Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vi som IKKE har fått VIN

Startet av torjze, lørdag 09. februar 2019, klokken 15:35

« forrige - neste »

las^se

Sitat fra: erikkr på mandag 25. februar 2019, klokken 14:43
Sitat fra: las^se på mandag 25. februar 2019, klokken 14:42
Sitat fra: erikkr på mandag 25. februar 2019, klokken 14:40
Må ha blitt tildelt en bil fra noen som har angret seg. Snakket med tesla nettopp og fikk vite at jeg hadde blitt tildelt VIN og at bilen forlot Zeebrugge 13.02.. La inn min bestilling 10.02 så dette føles litt merkelig.
Fikk vite at jeg mest sannsynlig får levering før det oppgitte tidsrommet jeg fikk på sms (14/3 - 27/3) også.
Med tanke på hvor surrete tesla er kan jeg vel ta alt med en klype salt..

Går an å være heldig :) Hva er din konfigurasjon?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Midnight silver
Svart interiør
EAP
18" aero sommer
18" aero piggfri vinter

Lik min config det [emoji23] Men nå spiller jeg ikke lotto, så venter i «køen» jeg sammen med de andre som bestilte før deg. [emoji3060]

PS: Ingen hast for min del, så håper det stemmer! Gøy med overraskelser!

#teslasurr

Sent from my iPhone using Tapatalk
VW e-up! -14

FML3

Tesla er jo HELT elendig på dette. Vurderer faktisk avbestille min Model 3 (som jeg bestilte i 2017) i sinne. Dette sier vel om hvilken service man får fremover også....

Nå ringte jeg Tesla for typ 8'ende gang på 2 uker, fordi jeg fikk 2 meldinger i dag. En på italiensk og en på norsk.... Begge med ulike utleveringssteder.

Spurte hvor det ble av VIN og sluttfaktura. Hun trengte fødelsnummeret mitt før det kunne skje. Jeg har fått bekreftet 5+ ganger de siste ukene at ALT var klart. Så plutselig mangler det igjen. Hva fan er det pisset her?

Folk som bestiller i 2019 og får bil direkt?

ELENDIG

Model3

Fikk i dag tekstmelding på Italiensk om at Final Invoice vil bli synlig på Teslakontoen om kort tid og at bilen ville bli utlevert mellom 16-25 mars i Bergen. Noen andre med tilsvarende tekstmelding? Litt spes at det kommer på Italiensk, hadde de ikke nevnt at det gjaldt levering i Bergen hadde jeg tatt det med en klype salt....

itje

Sitat fra: Model3 på mandag 25. februar 2019, klokken 15:31
Fikk i dag tekstmelding på Italiensk om at Final Invoice vil bli synlig på Teslakontoen om kort tid og at bilen ville bli utlevert mellom 16-25 mars i Bergen. Noen andre med tilsvarende tekstmelding? Litt spes at det kommer på Italiensk, hadde de ikke nevnt at det gjaldt levering i Bergen hadde jeg tatt det med en klype salt....

hel tråd om dette her: https://elbilforum.no/index.php?topic=44547.0
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

Fornybarbil

Nå har Teslasiden min endret seg, og fanene for leveringsadresse osv. har blitt mulig å redigere igjen.

Har det skjedd noe hos andre? Har enda ikke fått VIN eller noe annet enn depositumfaktura. Det later til at de vil jeg skal søke om lån på nytt?

Stian Ekerheim

Det samme skjedde hos meg idag. Jeg søkte og signerte låneavtale elektronisk i starten av desember (før vinterdekk ble lagt til bestillingen over telefon).
Nå ser siden min plutselig slik ut.

robinbj

Det samme har skjedd på siden min. Sitter i kø på Teslaphone nå for å prøve å bli klokere. Noen andre som har mistet lånet, som har hørt med Tesla enda?
2015 VW e-Golf, Hvit, Har alt untatt Lane assist, Ambient lys og innfellbare speil.

2017 Hyundai Ionic, Svart, Teknikk, Skinn

asbkar

Fikk det samme for noen uker siden, da fikk jeg som svar:
"Du trenger ikke å sende inn kredittsøknad på nytt. Alt skal være i orden fra din side og det er bare å avvente telefon fra oss vedrørende levering av bilen din snart!"
Jeg hoppet også litt frem og tilbake mellom stegene, var først for noen få dager siden jeg hoppet frem til at steg 3 er sjekket av.
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

SurSnasen

Mens jeg venter på VIN drikker jeg vin. Men nå er vin-skapet snart tomt, og VIN lar ennå vente på seg.

Reservasjon 1. april 2016, ingen Tesla fra før, og bestilling sendt i samme øyeblikk jeg fikk mailen fra Tesla om at jeg kunne bestille i desember. Begynner å bli temmelig lei av å vente, og ingen kan si noe som helst om når jeg kan forvente min. I mellomtiden ser det ut til at mange av de som ikke hadde reservasjon, men som la inn bestilling etter at det ble åpnet for det, får seg bil i disse dager, eller i det minste har fått vite når de får sin.

De siste ukene har det følgende stått på mine Tesla-sider: "Neste steg. Vi sender deg faktura, og tar kontakt for betaling."

Men når de skal levere ut 3000++ biler i mars så spørs det om jeg i det hele tatt gidder å få en stress-levert bil...

Jonna

Ditto her. Sendte de en epost om det var nødvendig å gå gjennom denne prosessen på nytt, sa jeg hadde gjeldsbrev liggende klart i nettbank hvis de trengte dokumentasjon. Trodde Tesla kunne se at dette var i orden fra deres side gjennom samarbeidet de har med DNB. Det lukter litt "feil i automatikken i systemet" av denne..

Jarv!s

Ser fler som har bestilt i 2019, som har fått VIN og bekreftet utlevering..
Hvorfor er det så stort sprik på dette? Jeg trenger "sårt" bilen snart, men fortsatt ingen info. Har ringt inn og spurt men fikk bare beskjed om at det ville komme om 1-2 uker mer info...
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Fornybarbil

Det er tilbake til normalt nå hos meg i hvert fall. Satser på at det betyr at de finner bil til meg  :+1:

Normalt er ingen VIN, kun depositumfaktura og SMS i går med utlevering 16-28mars.

ganton

Sitat fra: StianSoppsan på tirsdag 26. februar 2019, klokken 08:49
Mens jeg venter på VIN drikker jeg vin. Men nå er vin-skapet snart tomt, og VIN lar ennå vente på seg.

Reservasjon 1. april 2016, ingen Tesla fra før, og bestilling sendt i samme øyeblikk jeg fikk mailen fra Tesla om at jeg kunne bestille i desember. Begynner å bli temmelig lei av å vente, og ingen kan si noe som helst om når jeg kan forvente min. I mellomtiden ser det ut til at mange av de som ikke hadde reservasjon, men som la inn bestilling etter at det ble åpnet for det, får seg bil i disse dager, eller i det minste har fått vite når de får sin.

De siste ukene har det følgende stått på mine Tesla-sider: "Neste steg. Vi sender deg faktura, og tar kontakt for betaling."

Men når de skal levere ut 3000++ biler i mars så spørs det om jeg i det hele tatt gidder å få en stress-levert bil...
Samme her. I tillegg har jeg ikke fått noen telefon fra Tesla. Sa vel tidligere i tråden at jeg ville vente ut og se hvor lang tid det tok, men krøp til korset og ringte de. De mente de hadde forsøkt å ringe meg, første gang dagen etter bestillingen, merkelig... med mindre de har brukt akkurat samme fyr som tidligere har prøvd å selge meg noe (som jeg blokkerer) så høres det rart ut, men nok om det. Det ble lagt inn vinterdekk og sendt til fakturaavdelingen som skulle kontakte meg innen en uke ang leveringsdato. Gått halvannen uke nå. Ifølge det jeg leser her så liten vits i å ringe å spørre om dato, så tilbake til ventemodus.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19, solgt 2024)
Tesla model Y performance juli 2024

Olings

Det som er mest frustrerende er hvor vilkårlig de deler ut bilene. Ser ikke ut til å ha noen som helst sammenheng med når du bestilte ihvertfall. Burde kanskje la være å lese på forumet her for hver gang jeg leser om at noen har fått utleveringsdato etc på bilen sin så blir min tålmodighet satt på prøve. Samtidig er det gøy å lese all informasjonen som deles her. Har sendt ny mail til Tesla i dag, så får vi se hva som skjer.

Motorwatt

Sitat fra: ganton på tirsdag 26. februar 2019, klokken 11:13
De mente de hadde forsøkt å ringe meg, første gang dagen etter bestillingen, merkelig... med mindre de har brukt akkurat samme fyr som tidligere har prøvd å selge meg noe (som jeg blokkerer) så høres det rart ut, men nok om det.

Tesla bruker 21x xx xxx-nummer. Disse 21-numrene er noen lugubre saker. Har blokkert 22 stk. numre på denne serien, og tok dessverre også med meg Tesla.

Dette sier Telenor:

Sleipe triks
Ringer du et geografisk nummer, kommer du i de fleste tilfeller til en privatperson eller en bedrift. Men den siste tiden har vi sett at teletorgtilbydere har begynt å bruke telefonnumre som begynner på 21 og 23. Dette er tjenester med en minuttakst på over 20 kroner, og som tidligere hadde 829-numre.

-Dette er aktører vi ikke har noe kontroll over, sier Kristin Paus i Telenor Link. Hun forklarer at dette er vanlige abonnenter som på egen hånd fakturerer og formidler tjenesten.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA