Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vi som IKKE har fått VIN

Startet av torjze, lørdag 09. februar 2019, klokken 15:35

« forrige - neste »

oebakkom

Reservert 11.12.18
Bestilt 17.12.18
LR, blå+sort, EAP
Oppringt en gang av Tesla, men rakk ikke å ta den. Så ikke fått bekreftet vinterdekk ol.
Kun fått depositumsfaktura og bestillingsavtale.
Alle opplysninger fylt inn på nett.
"Bestilt" levering i Drammen.   

asbkar

Sitat fra: asbkar på lørdag 09. februar 2019, klokken 17:10
Reservert 31/3-2016
Bestilt 6/12-2018
LR, blå, hvit interiør, 18"/18" R3 piggfri, EAP
Ikke hørt annet enn den vanlige telefonen 10. januar om vinterdekk etc. Bare depositumsfaktura på min side.
Oppdatering fra Tesla i dag:
Du har desseverre ikke fått tidelt VIN nummer enda, men bilen din har estimert leveringstid i Mars.
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

golo

Reservert 23.07.18
Bestilt 06.12.18
Ikke Tesla fra før
AWD, Midnight silver+sort
Oppringt en gang av Tesla, vinterhjul, finansiering og forsikring
Kun fått depositumsfaktura og bestillingsavtale.
Alle opplysninger fylt inn på nett.
"Bestilt" levering i Drammen. 

Ringte i dag fordi jeg synes det er rart at folk som har bestilt i januar uten reservasjon har fått VIN og faktura. Han jeg snakket med sa at nesten alt info jeg har gitt før manglet. Måtte på nytt legge til vinterhjul, oppgi forsikring, finansiering og utleveringssted. Hadde fortsatt ikke VIN men skulle få sluttfaktura etter hvert.

Lynkjapp

Sitat fra: golo på onsdag 13. februar 2019, klokken 12:55
Han jeg snakket med sa at nesten alt info jeg har gitt før manglet. Måtte på nytt legge til vinterhjul, oppgi forsikring, finansiering og utleveringssted.
Har vinterhjulene vært opplistet under "Vis designdetaljer" på din Tesla-konto:
1. Hele tiden?
2. Før telefonsamtalen men ikke rett etter?
3. Kun etter telefonsamtalen?

Jeg ringte dem og fikk oppgitt at jeg ville ha vinterhjul. De dukket opp under "Vis designdetaljer" etter en uke og har vært der siden da. I tillegg fikk jeg oppgitt forsikringsselskap. Men jeg har ikke fått VIN eller FI.

golo

Sitat fra: Lynkjapp på onsdag 13. februar 2019, klokken 14:07
Har vinterhjulene vært opplistet under "Vis designdetaljer" på din Tesla-konto:

3. Kun etter telefonsamtalen

FML3

Reservert 21.12.17
Bestilt 13.12.18
Ikke Tesla fra før
Long Range-firehjuldsdrift, Solid Black lakk, 19-tommers Sport-felger, Alt svart Premium-interiør
Bestilt vinterhjul 19 tommer (via tlf og mail). Ikke oppringt av Tesla for noe annet.
Alle opplysninger fylt ut i dag (trodde man måtte gjøre dette når man fikk VIN.......)
Ingen VIN, ingen leveringsdato

Fornybarbil

Vinterhjulene mine ble lagt til på Teslasiden min etter jeg fikk "Bekrefter model 3-oppdateringen din"-mailen for en uke siden. Det var rundt tre uker etter den første og eneste telefonsamtalen. Ellers har jeg ikke hørt noe.

FML3

Fy f*** så irriterende. Virker som hver gang man ringer Tesla, så får man ny info.
Nå måtte jeg tydeligvis inngå ny låneavtale (pga. vinterhjul) samt manglet noe info registrert.
Ingen telefon, mail eller varsel om dette... Dette er rett og slett ræva. Jeg har da ventet over 1år (2017) for å ikke få bilen før folk som bestilte 2 mnd siden....

tmn

Sitat fra: FML3 på onsdag 13. februar 2019, klokken 15:09
Fy f*** så irriterende. Virker som hver gang man ringer Tesla, så får man ny info.
Nå måtte jeg tydeligvis inngå ny låneavtale (pga. vinterhjul) samt manglet noe info registrert.
Ingen telefon, mail eller varsel om dette... Dette er rett og slett ræva. Jeg har da ventet over 1år (2017) for å ikke få bilen før folk som bestilte 2 mnd siden....

Hehe, jeg ble også ringt nå av en hyggelig dame fra Tesla, en mnd etter sist de ringte. Hvor de beklaga for at vinterhjulønsket mitt ikke var behandla enda, men det skulle de ordne. Og spurte om jeg ville bake det inn i lånet. Og dobbeltsjekka leveringssted og slikt. Samme regla som sist, bare at denne gangen hadde de egentlig all info fra sist. Jeg har venta siden 1.april 2016 ;) Og flere i samme båt som bestilte allerede 31.mars 2016 :)

PS. enda ikke fått VIN eller indikasjon på leveringstidspunkt. Annet enn mars.
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

teslahennum

Reserverte 05.12.18
Bestilte 10.12.18
Har Tesla fra før av.
Endret lakkfarge 26.12.18

Bestilt hvit LR med hvitt interiør og 18" aero + EAP.
Kjøpt vinterhjul utenom.

Tesla prøvde å ringe en gang, da kunne jeg ikke ta den og siden har de ikke ringt.

Ringte delivery og de sier mars :)

EDIT:
Fikk Final Invoice og VIN 27.2

2021 Model 3 Performance - MIC

toresn

Reservert dato: 02.04.2016
Bestilt dato: 11.12.2018
Eier Tesla fra før: Nei
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Sort
Interiørfarge: Sort
Utleveringssted: Trondheim
Forventet utleveringsdato: Ukjent

Andre interessante opplysninger:

Har mottatt èn depositumsfaktura og tre kreditfaktura (credit note). Bestilte i utgangspunktet 19" sportshjul for sommer og 18" aero vinterhjul. Men, klarte ikke å venne meg til aero-hjulene (hverken med eller uten deksel), så 11. februar endret jeg bestillingen til 19" sportshjul også for vinter. Håper ikke det har veldig mye å si for leveringsdato ...

Sverreo

Reservert dato: 06.06.2017
Bestilt dato: 12.12.18
Eier Tesla fra før: Nei
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Hvit
Interiørfarge: Sort
Utleveringssted: Drammen eller Lillestrøm
Forventet utleveringsdato: Ukjent

Jeg har ikke fått noen telefon av Tesla ennå, så jeg ringte de nå. Jeg oppga at jeg skulle ha forsikring hos Tryg på Tesla-account, men det var nå borte så de måtte registrere det på nytt. Han kunne ikke svare på om det ble Lillestrøm eller Drammen levering, men sa leveringer i februar blir Drammen og leveringer i mars blir Lillestrøm, de informerte samtidig at de ville ringe i «god tid» for å informere om leveringstidspukt og sted.

Registrerte at jeg ønsket levering i Drammen på Tesla account, men nå vet jeg ikke hvor eller når det blir  :P

Lynkjapp

Nå har jeg ødelagt alt for meg selv ved å ringe og sjekke status og blitt fravristet informasjonen om at jeg ikke er i landet før den 19. mars. Så nå får jeg sikkert ikke bil før langt etter det. Burde holdt kjeft, fått forslag om noen dager før det og så bare meldt meg syk eller noe slik at de måtte holde bilen i noen dager, slik at jeg kunne troppe opp og hente bilen akkurat 19. mars. Dæng. :)

Fornybarbil

Heldigvis er det ingen ting som tyder på at de skal greie å lagre den informasjonen, Lynkjapp :D

Reflektor

Sitat fra: Lynkjapp på onsdag 13. februar 2019, klokken 16:34
Nå har jeg ødelagt alt for meg selv ved å ringe og sjekke status og blitt fravristet informasjonen om at jeg ikke er i landet før den 19. mars. Så nå får jeg sikkert ikke bil før langt etter det. Burde holdt kjeft, fått forslag om noen dager før det og så bare meldt meg syk eller noe slik at de måtte holde bilen i noen dager, slik at jeg kunne troppe opp og hente bilen akkurat 19. mars. Dæng. :)

Det er ikke helt ulikt meg, selv om jeg skal hjemom noen dager i slutten av februar og blir noen dager kortere borte. Holder bare kjeft og tar det når problemet dukker opp :)  Regner med at man selv kan være med å sette en endelig dato pluss minus noen dager hvertfall.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA