Hovedmeny

Betaling av sluttfaktura

Startet av Virelli, lørdag 09. februar 2019, klokken 17:22

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: Amoss på tirsdag 12. februar 2019, klokken 12:39
Oppdater oss her om hvordan dette går, eller om Tesla nekter å levere ut før pengene er på konto?
Står jo ganske tydelig på Final Invoice da: (sitat) "Betalingsbetingelser: Betalt i sin helhet 7 dager før utlevering."

Så hvis noen skal vente med å betale til de har sett og undersøkt bilen så blir det fort minst én uke lenger og vente.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Motorwatt

Vurderer å gjøre det samme når min tid kommer. Oppdater oss her om hvordan dette går, eller om Tesla nekter å levere ut før pengene er på konto?

Har du (endelig) bestemt deg for M3?  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Amoss

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 12. februar 2019, klokken 15:21
Har du (endelig) bestemt deg for M3?  :D

Ikke helt. Vil vurdere den opp mot i alle fall Model Y når den lanseres, og har ett øye åpent for Ioniq når/dersom den kommer med oppdatert batteri med nok rekkevidde for mitt bruk. Men sant nok, burde nok heller ha skrevet "om/når min tid kommer"

Men enn så lenge er Model 3 førstevalget, men "min tid" kommer uansett ikke før det har kommet noen mindre batterier, og om de aksepterer bankremisse ved utlevering er like aktuelt dersom det blir en Model Y.

Sitat fra: Elmo på tirsdag 12. februar 2019, klokken 15:20
Står jo ganske tydelig på Final Invoice da: (sitat) "Betalingsbetingelser: Betalt i sin helhet 7 dager før utlevering."

Så hvis noen skal vente med å betale til de har sett og undersøkt bilen så blir det fort minst én uke lenger og vente.

Ja, vet dette. Så det er akkurat derfor jeg spør om tilbakemelding på hvordan det går, eller om Tesla står hardt på den eksakte ordlyden du refererte til her.
Model S 85D

bno

Sitat fra: Elmo på tirsdag 12. februar 2019, klokken 15:20
Oppdater oss her om hvordan dette går, eller om Tesla nekter å levere ut før pengene er på konto?

1 hhv. 3 dagers returrett no questions asked burde da holde. Trenger ikke ta ut bilen om det ikke er i samsvar med "kriteriene."

Motorwatt

Noen som har sjekket om hvorvidt man kan bruke kredittkort? Det aksepteres iallfall i USA. Så kan man sperre utbetalingen hvis ikke alt er i orden.  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

S4e

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 12. februar 2019, klokken 17:09
Noen som har sjekket om hvorvidt man kan bruke kredittkort? Det aksepteres iallfall i USA. Så kan man sperre utbetalingen hvis ikke alt er i orden.  :D

De færreste har vel en kreditt grense over 100' - vanlig er 50'
Og glem ikke at Tesla legger opp til super effektiv utlevering der de sikkert bruker minimalt med tid pr. kunde.

Kan ikke alle dere som ikke er klar for et slikt opplegg vente til de starter mer normal utlevering? Slik at vi som bare vil ha bilen så fort som mulig kan få den i henhold til dette opplegget?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

chiller

Jeg reverseengineera hva det normale kontonummeret var utifra det internasjonale som var på fakturaen, og det fungerte utmerket.

lintho

Sitat fra: S4e på tirsdag 12. februar 2019, klokken 17:16

Og glem ikke at Tesla legger opp til super effektiv utlevering der de sikkert bruker minimalt med tid pr. kunde.

Kan ikke alle dere som ikke er klar for et slikt opplegg vente til de starter mer normal utlevering? Slik at vi som bare vil ha bilen så fort som mulig kan få den i henhold til dette opplegget?
Enig. Voldsomt mye viktigperer her [emoji58]
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

Carl Anton Stenling

Bruk av kredittkort medfører gjerne rundt 3 % gebyr som dekkes av forhandleren (Tesla). Derfor er det ikke vanlig å godta kredittkort for betaling av bil.
Debetkort (minibankkort) kan fungere. Jeg brukte det faktisk forrige gang jeg kjøpte bil. Imidlertid har ikke Tesla indikert at de aksepterer debetkort heller.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

jkirkebo

Sitat fra: S4e på tirsdag 12. februar 2019, klokken 17:16

Er over 50k uvanlig? Jeg har 3 kort med 100k limit og ett med 50k. Trodde 100k var ganske vanlig, man får jo lett det om man har hatt kortet en stund og alltid betalt evt. regninger i tide.

Jeg har til og med kjøpt kjøkken til 165k med kredittkort. Fordelte det på 2 kort og fikk bl.a en drøss bonuspoeng fra Norwegian ;)
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

HermanGatevold

Sier du det ja? Og ikke fått besøk av Hallgeir Kvadsheim heller?

GRS

Da var final invoice og vin dukket opp på min side. Men hele beløpet...

De har ringt to ganger og bekreftet at finans var reg. (gjennom Tesla) samt reg. andre ting (hjul+++)

Skal jeg da vente på  faktura på kun egenandel, eller regne ut riktig beløp og bare betale det inn på kontonr. og sende kopi av invoice til bank?
TM3P sort/sort

lintho

Sitat fra: GRS på tirsdag 12. februar 2019, klokken 21:00
Da var final invoice og vin dukket opp på min side. Men hele beløpet...de ringte og bekreftet at finans var reg. (gjennom Tesla). Skal jeg da vente på  faktura på kun egenandel, eller regne ut riktig beløp og bare betale det inn på kontonr. og sende kopi av invoice til bank?
Jeg overførte EK selv om det sto hele beløpet. Ringte Tesla senere for å si fra. Det var helt ok. De tok resten med DnB.
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

GRS

TM3P sort/sort

Slyng

En kamerat har har fått bekreftet at bilen kan betales med MasterCard, blir mye bonuspoeng

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA