Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vi som IKKE har fått VIN

Startet av torjze, lørdag 09. februar 2019, klokken 15:35

« forrige - neste »

tmn

@larsbanan89 VIN skal man få i grei tid før utlevering. Og forsikringa må være gyldig på utleveringstidspunkt - delivery sa jeg kunne ordne forsikring 1-2 dager før ev. utlevering av bil. De tar ikke høyde for om du har forsikring i god tid på forhånd mtp. prosessen :)
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

larsbanan89

Jeg har forsikring gjennom If.
Gikk helt fint for dem å bruke RN-nummer frem til jeg får VIN

Sent from my iPhone using Tapatalk

Pocoloco

Sitat fra: tmn på fredag 22. februar 2019, klokken 12:43
@larsbanan89 VIN skal man få i grei tid før utlevering. Og forsikringa må være gyldig på utleveringstidspunkt - delivery sa jeg kunne ordne forsikring 1-2 dager før ev. utlevering av bil. De tar ikke høyde for om du har forsikring i god tid på forhånd mtp. prosessen :)

Slik jeg har forstått det (av å lese erfaringer på forumet) fikk folk tidlig VIN når bilene ble "matchet" med bestilte konfigurasjon ved ankomst i Belgia. Nå skal klargjøringen og tildeling skje i Norge siden Tesla sa opp avtalen med de som klargjorde bilene i Zeebrugge.
SÅ... jeg trekker konklusjonen om at VIN-nr. vil bli oppgitt senere, og rett før leveringstidspunkt... Håper det ikke blir stress for enkelte å få ordne alt på kort varsel.
Lurt å få finans og forsikringstilbud klart en stund før :)

Andre ideer eller erfaringer som motsier teorien min?
Tesla Model ≡ 06.04.19

Elmo

Jeg fikk VIN i final invoice rett FØR bilen var kommet til Belgia. Siden har jeg ikke hørt noen ting. Jeg ringte igår og da sa de at bilen er på kaia i Drammen, men kunne ikke gi meg noe info om levering
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

gruffalo

Sitat fra: Elmo på fredag 22. februar 2019, klokken 15:20
Jeg fikk VIN i final invoice rett FØR bilen var kommet til Belgia. Siden har jeg ikke hørt noen ting. Jeg ringte igår og da sa de at bilen er på kaia i Drammen, men kunne ikke gi meg noe info om levering

jeg fikk VIN minst to uker før bilen var kommet til Europa, hvis det hjelper noe  ;)
E-tron 55 sportback 2022

EspenL1971

Sitat fra: Karma på fredag 22. februar 2019, klokken 15:01
Jeg har forsikring gjennom If.
Gikk helt fint for dem å bruke RN-nummer frem til jeg får VIN

Sent from my iPhone using Tapatalk

Samme med Sparebank1

Elmo

En liten ops til folk som bruker Chrome browser på PC.  Det kan være lurt å sjekke Tesla kontoen med IE !!

Jeg bruker vanligvis Chrome og jeg har sett både Credit Notes og Final Invoice på min Tesla konto med den tidligere.
Men for ca en uke siden så forsvant dokumentene og isteden kom bare ett "Retningslinjer for grått marked" dokument.

Men så, idag sjekket jeg tilfeldigvis Tesla kontoen min fra mobilen (med Chrome på Samsung S8) og der ser jeg alle dokumentene, og jammen har jeg også fått Final Invoice 2 med leveransedato :)
Fra PCn med chrome ser jeg fremdeles bare det gråmarked dokumentet (høyre på vedlagte bilde), men så forsøkte jeg med MS IE fra samme PC og da ser jeg alle dokumentene som fra mobilen (venstre på bildet) 
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Toalmar

Se der ja. Kanskje vi andre skal logge inn via en annen plattform for å være sikker på at vi vet alle dokumentene er der. Det har vi tid til da vi sitter her allikevel og venter og venter på den bilen.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Amoss

Sitat fra: Elmo på lørdag 23. februar 2019, klokken 15:47
En liten ops til folk som bruker Chrome browser på PC.  Det kan være lurt å sjekke Tesla kontoen med IE !!

OT: Generelt ville jeg være meget forsiktig med å anbefale akkurat IE. Spesielt nå som selv MS anbefaler å ikke bruke den :p

Men ja, å prøve en eller annen annen nettleser enn den vanlige behøver ikke være noe dumt råd.

Men hva skjer dersom du går inn der med Crome på PC'en din og trykker Ctrl+Shift+R ? Evnt gå inn på Innstillinger->Avansert->Slett nettleserdata og så relaste siden?
Model S 85D

Handyman

Sitter på en Mac nå og den viser det samme i Chrome og Safari.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Elmo

Sitat fra: Amoss på lørdag 23. februar 2019, klokken 16:25
OT: Generelt ville jeg være meget forsiktig med å anbefale akkurat IE. Spesielt nå som selv MS anbefaler å ikke bruke den :p
Jeg anbefaler ikke IE. Bare prøvde fordi jeg så mere på mobilen enn på PCn.

Men hva skjer dersom du går inn der med Crome på PC'en din og trykker Ctrl+Shift+R ? Evnt gå inn på Innstillinger->Avansert->Slett nettleserdata og så relaste siden?
Ctrl+Shift+R gjorde ingen forskjell.  Slett nettleserdata+F5 og jeg fikk fram dokumentene i Chrome også ??? :o

Men altså, budskapet var at hadde ikke jeg tilfeldigvis sjekket på mobilen idag så har jeg vært (u)lykkelig uvitende om at jeg har fått leveransedato.
eUp 2014 - solgt.

itje

Sitat fra: Elmo på lørdag 23. februar 2019, klokken 21:48
Jeg anbefaler ikke IE. Bare prøvde fordi jeg så mere på mobilen enn i på PCn.

Ctrl+Shift+R gjorde ingen forskjell.  Slett nettleserdata+F5 og jeg fikk fram dokumentene i Chrome også ??? :o

Men altså, budskapet var at hadde ikke jeg tilfeldigvis sjekket på mobilen idag så har jeg vært (u)lykkelig uvitende om at jeg har fått leveransedato.

Teknikere på Microsoft headquarters:
"What is happening in Norway? There is a sudden surge of Norwegians that are using IE, find out why"
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

Counterpointer

Autodidact

Sitat fra: knut.aulie på søndag 24. februar 2019, klokken 11:14
Sitat fra: Elmo på lørdag 23. februar 2019, klokken 15:47
"Retningslinjer for grått marked" dokument.

Hva står i denne?

Hva man kan og ikke kan forvente ved anskaffelse av Tesla utenfor deres kjernemarkeder, for eksempel i relasjon til reparasjoner, deler etc.

Håkon

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA