Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Laderutiner

Startet av Karlsbike, torsdag 01. desember 2011, klokken 10:31

« forrige - neste »

Karlsbike

Hei
Original dekk på min gamle El-jet er 135R13 på 4.5" felg, og jeg leser her at nyere Buddy har 145R13 (og 4.5" felg?), som sikkert funker på min også.
Tenkte jeg kunne gå for smale vinterdekk, men kanskje noe litt mer 'hårete' for sommerbruk (f.eks. 155/65R14 eller R13 på alufelger e.l.).
Er det noen har som har prøvet å sette 14" felger på en Kewet/Buddy?
Jeg skjønner at smale dekk gir lavere rullemotstand, men det hadde vært morsomt å gjøre den litt tøffere.
Alt vel,
Karl
2011 Tazzari Zero Evo
1992 El-jet2 72V NiCd (ca 10 000km kjørt)- til salgs

ØysteinBuddy

Har aldri sett Buddy med noe annet enn 13", men om du får veldig smale 14" og går ned på dekkprofilen burde ikke dette være noe problem.. Har selv kjørt med 165/70-13 på Buddy Classic, dette ser faktisk skikkelig stort ut på den bilen. Men da må du ha på noen spacere om du ikke liker subbelyder ;) Legg ut bilder om det blir noe!
X-div buddy
X-2xthink city
Nå- 2014 Nissan Leaf Tekna

eljet

Når man skifter dimensjon så må man følge innpress ikke skal forandres mer en 7 mm rulleomkretsen skal være innenfor 5 prosent
så er det bare å dra til med store felger du kan ha så brett du bare vil så lenge du er innen for skjermene, å stikker det ut så må du ha skjermbreddere

boltsirkel er 4x98 som er fiat sirkel, 4x100 så må man ha slingre bolter å gode
sentrerings ringer.

minuset med breie dekk er at du redusere rekkevidden,
men har du mer en nok rekkevide så lykke til.
Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

Karlsbike

Fikk tak i et sett med gamle Fiat piggdekk på stålfelg, 145x13, så får jeg se om jeg finner noe finere å sette på til våren...
Alt vel,
Karl
2011 Tazzari Zero Evo
1992 El-jet2 72V NiCd (ca 10 000km kjørt)- til salgs

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA