Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vi som IKKE har fått VIN

Startet av torjze, lørdag 09. februar 2019, klokken 15:35

« forrige - neste »

Nickelilltroll

Sitat fra: pets på mandag 18. februar 2019, klokken 10:47
Hvor mange er det som fortsatt ikke har hørt noe fra Tesla? Jeg reserverte i August 2018 og bestilte ved første anledning det var mulig. Har fulgt med kontinuerlig i hele januar/februar, men har ikke fått verken credit-notes, final-invoice eller VIN.

Akkurat samme som meg, tidlig 2018 reservasjon, bestilling 5. des. Har Tesla fra før...Ikke sett noe til annet enn depositumfaktura på "min side". Ingen credit, final el VIN.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

jkverneland

Jeg bestilte bil 21. januar. Har verken signert lån eller fått VIN. Men leveringsdato har jeg fått. Førstkommende torsdag skal bilen være klar til henting i Stavanger. Litt småstresset da jeg ikke en gang hadde lagt ut den eksisterende bilen på finn enda. Noen som trenger en e-golf 2018 eventuelt ønsker å overta bestillingen på en hvit Model 3 long range med autopilot og aero-felger?  :)

offpist

Sitat fra: jkverneland på mandag 18. februar 2019, klokken 11:11
Jeg bestilte bil 21. januar. Har verken signert lån eller fått VIN. Men leveringsdato har jeg fått. Førstkommende torsdag skal bilen være klar til henting i Stavanger. Litt småstresset da jeg ikke en gang hadde lagt ut den eksisterende bilen på finn enda. Noen som trenger en e-golf 2018 eventuelt ønsker å overta bestillingen på en hvit Model 3 long range med autopilot og aero-felger?  :)

Du må vel nødvendigvis fått final invoice, og da vil VIN stå der?
Hvordan skal du ordne med forsikring, uten VIN?
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

Pocoloco

Damn! Nå har jeg fått håpet tilbake. Jeg leste i går fra Tesla's FAQ "...Når får jeg mitt VIN(chassis)-nummer?
Omtrent 5-6 uker før planlagt produksjon får din Tesla et VIN-nummer (Vehicle Identification Number) som vises din i Tesla-konto. Forsikringsselskapet trenger de seks siste sifferne i VIN-nummeret for opprettelse av bilforsikring før bilen leveres...."

Jeg var redd bilen min ikke kom til å komme før april måned mtp produksjonstiden og 4-6 ukers frakt, MEN nå ser jeg at alt er mulig :P
Tesla Model ≡ 06.04.19

offpist

Jeg så på facebook en som bestilte 31. januar som allerede hadde fått final invoice og VIN.
Og vi veit jo at Tesla ønsker mest mulig leveringer 1. kvartal så alt er mulig. Men da må de rimelig raskt få opp tempoet.

Den beskrivelsen i FAQ som du beskriver er jo slik de har gjort det med S og X men med Model 3 så pøser de bare på med produksjon og tildeler biler litt etter hvert underveis.

Man kan jo forestille seg hvor mange kanselleringer og endringer det er underveis fra kundene sin side hver eneste dag. Så fra å vente på final invoice kan man gå til "din bil kan hentes på torsdag" rimelig fort.
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

jkverneland

Sitat fra: offpist på mandag 18. februar 2019, klokken 12:09

Du må vel nødvendigvis fått final invoice, og da vil VIN stå der?
Hvordan skal du ordne med forsikring, uten VIN?

Nei, jeg har verken fått final invoice eller VIN. Forsikringsselskapet sa bare at jeg skulle gi de VIN så fort jeg fikk det så skulle de fikse detaljene i løpet av noen minutter.

jkverneland

Sitat fra: offpist på mandag 18. februar 2019, klokken 12:30
Jeg så på facebook en som bestilte 31. januar som allerede hadde fått final invoice og VIN.
Og vi veit jo at Tesla ønsker mest mulig leveringer 1. kvartal så alt er mulig. Men da må de rimelig raskt få opp tempoet.

Den beskrivelsen i FAQ som du beskriver er jo slik de har gjort det med S og X men med Model 3 så pøser de bare på med produksjon og tildeler biler litt etter hvert underveis.

Man kan jo forestille seg hvor mange kanselleringer og endringer det er underveis fra kundene sin side hver eneste dag. Så fra å vente på final invoice kan man gå til "din bil kan hentes på torsdag" rimelig fort.

Kan se ut som det er noe sånn som har skjedd hos meg. Satser på å bli kvitt golfen fort så kan det fort bli model 3 til helga  8)

Lynkjapp

Husker jeg riktig at jeg så noen her eller på FB som sa at de hadde fått VIN og beskjed om at bilen var på Glovis Courage? Hvis de faktisk gir ut VIN i så god tid så vil det bety at vi som ikke har fått VIN ennå risikerer at det er minimum fem uker til levering. Kjeeedelig.

ok67

Sitat fra: jkverneland på mandag 18. februar 2019, klokken 12:49
Kan se ut som det er noe sånn som har skjedd hos meg. Satser på å bli kvitt golfen fort så kan det fort bli model 3 til helga  8)
Kanskje litt OT, men med tanke på at det ligg over 1000 e-golf på Finn for øyeblikket bør du kanskje vere forberedt på at det kan ta litt tid...
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

paulkristian

Bestilte 4. april 2016.
Fortsatt ikke fått final invoice, vin eller leveransedato.
Ringte dem forrige uke og de sa at bilen var i Europa, mer kunne han ikke se i systemet  :'(

Krizz

De vil ikke gå ut med informasjon til kunder før de vet sikkert ang levering.

ICO har hatt streik og tesla har selv tatt over, derfor er det litt logistikk problemer.

De fleste av de som skriver her har allerede bilen sin i Belgia og vil bli oppdatert fortløpende.

Fornybarbil

Nå missa jeg en oppringing fra Tesla etter å ha ventet helspenn i over en måned..

Noen som har opplevd det samme? Når ringte de på nytt?

Ravna

Jeg bestilte 08.01 og fikk beskjed på beskjed på fredag om levering i Drammen førstkommende torsdag. Fikk VIN samme dag, men ikke noen final invoice. Tesla bekreftet leveringstidspunktet på telefon tidligere i dag.

Jeg solgte for øvrig en 2018 E-golf for tre uker siden. Det gikk ganske smooth på tross av stort utbud.

Toalmar

Sitat fra: jkverneland på mandag 18. februar 2019, klokken 12:49
Satser på å bli kvitt golfen fort så kan det fort bli model 3 til helga  8)
Vi får tro du har rett. Begynte tidlig med å selge min I3, det tok dessverre lang tid. Fikk ett tilbud rett etter jeg la den ut av en oppkjøper, men jeg syntes prisen var noe lav og etter signaler fra min forhandler burde bilen gå for en god pris. Den gang ei. Jeg følte markedet svært tregt.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

torjze

Sitat fra: Ravna på mandag 18. februar 2019, klokken 13:21
Jeg bestilte 08.01 og fikk beskjed på beskjed på fredag om levering i Drammen førstkommende torsdag. Fikk VIN samme dag, men ikke noen final invoice. Tesla bekreftet leveringstidspunktet på telefon tidligere i dag.

Jeg solgte for øvrig en 2018 E-golf for tre uker siden. Det gikk ganske smooth på tross av stort utbud.

Hva er konfigurasjonen på bilen du har bestilt?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA