Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Elon Musk i Oslo nå. Service Review.

Startet av Motorwatt, lørdag 09. februar 2019, klokken 15:19

« forrige - neste »

TeslaKriss

Tenker og ta meg en tur til Skøyen og se om det er mulighet for og ta et lite bilde

Sandvika

Sitat fra: TeslaKriss på søndag 10. februar 2019, klokken 15:13
Tenker og ta meg en tur til Skøyen og se om det er mulighet for og ta et lite bilde
Eller bare la fyren gjøre det han er der for å gjøre...

hELgenen

Noen tenker på mannen som en gud eller rockestjerne

https://www.dn.no/motor/tesla/bil/ola-elvestuen/elon-musk-i-norge-etter-service-trobbel/2-1-539966

"Jeg er her for å takke Elon Musk for bilen jeg har fått, sier Fernardo Antunes til DN."

Personlig synes jeg det er litt drøyt med slik personkult - vil jo anta an mannen betalte for bilen...
Det er jo Elon som skulle takke her......Faktisk skulle han unnskylde for alle problemer....

o.b.lix

Sitat fra: hELgenen på søndag 10. februar 2019, klokken 16:38
vil jo anta an mannen betalte for bilen...

Det er mange som vil betale for andre biler, men det får ikke lov til, som for eksempel 2 års ventetid på Kona.

Dessuten så hadde f.eks. aldri E-tron kommet, hadde det ikke vært for Tesla utfordret de.

Så takk til Elon for at han satset hus, penger og ekteskap for å bygge Tesla, selv om han skal ha betalt for de.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

alda

https://www.dn.no/motor/tesla/bil/ola-elvestuen/elon-musk-i-norge-etter-service-trobbel/2-1-539966

"Jeg er her for å takke Elon Musk for bilen jeg har fått, sier Fernardo Antunes til DN."

Personlig synes jeg det er litt drøyt med slik personkult - vil jo anta an mannen betalte for bilen...
Det er jo Elon som skulle takke her......Faktisk skulle han unnskylde for alle problemer....
Han bør oxå vurdere å sende ett stort tack till Norska staten som låter honom köpa bilen helt moms- och avgiftsfritt - ganska utrolig egentlig i avgiftslandet Norge...
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Sjøhyene

Sitat fra: alda på onsdag 13. februar 2019, klokken 14:42

Han bør oxå vurdere å sende ett stort tack till Norska staten som låter honom köpa bilen helt moms- och avgiftsfritt - ganska utrolig egentlig i avgiftslandet Norge...

Det som virkelig er utrolig er hvordan fossil-biler/båter/fly har fått lov til å forurense gjennom så mange år uten å betale for noe i nærheten av alle skadene det forårsaker. Kostnadene det har påført samfunnet i form av helseproblemer (lokalt) og klimaendringer (globalt) er enorme. Det som er helt sikkert er at de neste generasjonene vil se på vi som er voksne nå som en utrolig egoistisk og kortsynt generasjon, som lar barna og barnebarna våre rydde opp etter oss.
Personlig mener jeg det er veldig veldig viktig å heie fram mennesker som jobber med å løse disse problemene, men det er meg.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Kramzz

Lurer på hvor mye en av hans raketter forrurenser ved takeoff
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80

Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert

Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)

.

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jkirkebo

Tesla Model Y LR 2024 (gul)

mthoring

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 13. februar 2019, klokken 15:07
Det som virkelig er utrolig er hvordan fossil-biler/båter/fly har fått lov til å forurense gjennom så mange år uten å betale for noe i nærheten av alle skadene det forårsaker. Kostnadene det har påført samfunnet i form av helseproblemer (lokalt) og klimaendringer (globalt) er enorme. Det som er helt sikkert er at de neste generasjonene vil se på vi som er voksne nå som en utrolig egoistisk og kortsynt generasjon, som lar barna og barnebarna våre rydde opp etter oss.
Personlig mener jeg det er veldig veldig viktig å heie fram mennesker som jobber med å løse disse problemene, men det er meg.

100% enig i dette. Kommende generasjoner vil ikke se tilbake på oss med blide øyne. Det eneste som mangler nå er å sørge for å svi av blodpengene våre også (oljefondet), slik at det er enda mindre igjen til de som kommer etter.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Knut Erling Øen

Litt off topic...men føler det passer med et Greta Thunberg sitat:

"You say you love your children above all else and yet, you're stealing their future in front of their very eyes."

S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2019. Plaid Sort bestilt 27. jan 2021

Sjøhyene

Sitat fra: mthoring på onsdag 13. februar 2019, klokken 18:47

100% enig i dette. Kommende generasjoner vil ikke se tilbake på oss med blide øyne. Det eneste som mangler nå er å sørge for å svi av blodpengene våre også (oljefondet), slik at det er enda mindre igjen til de som kommer etter.

Ikke sant, tror historien vil dømme oss hardt. Vi vet med 99,9% sannsynlighet at de neste generasjonene vil slite med dette, vi vet hva som må endres og vi har de tekniske løsningene til å gjennomføre. Allikevel velger vi å bare ture fram som før. Vanskelig å ikke miste troen på menneskeheten egentlig.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

bno

Veldig ening i det som fremføres mht. klima etc. En annen ting er den enorme subsidieringen av hydrokarbonindustien WW i kjølvannet av dette forbruket (les fossil forurensing) Midler som er helt enorme og som kunne vært brukt fornuftigere.

Baldrian

Det er ikke forurensingen og dagens CO2 utslipp som er problemet, men overbefolkningen av jordkloden. Vi er i dag litt over 7 milliarder mennesker nå og med dagens fødselsrate her på kloden, øker befolkningen med ca. 100 millioner mennesker pr. år. Dette er 20 ganger norges befolkning. Det vil si at i løpet av 18 dager øker antall mennesker på jorden med like mye som vi er nordmenn her i landet.  I tillegg arbeider FN å bringe 50 millioner mennesker ut av fattigdom årlig. Så hva vi gjør her på berget med å redusere utslippene våre, betyr absolutt ingenting, kloden sett under ett. Selv om vi skulle fjernet alle de 5 millioner nordmenn fra jorden (dra med Space-X til Mars for eksempel), ville det ikke merkes på klodens klimaregnskap i det hele tatt.  Så det vi maser med her hjemme om å redusere utslippene, er helt bortkastet. Symbolpolitik tja, men til liten nytte. Det er som om kapteinen på Titanic skulle be alle pasasjerene om å gå inn på lugaren og hente tannglasset sitt, slik at de kunne være med på å øse og holde båten flytende. Dette er elefanten i rommet som ingen tørr å snakke om, nemlig overbefolkning av kloden vår.

1000kwh

Sitat fra: Baldrian på torsdag 14. februar 2019, klokken 04:22

Det er ikke forurensingen og dagens CO2 utslipp som er problemet, men overbefolkningen av jordkloden. Vi er i dag litt over 7 milliarder mennesker nå og med dagens fødselsrate her på kloden, øker befolkningen med ca. 100 millioner mennesker pr. år. Dette er 20 ganger norges befolkning. Det vil si at i løpet av 18 dager øker antall mennesker på jorden med like mye som vi er nordmenn her i landet.  I tillegg arbeider FN å bringe 50 millioner mennesker ut av fattigdom årlig. Så hva vi gjør her på berget med å redusere utslippene våre, betyr absolutt ingenting, kloden sett under ett. Selv om vi skulle fjernet alle de 5 millioner nordmenn fra jorden (dra med Space-X til Mars for eksempel), ville det ikke merkes på klodens klimaregnskap i det hele tatt.  Så det vi maser med her hjemme om å redusere utslippene, er helt bortkastet. Symbolpolitik tja, men til liten nytte. Det er som om kapteinen på Titanic skulle be alle pasasjerene om å gå inn på lugaren og hente tannglasset sitt, slik at de kunne være med på å øse og holde båten flytende. Dette er elefanten i rommet som ingen tørr å snakke om, nemlig overbefolkning av kloden vår.
Hvis du hadde sett på ditt forbruk kontra de som bruke minst, så ville du skjønt at det overhodet ikke er overbefolkning som er problemet, men en grov ulikhet i forbruk av dritt (mat, energi, landområder osv)..

Å tro at at færre fødsler skal gjøre noe som helst er bare latterlig uvitenhet. Japan har et kjempeproblem fordi folk får for lite barn.

Det blir bare gamlinger igjen på denne jordkloden. Det blir ikke spesielt enkelt å håndtere for fremtidige generasjoner. 

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA