Eviny ladestasjoner

Startet av Lars_F, mandag 11. februar 2019, klokken 15:12

« forrige - neste »

OlaM

Veldig bra sted med AC-lading når man skal bruke litt tid der. Kan forøvrig nevne at jeg kjøpte en Levi's til 620 kr som kostet €60 på samme outlet-konsept i Soltau, Tyskland, så prisene er gode i butikken om enn litt stive på ladingen.  ;D
'21 3LR

Gazer75

Ser ein Alti Nordfjordeid i Bilkraft appen. Der er den plassert på nordhjørnet av senteret. Er det feil og er dette oppgradering av det som var Mer tidlegare, altså på same plass?
2020 e-Golf (2023-)

Vix

Sitat fra: Gazer75 på lørdag 16. september 2023, klokken 02:48Ser ein Alti Nordfjordeid i Bilkraft appen. Der er den plassert på nordhjørnet av senteret. Er det feil og er dette oppgradering av det som var Mer tidlegare, altså på same plass?

I følge ChargeFinder så er Mer borte og Eviny har kommet i stedet.
Om det er på nøyaktig samme plass, vet jeg ikke... men det er i hvertfall på parkeringsplassen til senteret. Alti Nordfjord har en artikkel på hjemmesiden sin som bekrefter dette:
https://alti.no/nordfjord/artikler/eviny-ladere-hos-alti-nn/

2x22kw
50kw CCS/CHAdeMo
180kw CCS (2x90)
360kw CCS (2x180)

Gazer75

Er klar over at Mer er borte, men plasseringa av Eviny ladepunktet i Bilkraft appen var såpass langt borte at eg lurte på om det kunne vere ny plassering.

Driv og oppdaterer ladestasjonar i Openstreetmap så må vite kor den står. Vi brukar Nobil databasen til dette, men der er plasseringa ofte feil og ved kjøpesenter så er koordinatet ofte midt inni bygget.

Håpar Lars_F ser dette og kanskje har noko info ;)

PS! Ser ut til at denne ikkje er meldt inn til Nobil.
2020 e-Golf (2023-)

Gazer75

Ein anna eg slit med å finne info på er den ved Kilden Kjøpesenter i Stavanger. Punktet er plassert "bak" senteret på sørvest enden mot Haugåsveien, men reknar med at dei står inni p-hus på andre sida.
Ingen ekstra info i Nobil databasen og ingen treff ved søk på nett.
2020 e-Golf (2023-)

Lars_F

Sitat fra: Gazer75 på lørdag 16. september 2023, klokken 13:44Er klar over at Mer er borte, men plasseringa av Eviny ladepunktet i Bilkraft appen var såpass langt borte at eg lurte på om det kunne vere ny plassering.

Driv og oppdaterer ladestasjonar i Openstreetmap så må vite kor den står. Vi brukar Nobil databasen til dette, men der er plasseringa ofte feil og ved kjøpesenter så er koordinatet ofte midt inni bygget.

Håpar Lars_F ser dette og kanskje har noko info ;)

PS! Ser ut til at denne ikkje er meldt inn til Nobil.

Det stemmer at vi har overtatt Mer sin stasjon i Nordfjordeid. Plasseringen i Bilkraft er riktig, så sjekk der hvor vi er plassert. Vi overfører koordinatene automatisk til Nobil, så dersom de ikke har denne hos seg så kan det være feil på deres side. Jeg vet de har slitt litt med stasjoner vi har overtatt fra andre.
Jobber med hurtiglading i Eviny

Lars_F

Sitat fra: Gazer75 på lørdag 16. september 2023, klokken 18:47Ein anna eg slit med å finne info på er den ved Kilden Kjøpesenter i Stavanger. Punktet er plassert "bak" senteret på sørvest enden mot Haugåsveien, men reknar med at dei står inni p-hus på andre sida.
Ingen ekstra info i Nobil databasen og ingen treff ved søk på nett.

Ladestasjonen ved Kilden Kjøpesenter er plassert inne i p-huset. Jeg ser plasseringen i Bilkraft var litt uheldig, så jeg har endret det nå til innkjørselen til parkeringshuset. Det er også lagt inn tekst som henviser til p-huset.

Gazer75

Sitat fra: Lars_F på tirsdag 19. september 2023, klokken 12:32Det stemmer at vi har overtatt Mer sin stasjon i Nordfjordeid. Plasseringen i Bilkraft er riktig, så sjekk der hvor vi er plassert. Vi overfører koordinatene automatisk til Nobil, så dersom de ikke har denne hos seg så kan det være feil på deres side. Jeg vet de har slitt litt med stasjoner vi har overtatt fra andre.

Det kan den ikkje vere. I Bilkraft appen er den plassert inni bygget i det nordlige hjørnet. Mer stasjonen var langt frå dette punktet.
2020 e-Golf (2023-)

Gazer75

Sitat fra: Lars_F på tirsdag 19. september 2023, klokken 12:36Ladestasjonen ved Kilden Kjøpesenter er plassert inne i p-huset. Jeg ser plasseringen i Bilkraft var litt uheldig, så jeg har endret det nå til innkjørselen til parkeringshuset. Det er også lagt inn tekst som henviser til p-huset.

Er den oppe eller nede? Stasjonar i p-hus bør ha litt info i "description" feltet i Nobil databasen. Kan vere litt styr å finne dei om det ikkje er skilta godt.
Senteret her har to innkøyringar, ein går til andre etasje og ein til tredje.
2020 e-Golf (2023-)

RJK

Wow, Eviny for the win!

De har tydeligvis droppet prisen for lyn/hurtiglading til 4,99. Det er jo fantastisk! Da er de plutselig veldig aktuelle å bruke igjen!

https://elbil.no/dette-koster-hurtiglading/
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Gazer75 på tirsdag 19. september 2023, klokken 17:47
Sitat fra: Lars_F på tirsdag 19. september 2023, klokken 12:36Ladestasjonen ved Kilden Kjøpesenter er plassert inne i p-huset. Jeg ser plasseringen i Bilkraft var litt uheldig, så jeg har endret det nå til innkjørselen til parkeringshuset. Det er også lagt inn tekst som henviser til p-huset.

Er den oppe eller nede? Stasjonar i p-hus bør ha litt info i "description" feltet i Nobil databasen. Kan vere litt styr å finne dei om det ikkje er skilta godt.

Ganske utrolig at et kjøpesenter som har en nettside, og på den nettsiden har en egen side om parkering, og så har de ikke ett ord om ladestolper eller elbil. Utrolig. Har nok ikke svart belte i markedsføring.
Tesla Model Y                         2021-

RJK

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 20. september 2023, klokken 14:41
Sitat fra: Gazer75 på tirsdag 19. september 2023, klokken 17:47

Ganske utrolig at et kjøpesenter som har en nettside, og på den nettsiden har en egen side om parkering, og så har de ikke ett ord om ladestolper eller elbil. Utrolig. Har nok ikke svart belte i markedsføring.
Totalt enig. ++++++
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Ladet på den nye flotte Eviny-ladestasjonen på Tonstad, som har 200kW. Ladet så raskt som bilen kan ta i mot (Model Y), over 140kW.
Men da jeg skulle låse opp ladeporten etter lading så fikk jeg ikke dratt ut støpselet. Dette har aldri skjedd på en Tesla Supercharger. Det sto til og med på ladestasjonen en instruksjon på hva du skulle gjøre om du ikke fikk løst ut støpselet. Den måten funket ikke. Det som funket på en Model Y fra 2021 var å presse støpselet innover mot bilen samtidig som en med Tesla-appen trykket "Lås opp". Pressingen gjør at den tingen som låser fast støpselet får bevege seg friere, slik at opplåsingen blir vellykket. Prøvde ganske mange ting før jeg fikk til dette. Bare et tips til andre med Model Y som skal lade på (ny) Eviny-lader.

Ellers strålende fornøyd med laderen (farten) og prisen!
Tesla Model Y                         2021-

Lars_F

Noen har kanskje fått det med seg allerede, men i Oslo har vi nå åpnet flere nye ladestajoner. På Bryn Senter og CC Vest har vi installert flere 200 kW- og 360 kW lynladere, og på Bryn Senter er det også satt opp en del 22 kW AC ladere for de som vil lade litt saktere.

Ellers så har vi lagt til flere ladestajsoner i Agder, bl.a. Kyrkjebygd, Eikerapen og Bortelid. Nordover så har vi satt i drift Setermoen, Skogvatnet E10 og Leinesfjord.

I vest har vi gjort oppgraderinger på bl.a. Trengereid, Meny Os og Oppedal fergekai - alle steder med 200- eller 360 kW lynladere. På Trengereid har vi bygget om hele plassen og laget gjennomkjøringer og ladeøyer.

På Dombås har vi satt i drift flere 360 kW ladere, og på Bjorli kommer det også flere ladere i nærmeste framtid.

gte-bjørn

Bra med mer på Dombås, det ble fullt mens jeg ladet der lille julaften ifjor. Men er det flere totalt? 150 eller 360 kW spiller ingen rolle for meg da jeg ikke kan lade mer enn ca. 120. ::) Chargefinder viser 6 stk. 180, Bilkraft har ingen av disse men istedet 4 stk. 360 hvorav to står som ute av drift.  ???

Jeg ville heller hatt 6 stk. 180 enn 4 stk. 360....

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA