Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vi som IKKE har fått VIN

Startet av torjze, lørdag 09. februar 2019, klokken 15:35

« forrige - neste »

Ravna

Sitat fra: torjze på mandag 18. februar 2019, klokken 16:48
Sitat fra: Ravna på mandag 18. februar 2019, klokken 13:21
Jeg bestilte 08.01 og fikk beskjed på beskjed på fredag om levering i Drammen førstkommende torsdag. Fikk VIN samme dag, men ikke noen final invoice. Tesla bekreftet leveringstidspunktet på telefon tidligere i dag.

Jeg solgte for øvrig en 2018 E-golf for tre uker siden. Det gikk ganske smooth på tross av stort utbud.

Hva er konfigurasjonen på bilen du har bestilt?

Long range, sort eksteriør og interiør. Autopilot.

torjze

Sitat fra: Ravna på mandag 18. februar 2019, klokken 17:27
Jeg bestilte 08.01 og fikk beskjed på beskjed på fredag om levering i Drammen førstkommende torsdag. Fikk VIN samme dag, men ikke noen final invoice. Tesla bekreftet leveringstidspunktet på telefon tidligere i dag.

Jeg solgte for øvrig en 2018 E-golf for tre uker siden. Det gikk ganske smooth på tross av stort utbud.

[emoji1360] Samme som jeg har bestilt. Bestilte 18.12.18 men min har i følge Tesla ikke kommer til Europa enda. [emoji23] - ikke til forkleinelse for deg, men for Tesla.

Ravna

Sitat fra: torjze på mandag 18. februar 2019, klokken 17:41
Sitat fra: Ravna på mandag 18. februar 2019, klokken 17:27

[emoji1360] Samme som jeg har bestilt. Bestilte 18.12.18 men min har i følge Tesla ikke kommer til Europa enda. [emoji23] - ikke til forkleinelse for deg, men for Tesla.

Veldig merkelig! Jeg ble veldig overrasket over at levering skjer så raskt, men tror fortsatt ikke helt på det. Som nevnt ikke fått final invoice enda. Har du også bestilt også bestilt levering i Drammen?

torjze

Er jo helt konge med så rask levering. Hvis det er bekreftet via telefon er det vel ingen grunn til å ikke tro på det. Dersom du ikke får den til avtalt tid har du jo en god sak for å få med serviceavtale eller noe sånt?

Vi andre som er glemt får bare vente tålmodig...

Dani3l

Hah, det var jammen rart. Jeg fikk først 22. februar på akkurat samme konfigurasjon, men senere byttet til 27. etter at jeg ringte for å bekrefte. Da sa damen på telefonen: "Hva? Har du fått e-post om det? Er du sikker? Det går jo ikke, men den er på vei. Skal prøve å få satt en dato til deg her nå da."  ::)
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

geirci2

2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.2.6
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

Kris_TM3

Sitat fra: geircit2 på mandag 18. februar 2019, klokken 20:47
Ja ja, slik går no dagan da  :laugh:

Jepp. Kjenner meg igjen der! Lille rød lar vente på seg.

Chisnate

Hadde ikke hørt noe etter at jeg ble ringt i januar og  hvor jeg ble antydet februar levering, tok en telefon til delivery og der var det flere ting de måtte fylle inn som jeg hadde oppgitt ved forrige samtale... så nå ble d grønt lys sa hun  :D bestilt rød performance med ap

Pocoloco

Ringte Tesla nå nettopp. Der gikk vi gjennom betalingsmåten, konfigurasjon og valg av vinterdekk. Deretter sa hun at da er alt klart til å "matche" en bil med mine specs slik at jeg får et VIN.nr samt final invoice.
Hun sa til slutt at bilen min var på "båt 6"  :D
Tesla Model ≡ 06.04.19

Krizz

Sitat fra: Pocoloco på tirsdag 19. februar 2019, klokken 10:53
Ringte Tesla nå nettopp. Der gikk vi gjennom betalingsmåten, konfigurasjon og valg av vinterdekk. Deretter sa hun at da er alt klart til å "matche" en bil med mine specs slik at jeg får et VIN.nr samt final invoice.
Hun sa til slutt at bilen min var på "båt 6"  :D

Det var sent? Når bestilte du?

Båt 6 har jo ikke gått fra SF enda

Pocoloco

Sitat fra: Krizz på tirsdag 19. februar 2019, klokken 11:29

Jeg bestilte 15.01.19
Hvor ser du det med båtnr og hvor de er?
Tesla Model ≡ 06.04.19

RuneW

Sitat fra: Pocoloco på tirsdag 19. februar 2019, klokken 12:01
Sitat fra: Krizz på tirsdag 19. februar 2019, klokken 11:29

Jeg bestilte 15.01.19
Hvor ser du det med båtnr og hvor de er?

Mulig man tar utgangspunkt i listen i dette regnearket:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/10Uh_GSkShwPPlrE5mOJcrkZ-T3NmLkLnTo6xqbdtaOI/edit#gid=0

Nummer 6 til EU (båt 10 i listen) er vel Grand Venus og den kan du følge her:

https://www.myshiptracking.com/?mmsi=351034000

Ligger vel fortsatt til kai i SF og er ventet i Zeebrugge 16 mars?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Fornybarbil

Jeg ringte delivery nå, og fikk bekreftet mistankene mine. Har ikke fått noe bil tildelt, og de antar slutten av mars. Midnight silver ass - drittfarge.

tmn

Sitat fra: Fornybarbil på tirsdag 19. februar 2019, klokken 12:17
Jeg ringte delivery nå, og fikk bekreftet mistankene mine. Har ikke fått noe bil tildelt, og de antar slutten av mars. Midnight silver ass - drittfarge.

Rød og ikke Performance her. Kanskje vi er.... på samme båt  :laugh: :laugh: :laugh:
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

Pocoloco

Sitat fra: RuneW på tirsdag 19. februar 2019, klokken 12:16
Ligger vel fortsatt til kai i SF og er ventet i Zeebrugge 16 mars?

Kommer neppe helt til Tromsø på to uker fra ankomst i Zeebrugge... Må antakelig vente til April, men får trøste meg med at jeg unngår vinter/snø problemene ihvertfall :D :D
Tesla Model ≡ 06.04.19

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA