
Motsatt andre steder.

En teoretisk mulighet er at bedriftene har leilighetskomplekser til alle arbeiderne i gangavstand fra bedriften. Men det lar seg neppe gjøres i praksis i dagens Norge.

Sitat fra: EMN-student på tirsdag 22. november 2011, klokken 11:39
5. Gitt at testområdet er testområdet Kongsberg-Drammen-Oslo, hva er det viktigste for at vi skal få til et elektrisk transportsystem og løse trafikkutfordringene i testområdet?
Dagens elektriske biler klarer fint den distansen med lading på jobb og hjemme. Kan man ikke lade på jobb er det fremdeles mulig å kjøre Kongsberg - Oslo - Kongsberg med noen av dagens elbiler.
Selv kjørte jeg en periode daglig Oslo - Drammen og retur og det var problemfritt med min nå 11 år gamle elbil.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA