Hovedmeny

Vi som IKKE har fått VIN

Startet av torjze, lørdag 09. februar 2019, klokken 15:35

« forrige - neste »

Sygebanan

Sitat fra: Rsk1 på onsdag 27. februar 2019, klokken 19:25
Fikk mail jeg også. Bekreftet at jeg IKKE skulle ha vinterdekk. Fikk igjen en ny mail om at testla bekrefter oppdateringen min, og at jeg kunne gå videre til neste steg i bestillingsprosessen. Ser nå at bestillingsavtalen er endret til å inkludere vinterdekk. For noe rot. Andre som har opplevd det samme?

Skjedde det samme her. Vinterdekkene jeg huket av for at jeg ikke ville ha er nå lagt til i bestillingen  :)

Reflektor

Reservert dato:01.04.2016
Bestilt dato:13.12.2018
Eier Tesla fra før: Nei
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Blå
Interiørfarge: Sort
Dekk: 18
Vinterdekk bestilt: Ja

Har en bestillingsavtale uten vinterdekk og depositumsfaktura. Virker umulig å få noe skriftlig bekreftelse på at jeg faktisk har bestilt vinterdekk. Har gått 5 uker nå og har etterlyst det. De sier alt er i orden så får bare stole på det, men hadde foretrukket å ha det skriftlig. Det fremstår tydeligvis komplett umulig. Siste fyren jeg snakket med tilbød å bake de inn i lånet. Skulle gå automatisk, trengte ikke signere på nytt, men har ikke noe å vise til som bekrefter det heller.

begiljen

Sitat fra: Reflektor på torsdag 28. februar 2019, klokken 09:48
Reservert dato:01.04.2016
Bestilt dato:13.12.2018
Eier Tesla fra før: Nei
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Blå
Interiørfarge: Sort
Dekk: 18
Vinterdekk bestilt: Ja

Har en bestillingsavtale uten vinterdekk og depositumsfaktura. Virker umulig å få noe skriftlig bekreftelse på at jeg faktisk har bestilt vinterdekk. Har gått 5 uker nå og har etterlyst det. De sier alt er i orden så får bare stole på det, men hadde foretrukket å ha det skriftlig. Det fremstår tydeligvis komplett umulig. Siste fyren jeg snakket med tilbød å bake de inn i lånet. Skulle gå automatisk, trengte ikke signere på nytt, men har ikke noe å vise til som bekrefter det heller.

Har du sjekket om du har fått vinterdekkene dine lagt inn under "Vis designdetaljer"? Hos meg ser det ut som i skjermdumpet. Jeg mangler forøvrig fremdeles FI og VIN.
-Tesla Model 3 LR AWD 2019
-Nissan Leaf 2013 (solgt)

Reflektor

Har sjekket alt. De er ikke der. Sendt 6 mail til  Tesla via på alle kontaktformer jeg har kommet over. På engelsk og norsk samt ringt 4 ganger. Får ikke svar på mail og på telefon skal det bli gitt beskjed til noen som skal oppdatere, det skjer bare ikke. Har forsøkt å gi beskjed om dette og andre ting som ikke stemmer, blant annet at jeg ikke mottar noe info overhodet av det jeg ser andre mottar, men har hatt lite suksess så langt.

Pocoloco

Har nettopp fått e-post: "Din bestilling er endret, Neste trinn..."
I går valgte jeg NEI for vinterdekk. I dag fikk jeg ny ordrebekreftelse med oppdattert beløp MED vinterdekk som jeg sa nei både på tlf og i excel-skjema fra gårsdagens e-post... What to do now? jeg gir opp... :P
Tesla Model ≡ 06.04.19

Autowinder

Sitat fra: Reflektor på torsdag 28. februar 2019, klokken 10:14
Har sjekket alt. De er ikke der. Sendt 6 mail til  Tesla via på alle kontaktformer jeg har kommet over. På engelsk og norsk samt ringt 4 ganger. Får ikke svar på mail og på telefon skal det bli gitt beskjed til noen som skal oppdatere, det skjer bare ikke. Har forsøkt å gi beskjed om dette og andre ting som ikke stemmer, blant annet at jeg ikke mottar noe info overhodet av det jeg ser andre mottar, men har hatt lite suksess så langt.
Ringte én gang i starten av februar 21959212 og endte i utlandet, fikk svar med en gang, spurte om å legge til vinterhjul etter jeg var innom min side og fylt ut alt som var mulig.  Etter det er alt gått på skinner, et par ekstra credit notes, men alt stemmer.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

J.Lafton

Nå fikk jeg mail om å fullføre alt. Men trykker jeg på linken kommer jeg bare på min side. Å der er det ingen ting å få gjort
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

Reflektor

Sitat fra: Autowinder på torsdag 28. februar 2019, klokken 10:53
Sitat fra: Reflektor på torsdag 28. februar 2019, klokken 10:14
Ringte én gang i starten av februar 21959212 og endte i utlandet, fikk svar med en gang, spurte om å legge til vinterhjul etter jeg var innom min side og fylt ut alt som var mulig.  Etter det er alt gått på skinner, et par ekstra credit notes, men alt stemmer.

Da er vi vel inne på kjernen. Det forklarer greit hvorfor noen er rimelig godt fornøyd, mens andre ikke er like happy. Ikke til deg, men generelt så blir andres problemer glatt avfeid og man bruker sine egne positive erfaringer til å nærmest benekte at andre nødvendigvis ikke har hatt noen god opplevelse. For meg har det så langt fremstått som en absurd blanding av god dag mann økseskaft og hotel i særklasse. Er ikke spesielt kravstor og slutten av mars passer meg helt greit. Folk «sniker i køen» ja,ja. Litt ureint trav, men skjønner at det er volum som teller mest nå. Men selve prosessen jeg har opplevd så langt har rett og slett skremt meg litt. Jeg som egentlig bare vil ha en elektrisk bil med lang rekkevidde, nybilgaranti og et problemfritt bilhold. Tør jeg virkelig dette?

Pocoloco

Sendte e-post med en gang om at vinterdekk var lagt på uten at jeg bestilte det. kom ny oppdatering 5 min senere med riktig utstyr. Håper FI og VIN er rundt hjørne  :+1:
Tesla Model ≡ 06.04.19

larsbanan89

Jeg stusser også litt over trangen enkelte har til å forsvare Tesla for en hver pris.
Når man betaler +/- 500.000 for et produkt bør det ikke være for mye å be om at de har LITT orden i sakene sine.
Når det er sagt tar jeg det meget lungt og har ikke dårlig tid, ei heller er jeg i dårlig humør 8)
Men det sier seg selv at enkelte har grunn til å være misfornøyd med PROSESSEN når man gleder seg og i mange tilfeller har lagt ut (le: lånt Tesla penger) penger i lang tid.

begiljen

Siden jeg ikke har fått Final Invoice enda ringte jeg til Tesla i dag. Pratet med en hyggelig dame som kunne opplyse om at jeg faktisk hadde fått tildelt bil/VIN. Hun ville dog ikke gi meg VIN over telefonen, da det i noen tilfeller kunne endre seg frem til FI var sendt ut. Jeg spurte i samme slengen hvor bilen min befinner seg nå, og hun kunne opplyse at denne var på båten som ankommer Drammen til helgen! Hun estimerte også at jeg skulle få FI innen denne uken/tidlig neste uke.
-Tesla Model 3 LR AWD 2019
-Nissan Leaf 2013 (solgt)

J.Lafton

Sendte mail til Tesla og fikk beskjed at alt var iorden, så skulle bare se bort fra mailen.
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

Jarv!s

Jeg fikk plutselig i går final invoice og i dag credit note. Håper dette tyder på at det snart skjer noe for min del!
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

golo

Jeg ble lei av å vente på tildeling av bil  >:(. Har også blitt i tvil om Tesla er riktig selskap å kjøpe bil av, sendte derfor e-post om kansellering av min bestilling. Får beholde dieselbil litt til.

Handyman

Sitat fra: golo på torsdag 28. februar 2019, klokken 16:30
Jeg ble lei av å vente på tildeling av bil  >:(. Har også blitt i tvil om Tesla er riktig selskap å kjøpe bil av, sendte derfor e-post om kansellering av min bestilling. Får beholde diesel bil litt til.
Kondolerer for tapet ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA