Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av Caspar, tirsdag 29. november 2011, klokken 22:43

« forrige - neste »

elektrolux

Veldig bra.

Du er en god representant for at det må bli stuerent å bytte ut fossil drift med ren elektrisk framdrift, også på biler nyere enn 1971, og et bevis på at LiFePo4 batterier ikke er farlige når de er bygget sammen med en trygg BMS.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

PerBear

Gratulerer med en flott jobb Caspar!  :)
Har du beholdt OBD kontakten fra Thinken?
I tilfelle, kan du hente ut BMS data via OBD og er det bakoverkompatibelt format, i.e. lesbart med ACTIA Think instrument?

Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

Caspar

#152
Ja jeg har selvsagt OBD kontakten, men jeg har jo en annen BMS og lader så de to menyene virker ikke. Den nye BMSen diagnostiserers via en pc og Bluetooth og laderen har en blinkkode med en lysdiode som blinker rødt og grønnt i en kombinasjon som gir feilinfo

Sjekk artikkel på elbil.nohttp://elbil.no/mennesker/760-mini-el-det-beste-fra-to-verdener

og spionfoto i Finansavisen på lørdag

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Caspar

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Caspar

Mye bra elbilstoff i denne ukas Vi Menn. (Vi Menn Bil oktober)






Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Ladefabrikken

Mye bra elbilstoff ja :) veldig bra artikkel av Minin din.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Caspar

Her er en nettversjon av artikkelen i Vi Menn, synd at den mangler bilde av motorrommet
http://www.klikk.no/motor/article797226.ece
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Caspar

#157
Jeg sliter med at bilen går tom for 12V når den står noen dager. Jeg har ikke fått sett hvor mye som trekker når bilen står, men den funksjonen som Thinken har, at DC/DC senser 12V spenningen og starter hvis den går under et viss nivå må ha forsvunnet på vei fra donoren og inn i Minien. Jeg har signal i pinne 39 fra motorkontrolleren som gjør at 12V ladespenningen stiger når motoren "startes" men jeg mangler lading via DC/DC når bilen står parkert . Hvis jeg ser på koblingsskjemat på side 10 så er det ikke glassklart for meg hva jeg kan ha glemt. Hva er det som skal inn på pinne 2 på DC/DC ?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Elmo

#158
Sitat fra: Caspar på søndag 11. november 2012, klokken 19:49
Jeg sliter med at bilen går tom for 12V når den står noen dager.
En liten Ctek konstant tilkoblet mellom drivbatteri og 12v er tingen (ref).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Caspar

Sitat fra: Elmo på søndag 11. november 2012, klokken 20:03
Sitat fra: Caspar på søndag 11. november 2012, klokken 19:49
Jeg sliter med at bilen går tom for 12V når den står noen dager.
En liten Ctek konstant tilkoblet mellom drivbatteri og 12v er tingen (ref).
Det er mulig det, men det er vel symptombehandling og ikke utbedring av selve feilen ?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Elmo

Sitat fra: Caspar på søndag 11. november 2012, klokken 20:25
Det er mulig det, men det er vel symptombehandling og ikke utbedring av selve feilen ?

Joda, det er vel kanskje det. Men det er jo en grei måte å fjeren problemet inntil du evt. finner årsaken.

Jeg har nå Ctek på begge mine PSAer til tross for at de har funksjonen med å lade fra DCDCen når det trengs.
Jeg har nemlig easystart (remote) på Webastoen, og den er litt kravstor med at 12volten ikke blir for lav. Men du må gjerne også da si at DCDCen min starter ved for lav spenning.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

C-tek er uansett bedre enn Think sin løsning som faktisk ville vært direkte farlig for LiFePo4 batteriet ditt.

Bedre å ofte et 12V bly enn et 140V LiFePo4 ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Rav4_EV

Den originale bms i Think overvåker spenning på 12 v batteriet. Dersom dette er lavt går det et signal til dcdc om å lade i low power modus (13,8v) Dette er inngangen du peker på..
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

elektrolux

Har alltid lurt på hvorfor Thi k mener et utladet (12,2v) batteri skal lades med lav spenning.

Da får en jo omtrent ingenting inn på batteriet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Caspar

Sitat fra: Rav4_EV på mandag 12. november 2012, klokken 08:10
Den originale bms i Think overvåker spenning på 12 v batteriet. Dersom dette er lavt går det et signal til dcdc om å lade i low power modus (13,8v) Dette er inngangen du peker på..
Betyr det at DC/DC skal ha 12V spenning inn på pinne 2, og at det er der den senser spenningen ?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA