Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vi som IKKE har fått VIN

Startet av torjze, lørdag 09. februar 2019, klokken 15:35

« forrige - neste »

geirci2

Sitat fra: Ravna på tirsdag 19. februar 2019, klokken 18:04
Jeg har en bekreftelse på at lånet er innvilget i nettbanken. Denne er sendt til Tesla nå. Håper det holder. Det er dog de usignerte lånepapirene. Klarer ikke finne en versjon som er signert (signerte elektronisk).

Har du signert skal de signerte lånedokumentene (signert gjeldsbrev og signert salgspant) ligge i nettbankens postkasse. Signeringen finner du på siste side (hos meg på side 12 i gjeldsbrevet).
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.2.6
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

Ravna

Sitat fra: geircit2 på tirsdag 19. februar 2019, klokken 18:18
Sitat fra: Ravna på tirsdag 19. februar 2019, klokken 18:04
Jeg har en bekreftelse på at lånet er innvilget i nettbanken. Denne er sendt til Tesla nå. Håper det holder. Det er dog de usignerte lånepapirene. Klarer ikke finne en versjon som er signert (signerte elektronisk).

Har du signert skal de signerte lånedokumentene (signert gjeldsbrev og signert salgspant) ligge i nettbankens postkasse. Signeringen finner du på siste side (hos meg på side 12 i gjeldsbrevet).

Takk! Første gang jeg bruker DnB så dette var en opplagt brukerfeil. Nå skal alt være sendt så krysser fingrene.

GOS

Sitat fra: Ravna på tirsdag 19. februar 2019, klokken 16:49
Jeg fikk VIN-nummer fredag 15 februar og tidspunkt for levering 21. februar. Tidspunktet ble bekreftet igår på telefon og jeg fikk en påminnelse om leveringsavtale 21 februar på epost i dag. Jeg har imidlertid ikke fått final invoice enda. Lurer da på hvordan betalingen skal gjennomføres da DNB ikke vil gi en finansieringsbevis i pdf før jeg har fått final invoice.

DNB opplyste dog om at de kunne fikse dette ASAP på telefon når denne var mottatt. Litt usikkker på om jeg skal ringe Tesla for å få final invoice, eller om jeg skal satse på at det løser seg når jeg kommer dit. Noen som har noen tanker rundt dette?

Fiks det før så slipper du å spise av andre sin tid som kommer etter deg!
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Handyman

Til dere som nå HAR FÅTT VIN.....legg gjerne inn opplysningene her:
https://elbilforum.no/index.php?topic=44007.150

Mal:
Reservert dato:
Bestilt dato:
Eier Tesla fra før:
AWD eller Performance:
Lakkfarge:
Interiørfarge:
Utleveringssted:
Forventet utleveringsdato:
Andre interessante opplysninger:
VIN: ???XXX
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

HalvorV

Reservert 05.12.18
Bestilt 06.12.18 oppdatert med EAP 18.12.18
Ikke Tesla fra før
Performance, EAP, Deep Blue + sort
Oppringt en gang av Tesla, vinterhjul, finansiering og forsikringsspørsmål.
Kun fått depositumsfaktura og bestillingsavtale.
Alle opplysninger fylt inn på nett.
Levering i Stavanger

Estimert levering siste halvdel mars, ringte de i dag for å "mase" litt uten at de kunne komme med mer info.
Tesla Model Y Performance solgt, bensin er den nye vinen!

nikl

Tok en telefon til tesla i dag da jeg angret på valg av pigg i frykt for støy, og ønsket heller å gå for piggfritt.
De fikk ordnet dette, gikk over alt det andre, og fikk deretter beskjed om at jeg ikke hadde fått tildelt bil enda.

De kunne også opplyse om er at ingen får bilen utlevert i Drammen i Mars. De har leid hele varemessa på Lillestrøm og utlevering vil foregå der. Da blir det nok fart på sakene.

mrslovvo

Nå skal det iallefall være båtmesse i Lillestrøm 20.-24. mars, så hele varemessa kan de vel ikke ha booket, iallefall hele mars?

Reagerer på at de fremdeles ikke har endret estimert levering på Tesla sine nettsider nå i slutten av februar, når ikke de som har bestilt i desember engang har hørt noe om levering..

EspenL1971

Reservert dato:31.03.2016
Bestilt dato:06.12.2018
Eier Tesla fra før: Kjøpte når jeg flyttet sammen med kona høsten 2016
AWD eller Performance: P
Lakkfarge: Blå
Interiørfarge: Hvit
Utleveringssted: Drammen
Forventet utleveringsdato: Sist jeg ringte, sa hun midten av mars
Andre opplysninger: "Utferdiger faktura" endret til "Sender faktura", og 4x Credit notes forsvant for en stund siden

valgrind

Reservert dato: sommer 2018
Bestilt dato: 06.12.2018
Eier ikke Tesla fra før.
All standard (svart inne og ute), men 19" hjul og autopilot.
Utleveringssted: Drammen
De har aldri tatt kontakt. Jeg har ringt de og fikset med vinterdekk mm. Har tidligere hatt 2x Credit notes forsvant for en stund siden.

Noe som er litt intressant er at personer som har bestilt etter meg og brukt min ref.kode. har fått utleveringsdato i feburar.

Jonna

Bare lurte på om noen andre har tilsvarende situasjon som meg som vist i vedlagt bilde. Ser ikke ut som prosessen på mytesla går videre til steg 2 for meg, selv om jeg har lagt inn all kontaktinformasjon samt fylt ut "leveringssted, "innbytte", "betalingsmetode" og "registrering". Sitter med en følelse av at dette hvertfall ikke bidrar til at jeg er i fremre rekker i utleveringskøen  ::)

RBK

Jeg er kun på nr 2 men skal hente bil i morgen. Bil har fått reg nr så den er klar.
Anbefaler å bare vente også blir man kontaktet.
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Toalmar

Sitat fra: Jonna på torsdag 21. februar 2019, klokken 18:56
Bare lurte på om noen andre har tilsvarende situasjon som meg som vist i vedlagt bilde. Ser ikke ut som prosessen på mytesla går videre til steg 2 for meg, selv om jeg har lagt inn all kontaktinformasjon samt fylt ut "leveringssted, "innbytte", "betalingsmetode" og "registrering". Sitter med en følelse av at dette hvertfall ikke bidrar til at jeg er i fremre rekker i utleveringskøen  ::)
Ring dem!
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Spinner

Reservert dato:01.04.2016
Bestilt dato:05.12.2018
Eier Tesla fra før
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Hvit

Fått tlf om vinterdekk for noen uker siden, men ellers ikke hørt et kvekk. Har ringt de én gang, men de ante ingenting om hvordan det lå an med min bil. Sannsynligvis på vei var alt de kunne si...
Kun depositumsfaktura på Tesla kontoen og "Oversikt" er på første steg.

Kanskje jeg skal avbestille og bestille på nytt for å få fortgang i sakene :D

Frosty

Sitat fra: Jonna på torsdag 21. februar 2019, klokken 18:56
Jeg fylte ikke inn forsikringselskap før jeg trykket på "lagre" og satt derfor fast på steg 1. Ringte dem og fikk dem til å legge inn dette, gikk dermed umiddelbart til steg 2.

Magnus Hansen

Sitat fra: Spinner på torsdag 21. februar 2019, klokken 19:15
Reservert dato:01.04.2016
Bestilt dato:05.12.2018
Eier Tesla fra før
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Hvit

Fått tlf om vinterdekk for noen uker siden, men ellers ikke hørt et kvekk. Har ringt de én gang, men de ante ingenting om hvordan det lå an med min bil. Sannsynligvis på vei var alt de kunne si...
Kun depositumsfaktura på Tesla kontoen og "Oversikt" er på første steg.

Kanskje jeg skal avbestille og bestille på nytt for å få fortgang i sakene :D

Samme konfigurasjon her og fikk beskjed om sen mars levering når jeg fikk oppringning. Tror kanskje de har lagd for få av denne konfigurasjonen i forhold til etterspørselen?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA